Gå til innhold

I hvilken form drikker du ordinær Coca Cola?


Hva slags colatype liker du?  

662 stemmer

  1. 1. Hva slags colatype liker du?

    • Dispenser-cola
      32
    • Glass
      301
    • Plast
      119
    • Boks
      110
    • Drikker ikke cola
      100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drikker mest cola på plast, fordi det er praktisk (mye på en flaske, lett å frakte).

 

Dispenser cola er jo helt horribelt. Man kan kanskje ha flaks og oppleve mindre horribel disp. cola, men på bånn av lista havner det uansett.

Mange faktorer som må funke for at dispenserbrusen skal være i nærheten av ålreit.

 

*kullsyrepatronen må ikke være "slapp"

*den lokale vannkvaliteten må være god

*dispenseren må være stilt in riktig

*det må være god hygiene på slanger, tappekran, etc.

*kvaliteten på sirupen må være bra. dvs. at den ikke har stått for lenge og sånn

 

Hvis alle disse greiene allikevel skulle vise seg å holde mål, så ligger fremdeles dispensercolan nederst for meg fordi den oftest blir servert i PAPPKRUS :thumbdown:

 

Har forresten jobbet med brusdispensere (bar/konsertlokale), derfor har jeg solid erfaring som gitt meg sterke meninger.

Ingen serveringsteder med respekt for seg selv bør vurdere dispenserbrus imo.

 

1 - glassflaske

2 - boks

3 - plast

4 - dispenser

 

 

"...one brusfabrikk to make them ALL, and i mørket tvinge dem ned på glassflaska"

Lenke til kommentar
Til dere som tror at Colaen holder seg kaldere i en aluminiumsboks enn i en plastflaske: Dere tar helt feil. Aluminium leder varme/kulde mye bedre enn plast, ergo vil den kalde brusen raskere bli utjevnet til temperaturen i rommet. Derimot så "føles" brusen kaldere i en aluminumsboks siden den nettopp leder kulda mellom hånda di og brusen bedre.

6580123[/snapback]

 

Akkurat hva jeg mente. Føles det kaldere, så er det kaldere i praksis :) Deilig å holde i en iskald og duggfrisk colaboks en brennende varm sommerdag.

 

Ang. dispensere så er det som dynaBel sier at blandingsforholdet varierer fra butikk til butikk, så det blir litt sært å sammenligne. Jeg føler at McDonalds som regel har mer utvannet cola enn f.eks Shell og forskjellige kafeer.

Lenke til kommentar

Synes undersøkelsen er unøyaktig da det i pollen spør om hvilken cola man drikker men i første post står det hvilken cola man foretrekker.

 

Det er ikke sikkert man forbruker mest av den colaen man liker best. Selv liker jeg boks best, men forbruker mest av 1.5 liter plast.

 

Vet ikke om noen har nevnt dette før meg fordi jeg ikke har lest annet enn 1. innlegg.

Lenke til kommentar

Dispenser-Cola: Smaker som oftest som om Colaen er utblandet med vann.

Glassflaske-Cola: Beste formen for Cola. Kan godt hende det er innbilning, men jeg synes det smaker "renere", og rett og slett bedre.

Plastflaske-Cola: Helt ok, men den være iskald.

Boks-Cola: Virker som om det er mer kullsyre. Men det blir litt boks-Cola på TG.

Lenke til kommentar
Hvordan blandingsforholdet mellom sirup og vann er, er jo opp til hvert enkelt serveringssted. Noen steder er colaen perfekt, mens den andre steder smaker vann...

6577975[/snapback]

 

Serveringsstadar har reglar for kor mykje ein kan blande ut colaen. Las blant anna om ei sak der dei hadde blanda ut for mykje. Er ikkje sikker på kven som har sett reglane for dette, trur det er Mattilsynet eller liknande.

6584355[/snapback]

 

tror ikke det er mat tilsynet, fordi dem ser på hygieniske saker ikke blandingsforbholdene på dispenseren, men om det er rent etter forskriftene kan jeg heller tenke meg

Lenke til kommentar

Da trådstarter ikke har nevnt hvilken Cola det er snakk om, regner jeg med det går på tvers av Cola-merke. I den forbindelse vil jeg påpeke at ikke alle alternativer er lagt inn i pollen, noen av oss har opplevd barndommen gjennom 80-tallet. Det er noe som heter selvgjort er velgjort, noe som også har ekstremt mye å si for smaken når man er 8-9 år gammel (mener jeg å huske).

 

Soda-stream FTW :woot:

Lenke til kommentar
Da trådstarter ikke har nevnt hvilken Cola det er snakk om, regner jeg med det går på tvers av Cola-merke. I den forbindelse vil jeg påpeke at ikke alle alternativer er lagt inn i pollen, noen av oss har opplevd barndommen gjennom 80-tallet. Det er noe som heter selvgjort er velgjort, noe som også har ekstremt mye å si for smaken når man er 8-9 år gammel (mener jeg å huske).

 

Soda-stream FTW :woot:

6585563[/snapback]

 

Å jeg husker den gamle Sodastreamen! Den var brun og hvit, med en spak på siden. Laget masse god brus med den, helt til jeg pumpet altfor mye kullsyre inn i ei flaske med saft... Muttern var ikke blid for å vaske hele kjøkkenet etterpå.

 

"Sodastream, brusmaskin, laallalala. Sodastream, brusmaskin, laallalala."

Det var liksom det jeg husker av sangen :p

Lenke til kommentar
Da trådstarter ikke har nevnt hvilken Cola det er snakk om

Sånn..emne fikset..legg deg.,

6585794[/snapback]

 

Ta det med ro, det er min spesielle tid på måneden også...

 

*Smile beroligende*

 

Ahh... Slike Sodastreamer er utrolig fete, gudfaren min hadde en slik en, du kan tenke deg det ble mye rart med den :love:

 

 

Jeg er gutt, har ikke slike "tider", men ikke si det til ÜberGoliath

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...