Gå til innhold

Hva har du i salaten din?

DE1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

svin har vel aldri vært sunn mat.

tunfisk på boks har like dårlig smak som reker fra boks, ferske reker derimot.

så legg tunfisken i en sil, la vann renne tålig en stund. så press en hel citron og renn over la det trekke. mariner gjerne med litt frisk olje og krydderier og ferske urter før det puttes i salaten, evt frisk persille/gressløk fra hagen. evt, lime.

tomater, agurker og alt annen av ekstrem vannete karakter salt dem godt, la det ligge i 10 min, skyll av salt.

finkut salaten til det minimale.

rødløk i salat gjør susen.

evt super finkuttet rødløk i olje/eddik salt/pepper =vinagrette dressing.

poter terninger. alle slags ristede kjerner. Linser egner seg veldig godt for salat, grønne/brune. vanlige bønner er enten hermetisert som er ødelagt, personlig så sliter jeg med å få bønnene sånn jeg vill ha dem, som oftest for tørre.

Lenke til kommentar

6579012[/snapback]

Hva mener du med det? Begrunn gjerne. Selv gikk jeg på diett for å tape litt vekt, da gikk det bl.a på renskåret svinekjøtt, hjalp bra.

6579355[/snapback]

nå heter det i utgangspunktet at kjøtt er 50% usunnt generelt etter et slags leksikon.

tungt fordøyelig, sener, mat som må generelt brytes ned for å bygges opp igjen.

f.eks protein pulver, melk, egg, diverse amino-cyres som ikke må nedbrytes fra samme ledd.

klart det reneste kjøtt er sunneste alternativet. nå er det sånn at hva dyret spiser har gunstig effekt på kvalitet på kjøtt. Akkurat som en person som har nytt sitt liv på mcdonals og blitt 300 kilo og blir slaktet mot et menneske som kansje er veganer?

sunt kjøtt. fettet på mcdonalds personen er herdet fett, hvor fettet på veganer er veldig mykt. Grisen er jo kjent for å spise avfallsmat, blåe dunker.

Lenke til kommentar

6579012[/snapback]

joda det er hvitt kjøtt og det er sunn mat.

I stedenfor dressing går det jo ann å ikke ha noe sånt på, eller litt olivenolje elns.

6579012[/snapback]

jepp blandet med noe annet, husker ikke hva det heter men det kalles vinagrette

min salat(den vi lager på jobb)

-skinke

-mais

-paprika

-isberg eller kinakål

-stangselleri, purreløk, ananas

-dressing

-ost

tok med en salat hjem fra jobb idag av det som ligger igjen på brettet når fyller bagetter :dribble: jæ***g godt

vet ikke alt hva som er i den men den inneholder det som står oppfør pluss litt til.

det blir en sånn overaskelse salat på en måte

Endret av dynaBel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...