Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye bremseskiver og klosser

kimj

Anbefalte innlegg

En bekjent av meg bestilte nye bremseskriver og klosser til forhjulene. Disse monterte han på for et par måneder siden, men ikke smertefritt. Han hadde fått feil klosser; de var for store..! Han valgte likevel å montere de. Nå plages jeg med at bremsene hyler hver gang jeg bremser, i tillegg til rare ulyder etter jeg har brukt bremsene en del (kjørt på landevei f.eks.)

Hva burde jeg gjøre??

Endret av kimj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan for store? Er det for mye belegg på klossene?

Kanskje det er stempelet på kalipperen som er problemet, at dett ikke går helt tilbake. Dette problemet har jeg hatt mange ganger.

For å løse dette problemet er det enkleste å bytte kalippere. -Jeg vil ikke anbefale reperasjon av kalippere til ukyndige.

Lenke til kommentar

Jeg har en Nissan Primera 98.

Tror ikke bremseklossene er for tykke, men det er ikke den sorten som passer til systemet og skivene uansett. Tipper at klossene skal ta på skivene nesten som en C som blir lagt oppå en O. Problemet er at de nye klossene blir som en smal, halv C. Veldig vanskelig å forklare. Den dekker hvertfall ikke perfekt.

I tillegg har jeg registert at det er rustkanter på alle bremseskivene, noe som sikkert er vanlig. Det merkelige er at det er en blank strek i midten (langs og rundt hele) av denne rustkanten på begge skivene framme. Rust, blank, rust..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...