Gå til innhold

Stille vifte til Thermalright SK6

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter i dag på en Athlon 1.33 (266MHz) og en GlobalWin WBK68. I tillegg har jeg en Coolermaster 80mm vifte som trekker inn luft. Jeg får streite temperaturmålinger, men føler likevel behovet for å oppgradere. Først og fremst er det støyen som er hovedfokuset mitt.

Så det jeg tenker er:

1) jeg skjøper noen Papst 8412NGL - 12dB(A) til kabinettet (pælmer Coolermaster-skiten)

2) Så vil jeg ha en Thermalright SK6 med en stillegående 60mm-vifte.

Men hviken vifte klarer jeg meg med? Jeg sikler litt på Papst 612NGL - 16dB(A), men er dette tilstrekkelig (CFM 12)? Eller vil det bli ubehagelig varmt.

For orden skyld - jeg har ikke problemer med CPU-temp på 50C dersom det betyr at jeg slipper å høre duren.

Er Ikke så overbegeistret for å installere Alpha/Silverado pga. størrlsen.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ei 95mm vifta passer ganske fint på ei Termalright SK6.. Med SK6'n følger det nemleg med festeklips til både 25mm og 38mm tjukke 60mm vifter. Du bruker då eit av kvart.. 95mm vifta blir liggande litt skeivt, men det kjøler bra med hensyn på støynivået :smile:

logotop.jpg

[ Denne Melding var redigert av: DoMind på 2001-12-14 15:10 ]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hvorfor ikke alpha 8045 da? den er jo den beste som er å oppdrive, og kjøler f.eks Athlon 1,4GHz (den varmeste som finnes) med en 12dB PAPST vifte... sier litt om den. Beste som er å få tak i... slår Swiftec!

Og ang. størrelsen: hvorfor vegre seg mot det? Hvis du er redd den skal knekke festene osv er det ikke et problem fordi den bruker de fire hullene rundt sucketen til montering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...