nomore Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Hei Har en Opel Astra hvor ryggespeilet er falt av. Det er av typen som er "limt" fast i frontruta. Speilet er heilt, så eg kan lime det på igjen. Men hva skal eg lime med for at det ikke skal ødelegge ruta/henge best mulig fast? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Dobbeltsidig teip ? Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Dobbelsidig teip holder vel ikke så lenge. Det finnes en spesiell tokomponent lim av merket locktite som duger til akkurat dette. Den tørker på under ett minutt og er laget for å lime glatte flater ala metall og glass osv... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Dobbelsidig teip holder vel ikke så lenge. Det finnes en spesiell tokomponent lim av merket locktite som duger til akkurat dette. Den tørker på under ett minutt og er laget for å lime glatte flater ala metall og glass osv... 6577742[/snapback] det er umulig å få av uten å skrape opp ruta igjen da.. skaff en skikkelig dobbeltsidig teip som funker,det sitter bra Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) skal man ta det av igjen da? Edit: Jeg skifter bilglass på jobben, og det er det limet jeg bruker når jeg skal sette på ryggespeilene igjen. Endret 29. juli 2006 av Barbaren Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Tusen takk for alle svar! Locktite skal eg se etter, mulig vi har noe slikt på verkstedet(pc). Speilet skal heller ikke av igjen(håper eg), så dobbeltsidig teip ser eg på som dårlig til akkurat dette. Derav var eg på jakt etter lim. Nå blir bare utfordringen å få det i midten av glasset, og passe langt opp Lenke til kommentar
dioX Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Tusen takk for alle svar!Nå blir bare utfordringen å få det i midten av glasset, og passe langt opp 6578721[/snapback] ser du ikke merkene etter der speilet satt før da? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Tusen takk for alle svar!Nå blir bare utfordringen å få det i midten av glasset, og passe langt opp 6578721[/snapback] ser du ikke merkene etter der speilet satt før da? 6578736[/snapback] Desverre. Har brukt et lærespeil som midlertidig erstattning, og samtidig har også bilen vært vasket i mellomtiden(vinduet også). Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 De fleste bilmerker har den spesialtapen du limer på vinduet.Ja det er en dobbelsidig tape som tåler mye varme mm.Ford har de alltid på lager hvis ikke.Det som er viktig når du limer det på vinduet er at du tar ned solskjermene.Det er mange som har limt på speil bare for å oppdage at de må vri på speilet hver gang de tar ned solskjermen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 De fleste bilmerker har den spesialtapen du limer på vinduet.Ja det er en dobbelsidig tape som tåler mye varme mm.Ford har de alltid på lager hvis ikke.Det som er viktig når du limer det på vinduet er at du tar ned solskjermene.Det er mange som har limt på speil bare for å oppdage at de må vri på speilet hver gang de tar ned solskjermen. 6585320[/snapback] Veldig gode tips. Takk! Og så skal eg stikke innom et av de større Ford verkstedene i nærheten å høre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå