Vetlite Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 At politiet klager over at de tjener for lite på fotobokser ville værelike tullete som om en gravferdsagent skulle si at det dauer for lite folk, fotoboksene er der for *sikkerheten*, den dagen en fotoboks blir satt opp med inntjening som motivasjon og ikke sikkerhet, da er hele også hele hensikten med fotoboksen borte. Logisk sett skulle dem vært glad (uforbeholdent glad faktisk) for at det er lite folk som kjører for fort. Men når fotoboksene er blitt en av pengekildene for budsjettet til politiet så er jeg ikke overrasket over slike uttalelser, men bare tanken på at politiet indirkete ønsker flere forbrytelser pga penger gjør meg dårlig. 6579965[/snapback] Er så aldeles enig med deg, det blir som i filmen "Kopps" på en måte. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Er det så vanskelig å lese artikkelen istedenfor å bare lese tittelen? Politiet ønsker ikke indirekte flere forbrytelser, de sier at færre fartsbøller er tatt, noe som skyldes veiarbeid ved én boks, samt herværk på en annen. Jeg begynner å bli litt bekymret for å dele veiene med enkelte her.. 6579990[/snapback] Ser dette at det er forklaringen men det som sies først jeg reagerer på Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Er det så vanskelig å lese artikkelen istedenfor å bare lese tittelen? Politiet ønsker ikke indirekte flere forbrytelser, de sier at færre fartsbøller er tatt, noe som skyldes veiarbeid ved én boks, samt herværk på en annen. Jeg begynner å bli litt bekymret for å dele veiene med enkelte her.. 6579990[/snapback] Spurte deg om et lyskryssproblem tidligere, hva er ditt svar? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Ser dette at det er forklaringen men det som sies først jeg reagerer på 6580004[/snapback] Hva sies først? Pencil: jeg stopper og venter på grønt. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Målsettingen for 2006 er at minst 500 bilførere skal bøtelegges ved hjelp av fotoboksene. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Minst 500 dårlige sjåfører skal bli straffet fordi de ikke kan respektere veitrafikkloven. Hva er problemet med det? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Ser dette at det er forklaringen men det som sies først jeg reagerer på 6580004[/snapback] Hva sies først? Pencil: jeg stopper og venter på grønt. 6580009[/snapback] Javel, du er helt mutters alene i natten, ingen onkel, ingen medtrafikanter og du velger likevel å vente på Tante grønn, hvorfor? Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Minst 500 dårlige sjåfører skal bli straffet fordi de ikke kan respektere veitrafikkloven. Hva er problemet med det? 6580033[/snapback] Ser ikke problemet med at sjøfører som bryter loven får bot eller blir straffet, det er alt for mange tullinger i trafikken som burde straffes. Det er måten artikkelen og hvordan det sies, og det er positivt at det er så få som er blitt tatt. Det er snakk om inntekter like mye som å ta fartsyndere. Rødt lys mutters alene på natten har jeg prøvd, jammen var jeg ikke alene alikevel. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Rødt lys mutters alene på natten har jeg prøvd, jammen var jeg ikke alene alikevel. 6580091[/snapback] Det er ikke poenget. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Ser dette at det er forklaringen men det som sies først jeg reagerer på 6580004[/snapback] Hva sies først? Pencil: jeg stopper og venter på grønt. 6580009[/snapback] Javel, du er helt mutters alene i natten, ingen onkel, ingen medtrafikanter og du velger likevel å vente på Tante grønn, hvorfor? 6580034[/snapback] Hvorfor skulle du ikke gjøre det? Hva er problemet med å stå å vente på grønnt? Saken er den at plutselig en dag er du ikke så alene som du trodde, og da smeller det kanskje. Ørjan... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Rødt lys mutters alene på natten har jeg prøvd, jammen var jeg ikke alene alikevel. 6580091[/snapback] Det er ikke poenget. 6580187[/snapback] Hva er poenget da? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Ser dette at det er forklaringen men det som sies først jeg reagerer på 6580004[/snapback] Hva sies først? Pencil: jeg stopper og venter på grønt. 6580009[/snapback] Javel, du er helt mutters alene i natten, ingen onkel, ingen medtrafikanter og du velger likevel å vente på Tante grønn, hvorfor? 6580034[/snapback] Hvorfor skulle du ikke gjøre det? Hva er problemet med å stå å vente på grønnt? Saken er den at plutselig en dag er du ikke så alene som du trodde, og da smeller det kanskje. Ørjan... 6580188[/snapback] Rødt lys mutters alene på natten har jeg prøvd, jammen var jeg ikke alene alikevel. 6580091[/snapback] Det er ikke poenget. 6580187[/snapback] Hva er poenget da? 6580190[/snapback] Poenget er at man vurderer situasjonene etterhvert som de åpenbarer seg, i de tilfeller der du etter egen evne vurderer at "smidighet" er bedre enn "lovlydighet" (sånn som helt alene midt på svarte natta kjører på rødt fordi noe annet blir for stupid). Om du feks kommer i en situasjon hvor alle trafikanter har vikeplikt for hverandre, skal vi da sitte å vente på pensjonen, eller skal du ta et velkalkulert initativ? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Er det så vanskelig å lese artikkelen istedenfor å bare lese tittelen? Politiet ønsker ikke indirekte flere forbrytelser, de sier at færre fartsbøller er tatt, noe som skyldes veiarbeid ved én boks, samt herværk på en annen. Jeg begynner å bli litt bekymret for å dele veiene med enkelte her.. 6579990[/snapback] Jeg tror du burde spørre deg selv det samme spørsmålet, da jeg går ut ifra at de fleste her er oppegående folk som ikke har noen problemer med å forstå problemstillingen. Uansett hvilken årsak det er til at så få er tatt så er politiet missfornøyd just the same. Når vi ser bort fra div. driftstans, så tilsier all logikk at politiet burde være fornøyd med et lavere antall fartsovertredelser om så grunnen skulle være veiarbeide. Endret 29. juli 2006 av zandro Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Når vi ser bort fra div. driftstans, så tilsier all logikk at politiet burde være fornøyd med et lavere antall fartsovertredelser om så grunnen skulle være veiarbeide. 6580416[/snapback] Ok, se nå. Med teskje. Hvis du skulle tatt bilder av fartsbøller, hvor ville du plassert kameraet? A) På en lang strekning? B) Foran en fartsdump? Dette er ikke innviklet. Politiet får ikke bilder som gir et representativt bilde av trafikken. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Pencil: jeg stopper og venter på grønt. 6580009[/snapback] Okidoki, prøver en gang til, hvorfor stoppe på rødt når du ikke er til fare hverken for deg selv eller andre? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg er stort sett tålmodig og klarer å stå i ro i et halvt minutt. Er det noe galt med å følge trafikkreglene også nå? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg er stort sett tålmodig og klarer å stå i ro i et halvt minutt. Er det noe galt med å følge trafikkreglene også nå? 6580533[/snapback] ingenting er galt med å følge regler, men regler må ikke følges til enhver tid hvis de hindrer en smidig trafikkavvikling. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Om du mener et halvt minutt er for mye for deg, så for all del, avvikl til du blir blå i ansiktet. Det er din bot om du blir tatt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Om du mener et halvt minutt er for mye for deg, så for all del, avvikl til du blir blå i ansiktet. Det er din bot om du blir tatt. 6580587[/snapback] Mener ikke annet enn at det er lov å bruke hue. Om du kommer i en situasjon hvor alle har vikeplikt for hverandre, så må noen skjære gjennom, hvis ikke så blir alle sittende inaktiv til ingens nytte. Når du er ute i trafikken kan du foran deg se at en "liten" fartsøkning medfører at både du og medtrafikanter unngår stopp ved denne "ulovligheten", og kommer smidigere fremover på tross av "regler". det er hele tiden snakk om løpende vurderinger basert på bedømmelse av avstand, muligheter for konflikt. Slik har jeg blitt opplært til å tolke trafikken, og bevege meg gjennom den. Høres dette helt feil ut for deg? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg vil tør og påstå at en person som f.eks på E6 (der det finnes nok fotobokser) ligger i 90 i 80-sona og holder god flyt i trafikken, ikke er en uskikket sjåfør, og vertfall ikke en elendig sjåfør. Liten digresjon, noen som vet hvor mye bremselengden øker når man øker farten fra 80 til 90? 6579034[/snapback] Noe helt sinnsykt. Vi har mye (det meste av det som finnes) brosjyrer om slikt på jobben, og blir like skremt hver gang jeg sitter og leser i dem når jeg kjeder meg.. Mener det var noe at om du kjørte i 70, og klarte akkurat å stoppe for en hindring i veien, så ville du treffe den i 50km/h dersom du hadde hatt 80km/h isteden for 70.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå