kimj Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) En bekjent av meg bestilte nye bremseskriver og klosser til forhjulene. Disse monterte han på for et par måneder siden, men ikke smertefritt. Han hadde fått feil klosser; de var for store..! Han valgte likevel å montere de. Nå plages jeg med at bremsene hyler hver gang jeg bremser, i tillegg til rare ulyder etter jeg har brukt bremsene en del (kjørt på landevei f.eks.) Hva burde jeg gjøre?? Endret 28. juli 2006 av kimj Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Ville ha byttet til riktige klosser og sjekket att ikke skivene har tatt skade. Vis klossene er for store er det ikke sikkert att dem "slipper taket" etter oppbremsing. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Ville skifta både skiver og klosser fortest mulig. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hvordan for store? Er det for mye belegg på klossene? Kanskje det er stempelet på kalipperen som er problemet, at dett ikke går helt tilbake. Dette problemet har jeg hatt mange ganger. For å løse dette problemet er det enkleste å bytte kalippere. -Jeg vil ikke anbefale reperasjon av kalippere til ukyndige. Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg skjønner heller ikke hva du mener med for store? enten passer de eller så passer de ikke... Hvis de er for tykke, er jeg enig med Luske Ludvig at det kan være kalipperen som kødder. Åssen bil er det? Lenke til kommentar
kimj Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Jeg har en Nissan Primera 98. Tror ikke bremseklossene er for tykke, men det er ikke den sorten som passer til systemet og skivene uansett. Tipper at klossene skal ta på skivene nesten som en C som blir lagt oppå en O. Problemet er at de nye klossene blir som en smal, halv C. Veldig vanskelig å forklare. Den dekker hvertfall ikke perfekt. I tillegg har jeg registert at det er rustkanter på alle bremseskivene, noe som sikkert er vanlig. Det merkelige er at det er en blank strek i midten (langs og rundt hele) av denne rustkanten på begge skivene framme. Rust, blank, rust.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå