Gå til innhold

Mine synspunkter om MADLAMOEN LEIR

Dune20

Anbefalte innlegg

Heisann!

Nå har jeg vært på madla ilag med det første kullet til luftforsvaret i 4 uker.

Det som møtte meg de første dagene var kø, kø og atter kø...1600 rekrutter skulle inrulleres på ei uke og DET ble kaos :smile:

Jeg siter med en del ting som irriterer meg med denne rekruttskolen og det er at organiseringen her inne er nesten lik null, troppen min blir sendt hit og dit og med mange bomturer og mye venting...ingenting er på stell her egentlig, til og med befalet klager på den dårlige organiseringen av ting.

Velferdstilbudet her suger også..alt for lite å gjøre eller alt for lite av det som er å gjøre...dvs for liten gymsal, for få billiardbord og bortennisbord, MAC maskiner på internettkafe (8 opperative 2 ødelagte, 10 DÅRLIGE MAC maskiner alle).

Foruten disse negative greiene så trives jeg, tro det eller ei...men det er faktisk en del som er morro med militæret også :smile:

Jeg ble gasset for et par dager sia, det var litt "gøy" uansett om gassen ikke var så behagelig. Å skyte skarpt er også en opplevelse man ikke vil gå glipp av, er kult å skyte med et av verdens farligste våpen i sin klasse :smile:

Befalet på madla er veldig bra, de har sans for humor og er ikke noen ****s maktsjuke jævler man kan finne andre plasser i forsvaret.

Jeg vil at alle som har meninger om madlamoen leir, skriv noen ord her.

Har lyst å høre hva slags synspunkter dere har.

Hilsen rekrutt 243.04 Johansen

(PS: min tropp har vunnet både volleyball og basketball turneringa sålangt i rekrutten!! :smile: vi er kremen av denne rekruttskola :wink: LUFTFORSVARET ER BEST!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det var helt ok jeg!! men så var jo jeg der når det var menn der.... og ikke slike luftwaffe basser.... :smile:

men anyway, den siste tiden jeg var der var velf. tilbudet supert.... jeg var på velfass. kurs :smile: i noen uker....

Uans. KNM ble heldigvis til KV og jeg endte opp med enerom, furumøbler og litt inspeksjon hver fredag.. hvis jeg hadde våkna da :lol:

Millitæret er en ett-års ferie fra masete mødre/samboere !!

Lenke til kommentar

Nei, har ikke begynt å pusse opp der...bare noe nytt tak på velferdsbygget men det er ikke mye å skryt av da....

håper de får kasta ut de fordømte mac maskinene fra velferdsbygget og plassert skikkelige datamaskiner der i stedet...p4 2.8ghz hadde vært noe....

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg siter med en del ting som irriterer meg med denne rekruttskolen og det er at organiseringen her inne er nesten lik null, troppen min blir sendt hit og dit og med mange bomturer og mye venting...ingenting er på stell her egentlig, til og med befalet klager på den dårlige organiseringen av ting.

Velferdstilbudet her suger også..alt for lite å gjøre eller alt for lite av det som er å gjøre...dvs for liten gymsal, for få billiardbord og bortennisbord, MAC maskiner på internettkafe (8 opperative 2 ødelagte, 10 DÅRLIGE MAC maskiner alle).

Rekruttslkolen er ikke for å sitte foran datan. Det kan du gjøre hjemme. Ta deg heller en løpetur i 3km-løypa du eller lek deg i hinderløypa. :wink:

Quote:

Befalet på madla er veldig bra, de har sans for humor og er ikke noen ****s maktsjuke jævler man kan finne andre plasser i forsvaret.

Du har tydligvis mye å lære. Det er jo på rekruttskolen at befalet er harde og maktsyke. Ikke andre steder. Glemmer du å hilse på Madla, får du pes. Og da snakker vi foran en blodkvart. En venn av meg hilste ikke for en viseadmiral(Skorgen), og han fikk bare en rolig beskjed om at godt kunne knyte skoene og hilse neste gang. :smile:

Jeg vil at alle som har meninger om madlamoen leir, skriv noen ord her.

Har lyst å høre hva slags synspunkter dere har.

Hilsen rekrutt 243.04 Johansen

Madla er en fin leir det. Var der fra September til November i 1999. Badet den 28 oktober i havet. Det var kaldt... Brrrr..... Og CS-boden.. det var det absolutt værste jeg har vært borti... :sad:

Hilsen ledende menig 431.01 Alshus. :razz:

[ Denne Melding var redigert av: C. Alshus på 2002-10-22 15:21 ]

Lenke til kommentar

heh, hyggelig at det er mange som skriver innlegg her, det setter jeg pris på :smile:

Jeg skal forresten på øvelse på vatne, blir sikkert spennende. Er mye pes man må igjennom av rutiner å slikt forran en øvelse som man skal praktisere for fullt når det gjelder. avmelding, rapporteringer, anvisninger, osv osv...

Så har du "GASS GASS GASS" som kan være irriterende da... å springe rundt med gassmaske, pakkning og GRU(!) er langt fra behagelig!

Men ellers så er vel militæret ganske greit...man blir i fysisk god form, lærer seg disiplin og ikke minst så lærer man å brette skap og rè senger :wink: + man møter masse nye mennesker fra rundt om i landet.

Bare diskuter videre dere...må legge meg snart nuh pga ny dag med stress

Lenke til kommentar

Madlamoen? Når ble navnet endret til dette? Hadde noen nevnt det til meg så hadde jeg ikke hatt peiling på hvor det var. Det er bra ingen har spurt, for jeg bor i området.

Madlaleiren heter det i mitt hode :smile:

Køen er sikkert like lang og kjedelig som da jeg var inne i 89. Den er vel kanskje enda lengre nå når luftforsvaret også er plassert der. Du må vel fortsatt stå i giv akt å be om landlov for å gå ut av leiren, passer bra det når du er i luftforsvaret :smile:

Edit: leif

Byggeren

slapps.com

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-10-27 11:18 ]

Lenke til kommentar

Synes det var helt greit der, begynte faktisk på bef.kurs der i noen måneder, måtte droppe pga dødsfall i family. Befalet var stort sett streite, ihvertfall de som jeg hadde, men selvfølgelig bærer jo forsvaret preg av litt for mange smågutter med litt for lite mellom ørene og et uendelig markeringsbehov...

Menmen, nå har heldigvis e-tjenesten begynt med bef.kurs, begynner etter nyttår :smile:)

Og ja, de derre j* iMAC'ene suger, også en drittmus med bare en knapp på!! Men burgerne er gode dem;)

Ære være 5.kompani!

Lenke til kommentar

Det jeg husker best fra rekrutten på Madla, var den idiotiske leken om av vi liksom skulle være ombord på en båt. Som nevnt i en tidligere post kunne du drukne når du gikk på gresset, men det var ikke det som irriterte meg mest. "314.02 Halseth ber om tillatelse til å komme ombord" Også selvfølgelig vise fram vernepliktsboka og gjøre honnør til den eplekjekke idioten i vaktbua.

Sånn sett var det mye bedre når en kom til Haakonsvern på FSR-kurs(radio), og siden ut på bøljan blå! :smile:

PS: 3.kompaniet er det beste! :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...