magelssen Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg har en Mercedes 230 1987-mod, men nå har takluka kastet inn håndkleet og vil ikke igjen.. Det vil si at luka konstant er åpen:P Den er Elektrisk og reagerer ikke når jeg trykker på knappen.. Forslag tilhva jeg kan gjøre?? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hvis du tar av noen deksler oppe ved takluka så vil jeg tro at du får tilgang til noe slags manuell åpning/lukking av luka ved hjelp av en sveiv eller noe Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Du lukker takluken med en det samme verktøyet som man bruker til hjulboltene. Denne dingsen ligger på venstre side i bagasjen (stasjonsvogn), mulig på andre siden på sedan? Du kan jo også sjekke om det er ei sikring som er gåen. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Sjekk sikringa! Har også sittet med takluka åpen og trodd at den hadde tatt kvelden, men etter bytte av sikring var den i orden igjen! Sikringa er 16 amp. (rød) og står som en av de første numrene i sikringsboksen (se i manualen). Hvis det ikke er sikringa, så kan du, som nevnt, skru den igjen selv på høyre side i bagasjerommet. Dette står også beskrevet i manualen. P.S: Det kan også være bryteren til takluka... Lenke til kommentar
magelssen Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Okeii.. hvor finner jeg sikringsboksen?? takk for hjelpen så langt Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Okeii..hvor finner jeg sikringsboksen?? takk for hjelpen så langt 6582582[/snapback] I motorrommet. Husker jeg ikke feil, så se på høyre side, er som regel der den sitter om ikke noen har køddet litt. Endret 30. juli 2006 av k_drey Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Okeii..hvor finner jeg sikringsboksen?? takk for hjelpen så langt 6582582[/snapback] Helt øverst i motor-rommet, på førersiden, ja... Klips av lokket og sjekk at alle de røde sikringene ikke er brutt. Lenke til kommentar
magelssen Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Ingen av de rød sikringene var brutt, men det som e rproblemet er nå hvordan jeg skal få opp takluken, fordi den har stoppet halveis igjen. Det er noen skruer jeg kan skru på men tror ikke jeg får den opp av den grunn!! Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Sjekk sikkringen igjen, vri på den og eventuelt ta den ut og puss kontaktene. Skrur du i bagasjerommet? Lenke til kommentar
magelssen Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Nei, jeg skrur ikke i bagasjerommet.. Er det noe jeg kan skru på der?? Lenke til kommentar
magelssen Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Du lukker takluken med en det samme verktøyet som man bruker til hjulboltene.Denne dingsen ligger på venstre side i bagasjen (stasjonsvogn), mulig på andre siden på sedan? Du kan jo også sjekke om det er ei sikring som er gåen. 6578144[/snapback] Var sikringene dine ødelagte da?? Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Har ikke hatt problemer med takluka, men sikringene har vært et strev på den jeg hadde. Måtte titt og ofte vri på dem får å få kontakt, de iret en del. Lenke til kommentar
magelssen Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Du lukker takluken med en det samme verktøyet som man bruker til hjulboltene.Denne dingsen ligger på venstre side i bagasjen (stasjonsvogn), mulig på andre siden på sedan? Du kan jo også sjekke om det er ei sikring som er gåen. 6578144[/snapback] Var sikringene dine ødelagte da?? 6583759[/snapback] Skal jeg bare dra ut de rød sikringene og pusse på dem?? Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Ikke puss på sikringen men kontakten den står i. Har du ikke funnet den "dingsen" i bagasjen? som man lukker den manuelt med. Lenke til kommentar
magelssen Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Jeg har funnet den man skrur hjulboltene med, men skal jeg se etter et sted der det skal gå ann å skru den igjen og? Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Montert fast i innerskjermen på høyre side(el.Venstre side) kanske så høyt oppe. Nå har jeg ikke bilde eller bilen lengre så det blir litt vanskelig å vise deg Lenke til kommentar
magelssen Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Jeg har funnet den man skrur hjulboltene med, men skal jeg se etter et sted der det skal gå ann å skru den igjen og? 6583845[/snapback] Jeg må bare få takke deg.. Nå går motoren som bare det. og takluka er igjen.. Jeg kommer neppe til å ta den opp igjen, for det var dritvanskelig å skru..! Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Hvis sikringa var i orden og du ikke hørte noe lyd fra motoren eller at du merket på lys el.lign at den trakk strøm så er det stor sjanse for at det er releet som står på motoren du skrudde på.Kjent problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå