-kga- Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 jeg har problemer med XP. prosses poleren i XP sier CPUn jobber p[ tilnerma 100% hele tiden. dette bekreftes oxo paa gradene og att det hakker. jeg har P4 2,4 512 ddr 333 , g4ti4600, osv. saa jeg skjoner ikke hvorfor det skal vere noen problemer da. i winn 2000 er alt ok men der f[r jeg kunn 8500 3dmark, i xp faar jeg mye mer... 1200 naar jeg har over klokket litt. naar jeg satt sammen datan presterte jeg aa miste ram brikka paa gulvet. men jeg sjoner ikke hva den kan ha med det cpu greine... og kunn i XP. jeg har alt av drivere til xp saa det burde ikke vere de som gj;r det. det er ganske dorlig 3dmark syntes jeg til dette oppsette oxo. masse feil og saant her. dorlig satt opp og. Lenke til kommentar
Petterbw Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 har du kazaa på maskinen? har hatt samme problemet selv. trykk ctrl+alt+del og sjekk hva som sluker cpu kraft. hvis det er noe du ikke trenger så fjern det. du får alltid bedre på 3dmark i xp. det er mer beregnet til multimedia. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-19 19:32, skrev Petterbw:har du kazaa på maskinen?har hatt samme problemet selv.trykk ctrl+alt+del og sjekk hva som sluker cpu kraft.hvis det er noe du ikke trenger så fjern det. du får alltid bedre på 3dmark i xp. det er mer beregnet til multimedia. Sorry mac, ikke alltid Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Tomshardware har testet det, det er så og si ingen forskjell på win xp i 3dmark og win2000 i 3dmark.... Btw... Det er unødvendig me caps lock når du skriver i topicen Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Det var få 3d marker. Slå av all driten som står å går i bakgrunnen (det må være noe som henger seg eller seriøst mye driit!) Lenke til kommentar
Laka Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Brukes PF'en din mye? (swapfila) Lenke til kommentar
Petterbw Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 er det ikke noe forskjell på xp og 2000??? jeg har ca dobbelt så mye i xp som i 2000, samme gjelder for alle jeg kjenner som har prøvd det. vel vel hvem har sagt at datamaskiner er forutsigbare??? alt jeg vet er at min data er unik og det er sikkert din oxo:) Lenke til kommentar
atticus Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Kanskje du har klokka CPU'en for mye??? Ellers så nekter jeg å tro at du bare får 1200 3dmark.. Det MÅ være kødd EDIT: Glemte å si en ting.. ---> FORMAT C: <--- Det hjelper..... [ Denne Melding var redigert av: atticus på 2002-10-19 23:16 ] Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Tror han mente at han får 12000 i XP når han har klokket litt, mens bare ca 8500 i Win2k Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 det staar att det er system idle process og noen ganger system som tar cpu kraft. alt det andre st[r paa 0-1% i 2000 har jeg ingen problemer med dette. men der funker vel ikke spill saa bra siden 3dmark er saa lav der. hva er PF (swapfila) Prossesoren gikk paa 1,8 da jeg testa det, har ikke testa paa hogere enda. de att jeg ikke faar saa hoy 3dmar kan vaare att cpu en blir slukt for kraft av det andre greine jeg har problenmer med. vurderer nesten aa gaa til bake til 98 hviss jeg ikke faar fiksa det=) i det minste bruke 2000 siden ikke det lagger saa mye. det med att jeg mista ramen, kan det ha noe med dette og gjore... jeg personlig tviler paa det. men jeg har ikke alverdens peil paa slikt. kan det hjelpe og opdatere driverne til hovedkorete og slikt. Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-19 21:57, skrev Petterbw:er det ikke noe forskjell på xp og 2000???jeg har ca dobbelt så mye i xp som i 2000, samme gjelder for alle jeg kjenner som har prøvd det.vel vel hvem har sagt at datamaskiner er forutsigbare??? alt jeg vet er at min data er unik og det er sikkert din oxo:) da er det noe feil med alle du kjenner....winxp og win2k er det samma bare winxp er sminka... jeg tipper at du installerer winxp så legger du in grafikk kort driverne fra cden som du fikk med ....så er det og kjøre 3dmark... winxp har mye! nyere drivere en win2k så etter installasjon av win2k så går du på winupdate! Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 NEI!!! det blir vere og vere fikk 6174 3dmark i XP nye drivere og alt. så iriterende og få seg ny data, og så funker den ikke helt. :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: jeg går og henger meg snart.... dritt. like før jeg drar til pc... bare den ikke hadde vert så dyr. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 NEI!!! det blir vere og vere fikk 6174 3dmark i XP nye drivere og alt. så iriterende og få seg ny data, og så funker den ikke helt. :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: jeg går og henger meg snart.... dritt. like før jeg drar til pc... bare den ikke hadde vert så dyr. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 ja... det funker. ikke xp, men jeg har fått 2000 til og funke bra nokk til spill og slikt nå. opdaterte 2000 bare. fikk over 10000 3dmark (husker ikke nøyaktig) med kun standar drivere og ikke klokka på det andre. jeg er fornøyd nokk til og bruke 2000 da... i hvertfall i forhold til hva jeg fikk på xp sist. 6000 3dmark og etteler anet. :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: _________________ p4 2,4 g4 TI 4600 512 ddr 333 vannkjoling sefle 2x 80GB Modda kasse =) [ Denne Melding var redigert av: Lord-KGA på 2002-10-20 21:12 ] Lenke til kommentar
ponke Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Har du husket å installere chipsetdriverne? I'm out... ble sliten av å lese innleggene... gah :razz: Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hos meg så har eg no ofte "ledig systemprosess" i Prosesser i taskmngr der de står at den sluke 99%cpu, men viss eg ser på ytelse ligge cpu bruken på 0-10%...rart... Lenke til kommentar
vegge Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Last ned nyeste drivere fra nvidia.com (f.eks. 40.72 evt. 30.82) og nyeste drivere til hovedkortet. Ellers er det merkelig at maskinen går så tregt/henger seg. Jeg har også opplevd dette, men da var det explorer.exe som opptok 100 % av CPU-en. Dette er vel en bug i WinXP, men det er ikke noe problem å fikse. Jeg opplever derimot dette ganske sjeldent! Håper du får løst problemene! :smile: Lenke til kommentar
vegge Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 PS. Det er normalt at "Ledig systemprosess" ligger på nærmere 100 %. Det betyr at maskinen ikke jobber. Dah.. tenk litt folkens! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå