Gå til innhold

I hvilken form drikker du ordinær Coca Cola?

Hva slags colatype liker du?  

662 stemmer

1. 1. Hva slags colatype liker du?

• Dispenser-cola
      32
    • Glass
      301
    • Plast
      119
    • Boks
      110
    • Drikker ikke cola
      100

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ang dispenser cola så er det sirup som blandes med vann og kullsyre.

om den er for tam er det pga innstillingen på dispenseren, alt etter hva selgeren har økonomi til, eller hvor gjerrig han er.

og om den ikke har kullsyre er det pga at glassene pussses før de settes på plass.

glassene skal ikke pusses de skal luft tørkes og settes på plass, det er som og bruke et ølglass til melk for da blir ølen "dau" og det er når glasset er vasket etter man har brukt glasset til melk.

(har jobbet på kafe i 4 år)

:w00t:

Lenke til kommentar

Til dere som tror at Colaen holder seg kaldere i en aluminiumsboks enn i en plastflaske: Dere tar helt feil. Aluminium leder varme/kulde mye bedre enn plast, ergo vil den kalde brusen raskere bli utjevnet til temperaturen i rommet. Derimot så "føles" brusen kaldere i en aluminumsboks siden den nettopp leder kulda mellom hånda di og brusen bedre.

Lenke til kommentar

Alt annet enn dispenserskvip.

Boks er digg, men av og til får man en ekkel metallisk aroma fra boksedrikke.

Glasscola er ganske daff til tider, men treffer man på temperatur og sprudlemengde er den best.

Plastcola er forutsigbart og greit, men dagens halvliterflasker er alt for store. Jeg har fått nok og kullsyren har gått ut innen jeg er under klistremerket.

Av og til får jeg en flaske jeg merker det er noe spesielt med. Colaen er liksom ekstra forfriskende og god, og kullsyra holder seg lengre. Dette skjer særlig med halvannenlitere. Noen andre som skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar

Det hender det skjer når jeg setter en halvannenliter cola(light..) mot munnen, at det plutselig skummer noe hinsides alt annet, og det bare forsetter å skumme og skumme(bruse heter det kanskje), også etter at jeg har fylt glasset mitt. Håpløst spør du meg, men then again, jeg synes dispenserbrus er godt fordi det ikke er så fryktelig med kullsyre, men mer passe.. :p

Lenke til kommentar

Det aller beste er å legge en 1,5L flaske i fryseren. La den ligge til iskrystaller så smått begynner å dannes. Ta ut og hell i et stort glass. Om du har gjort det riktig, så er det lett lett slush den øverste cm på glasset. Denne slushen er magisk, og resten av cola'en er Perfekt :dribble:

Lenke til kommentar
ang dispenser cola så er det sirup som blandes med vann og kullsyre.

om den er for tam er det pga innstillingen på dispenseren, alt etter hva selgeren har økonomi til, eller hvor gjerrig han er.

og om den ikke har kullsyre er det pga at glassene pussses før de settes på plass.

glassene skal ikke pusses de skal luft tørkes og settes på plass, det er som og bruke et ølglass til melk for da blir ølen "dau" og det er når glasset er vasket etter man har brukt glasset til melk.

(har jobbet på kafe i 4 år)

:w00t:

6580053[/snapback]

I rest my case ;)
Lenke til kommentar
Er faktisk en god del som drikker glasscola siden de vil ha dette trendy image´et.

6579706[/snapback]

Glasscola = trendy? :dontgetit:

Plastcola er forutsigbart og greit, men dagens halvliterflasker er alt for store. Jeg har fått nok og kullsyren har gått ut innen jeg er under klistremerket.

6580147[/snapback]

Dadrekker du for sakte :p

Lenke til kommentar

Faen, klarte å stemme "Plast". Jeg la ikke merke til nevnet på pollen, bare navnet på tråden. Jaja.

Drikker ikke så ofte Cola, men de gangene jeg gjør det, så er det plast jeg velger. Men bare fordi det er enklest å få tak i, og det er billigst. Boks og glass smaker uten tvil best. :yes:

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Hvordan blandingsforholdet mellom sirup og vann er, er jo opp til hvert enkelt serveringssted. Noen steder er colaen perfekt, mens den andre steder smaker vann...

6577975[/snapback]

Serveringsstadar har reglar for kor mykje ein kan blande ut colaen. Las blant anna om ei sak der dei hadde blanda ut for mykje. Er ikkje sikker på kven som har sett reglane for dette, trur det er Mattilsynet eller liknande.

Endret av Earendil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...