AlecTBM Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Jeg har prøvd selv å lage noe men får det ikke til. Jeg har tenkt å få laget et system til å logge seg inn på med hjelp av cookies som er på 15 min. Jeg har også fått til å lage en bruker med et passord. Men jeg trenger flere brukere, maks 20, og jeg skal ikke bruke flatfil eller database. Jeg vil kun ha en php side der skjemaet er og php kodingen til validering er, så vil jeg ha en liste med brukere og passord på denne måten: $bruker = <brukernavn>; $passord = <passord>; altså så skal det være flere bruker navn i $bruker og like mange passord i $passord. slik at når jeg spør om $brukerid er det samme som $bruker så vil jeg at den skal finne et som passer eller si at det ikke finnes. Noen som vet hvordan man gjør dette eller en annen måte som også funker fint? Takker for alle positive svar! Lenke til kommentar
xqus Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 $brukere['brukernavn']='passord'; $brukere['brukernavn2']='passord2'; $brukere['brukernavn3']='passord3'; if($brukere[$_POST['brukernavn']]==$_POST['passord']) { echo "du er logget inn"; } Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 funka ikke helt den. står at du er logget inn uansett hva du skriver. Det står faktisk det helt fra starten. Lenke til kommentar
xqus Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 leg til en if isset bla bla bla for å sejekke om post verdiene er satt før du kjører den sjekken Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 Har ikke de aller videste kunskapene om php enda, så kan du forklare meg hva du mente? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 if(isset($_POST['submit'])) { $brukere['brukernavn']='passord'; $brukere['brukernavn2']='passord2'; $brukere['brukernavn3']='passord3'; if($brukere[$_POST['brukernavn']]==$_POST['passord']) { echo "du er logget inn"; } } md5() eller sha1() kan være kjekt å lagre passordene. Da sjekker du bare om $brukere[$_POST['brukernavn']] er lik md5($_POST['passord']) if($brukere[$_POST['brukernavn']] == md5($_POST['passord'])) { echo "Velkommen til mitt univers"; } Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 funka ikke helt den der. Når jeg klikker på submit uten å ha skrevet noe så står det: du er logget inn noen som vet hvordan man fikser dette? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Du må vel sjekke om $_POST['brukernavn'] er tom, om $_POST['brukernavn'] finnes, og at passordet stemmer. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hei du Jeg har et slikt script liggende som faktisk er sikkert. Man kan ikke jukse seg rundt . Kan se om jeg finner det straks jeg kommer hjem.. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Hei du Jeg har et slikt script liggende som faktisk er sikkert. Man kan ikke jukse seg rundt . Kan se om jeg finner det straks jeg kommer hjem.. 6578381[/snapback] TUSEN TAKK Lenke til kommentar
Patience Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Har leita, men ikke funnet ennå.. Vær tålmodig.. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Takker for at du gidder å lete Lenke til kommentar
Patience Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Takker for at du gidder å lete 6619903[/snapback] Fant ikke noe.. Kan hoste deg med .htaccess på min server finnerikkeserver.net om du ikke skal lagre så enormt store filer der.. Da får du en skikkelig påloggingsboks.. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 nei det går fint. Har laga mitt eget nå. Får nå se hvordan den funker Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hvis ikke, så kan du jo bruke Cutenews... bare endre litt på innholdet når du har logga inn Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) login.php: <?php if($_POST) { $passord = "a34q9jmc83c45nh34v5hvcq"; // her skrev jeg nå bare noe tilfeldig $brukernavn = "a34q9jmc83c45nh34v5hvcq"; // erstatt verdiene her med md5-hashen til ønsket tekst if($_POST['brukernavn'] == $brukernavn && $_POST['passord'] == $passord) { echo "Du er innlogget inn"; echo "<br /> Inkluder hemmelig innhold her"; } else { echo "Feil brukernavn/passord. <a href=\"javascript:history.go(-1)\">Gå tilbake?</a>"; die; } } else { ?> <!DOCTYPE XHTML PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/xhtml1-strict.dtd"> <html> <head> <title>Tittel her</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" /> </head> <body> <form method="post" action=""> Brukernavn: <input type="text" name="brukernavn" /> <br /> Passord: <input type="password" name="passord" /> <br /> <input type="submit" name="loginSubmit" value="Logg inn" /> </form> </body> </html> <?php } ?> Endret 8. august 2006 av hockey500 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 dette har nå jeg også fått til. Dette er bare en bruker, men jeg har fått laga noe med flere brukere. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 gratulerer da, hva er det da du spør etter? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 ingen ting. Har funnet ut av det og laget mitt eget. Skrev det litt lenger opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå