MaxCPU Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Har nå blitt eier av denne skjermen etter komplett sitt ukestilbud forrige uke. Har tidligere aldri hatt lcd skjerm, og skjermbildet er derfor noe uvant. Jeg vil alikevel si at skjermen virker noe blass og uklar, hvis jeg kan forklare det på den måten! Er dette meningen? Ellers er skjermen bærre' lekker! Virker som den er i høykvalitet og uten pixelfeil! Det bør også nevnes at jeg har brukt auto adjustment og har tidligere bare hatt dårlige crt skjermer. Jeg har heller installert driverne på den medfølgende disketten siden jeg da må koble leseren på den bærbare... ;-( Lenke til kommentar
enry Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Noe blass i fargene syns nå jeg å ... Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-19 17:24, skrev MaxCPU:...Jeg vil alikevel si at skjermen virker noe blass og uklar, hvis jeg kan forklare det på den måten! Er dette meningen? NEI! Eneste forklaringen må være at du kjører skjermen på feil oppløsning! (altså noe annet enn 1280x1024!) Hvis ikke bør skjermbildet være sylskarpt, spesielt hvis du er vant med CRT! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Så lenge oppløsningen har samme forhold som den anbefalte (1280x1024 = 5:4), burde ting se greit ut. Skifter man derimot til 1152x864 (4:3), vil ting se rare ut. Men det kan jo alltids være en løen skjerm :smile: Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Aha!! Fant ut at jeg kjører skjermen på 1024x768 nå... Tror ikke skjermkortet støtter høyere. Iallefall ikke med disse gamle driverne. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Og 1024x768 er nettopp 4:3. Skift til en som er 5:4, så ser sikkert ting bedre ut (det kan du sikkert ikke hvis kortet makser ut på 1024x768). Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Vet ikke hva som er max, men det er en gammel IBM 400mhz p2 jeg bruker for tiden... Får ny pc neste uke! Kan jo prøve IBM.com og se om jeg finner noe gamle greier? Eller er XP standarddrivere bedre da?? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 tenker nok at når du får igang riktig oppløsning så blir du fornøyd. LCD er best i den oppløsningen de er laget for. De klarer å vise andre varianter nedover, men på langt nær så bra. Om skjermen har dvi kontakt blir bildet enda bedre en med den vanlige analoge kontakten. Min eizo fik i alle fall bedre bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå