discostu Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Hei, er godt mulig jeg har plassert denne tråden feil, og kan godt hende tråden vil bli missforstått, men jeg prøver uansett. Tingen er at jeg nå sitter på en 3+år gammel hp maskin. Den begynner jeg nå å bli ganske lei, da den ikke takler dagens spill skikkelig. Problemet ligger i at jeg prøver å kartlegge hvilke behov jeg faktisk har. Liker å spille spill, har egentlig alltid gjort det, men interessen har liksom dabbet litt av med tiden og som man eldes. En ting kan være mindre interesse, noe jeg tviler litt på, eller det faktum at det ikke er gøy å spille når det somregel lagger hest eller det at jeg må ha dårligs grafikk i alt for at det i det heletatt skal kjøre. Kan heller ikke kjøre bf2 eller oblivion, så der har vi også en grunn. Da har jeg altså tenkt litt på å kjøpe ny maskin. Annet jeg ønsker å få er harddiskplass, har nå rett over 300gb sammenlagt hdplass, noe jeg mener er altfor lite. Dessuten er det ikke plass i verken kabinett eller HK til flere harddisker på gamle maskinen min, så dette er en av hovedgrunnene til at jeg vil kjøpe ny maskin. tredje grunnen er at jeg ønsker å sitte på msn/irc/brenne og generelt utføre drittarbeid med den gamle samtidig som jeg spiller eller ser film osv på den nye. Kan jeg bruke samme tastatur/mus på 2 maskiner med en liten switch sak som bytter når jeg trenger det? Isåfall hadde noe sånt vært genialt. Har allerede 2 skjermer.. Så til det siste argumentet, jeg ønsker også en laptop, men har desverre ikke penger til begge. Det er nettop her selve spørsmålet kommer inn, hva bør jeg gå for? Laptop eller stasjonær? Velger jeg laptop kan jeg se langt etter å spille de nyeste spillene, samt harddiskplassen, noe jeg virkelig trenger mer av. Eksterne harddisker tar mye plass og er vel generelt dyrere. Etter det jeg har skrevet nå virker det nesten litt som jeg har forklart for meg selv hva jeg skal velge, men hvilke synspunkter har dere på saken? Kom gjerne med kommentarer, syns du tråden er unødvendig, dårlig eller liknende værsåsnill, lavære å post noe. Du kan eventuelt sende en PM hvis du absolutt må klage. På forhånd takk for svar Endret 29. juli 2006 av discostu Lenke til kommentar
Mit Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 ja jeg har ikke no komplett svar på alt det du lurte på men hvis du skal bruke mus og tastaur på to pcer kan du bruke en KVM-switch, det finnes mange typer av de med forskjellige funksjoner. her er det to alternativer: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322993 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315943 Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hvor mye penger hadde du tenkt å legge i dette da? Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Kjøp 2GB med Ram i allefall. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Hvor mye penger hadde du tenkt å legge i dette da? 6577469[/snapback] Er det jeg ikke helt har bestemt meg for enda, kan jeg få en bra maskin til 10000? Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Siden du vil ha mye diskplass og grei ytelse til nyere spill, er nok ikke laptop det beste. Du kan få en veldig grei stasjonær for 10k ( siden du allerede har skjerm), så kan du heller kanskje kjøpe en billig laptop til 5-6000 litt senere. Se forøvrig denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=300 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå