AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg har laga min første gjestebok i php. Altså, det er fire elementer som blir skrevet til en txt fil der navn, e-mail og hjemmeside adresse ligger i en tabell og selve meldingen ligger i en div. Problemet oppstår når siden skal vises. Når jeg går inn på gjeste boka der hvor txt filaer includa så blir diven strekt ut fra sin fast satte bredde hvis meldingen ble skrevet med en eller flere lange setninger uten å klikke enter. jeg har fiksa det slik at linjeskift blir til <br> men i textarea'en i skjemaet der brytes teksten som men når jeg ser på meldingen i gjeste boka så blir den ikke brutt. det jeg vil ha er som det er på dette forumet. <!--Laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinje uteeeeeeeeeen linjeskift--> nå ble teksten delt som ellers men når denne meldingen vises så holder den seg delt. hos meg så blir den sånn Lenke til kommentar
nree Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Kansje http://no.php.net/wordwrap kan hjelpe deg med det Som du ser: <?php $text = "A very long woooooooooooord."; $newtext = wordwrap($text, 8, "\n", 1); echo "$newtext\n"; ?> Blir til: A very long wooooooo ooooord. Du kan selv sette max tegn der det står 8 --> ($text, 8, "\n", 1); Endret 29. juli 2006 av goggen90 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 takker det hjalp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå