Gå til innhold

Ka volt skal det være på 4-pins?

Gjest Slettet+65132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+65132

Hei

Eg har nettopp målt volten på ein av 4-pins kontaktane i pcen min (som ikkje fungera). Eg er ikkje heilt sikker på om eg målte rett, men uansett her er resultata som eg kom fram til:

Mellom den gule og den svarte ledningen som står atte med kvarandre målte eg 12 V. Mellom den røde og den svarte ledningen som står atte med kvarandre målte eg 5 V. Eg veit det kanskje ikkje er så godt forklart, men eg håpe det går an å forstå. Spørsmålet mitt er då om dette er rett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+65132
4 pins'en skal det være 12 volt....

6575447[/snapback]

Koffor målte eg både 5 og 12 V?

Takkar for svar

Endret av Slettet+65132
Lenke til kommentar
Hei

Eg har nettopp målt volten på ein av 4-pins kontaktane i pcen min (som ikkje fungera). Eg er ikkje heilt sikker på om eg målte rett, men uansett her er resultata som eg kom fram til:

Mellom den gule og den svarte ledningen som står atte med kvarandre målte eg 12 V. Mellom den røde og den svarte ledningen som står atte med kvarandre målte eg 5 V. Eg veit det kanskje ikkje er så godt forklart, men eg håpe det går an å forstå. Spørsmålet mitt er då om dette er rett?

6575398[/snapback]

Dette er helt riktig. Det er både 5 og 12V i en molex.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132
for da har du sannsynligvis målt på en molex plugg.

målte du på en firkantet plugg, 2x2hull, eller på en avlang plugg? 1x4hull?

6575471[/snapback]

Avlang plugg, 1x4.

Lenke til kommentar

En liten avveining, men:

Mellom rød og sort skal du alltid måle 5V og mellom gul og sort skal du alltid måle 12V. Uansett type kontakt. Faktisk så er det opptil fire 4pins kontakter i en moderne pc (P4, molex, 4pin extention til P20 og kontakten til diskettstasjoner er vel også 4 pins. :p).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...