Gå til innhold

Hva er feil med Lidl?


Anbefalte innlegg

Det skal bli gøy og se når handlekurven er på plass. Det virker som om den sitter lenger inne enn norske merkevarer.

6632315[/snapback]

 

Jepp det er noe som iriterer meg kraftig at de ikke har kurver der. Kom en gang å hadde ikke 10kr til vogn det var ingen kurver jeg bare snudde å gikk i en annen butikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke handlet hos Lidl, da som mange har nevnt, de ikke akkurat ligger på lett tilgjengelige steder. Hadde det vært noen i nærheten skulle jeg med glede ha tatt noen handleturer dit. Ting kan umulig være verre der enn i de usigelige triste norske kjedebutikkene med den vestlige sivilisasjons dårligste vareutvalg.

6627464[/snapback]

 

 

hahaha, tydelig at du ikke har handla på lidl!!

Lenke til kommentar

alt er feil med lidl. inntil lildl kom så var jeg som flere andre sikker på at kjedene her til lands virkelig var bånn av det som fantes, men der tok jeg feil gitt! de klarte ikke engang å få disse superlave prisene de lovte, bortsett fra på tyske lavprisvarer som ingen vil ha allikevel. det er litt synd at det ikke finnes lokale matvaresjapper lenger, bortsett fra jackobs i Oslo og noen få andre. det nærmeste man kommer er ICAs latterlige "ICA nær" prosjekt. ikke at jeg merker noe forskjell i nær-butikene i forhold til andre, men det er uansett bare et teit forsøk på å framstå som noe annet enn det de er...

Lenke til kommentar
Her i Stavanger ligger Lidl i stadionbygget til Viking.

6627537[/snapback]

Ligger Lidl i selve Stadionbygget? I så fall er det første plassen i verden Lidl ikke har bygd selv, og det er stikk i strid med deres egne retningslinjer.

 

Ellers er vel norske folk veldig skeptiske til fremmede ting, fremmede folk osv. ”Åhhh, det er sikkert farlig”…

 

En ting jeg virkelig hater med Lidl er lokketilbudene deres. Har flere ganger stått på døra der som førstemann når de åpner den dagen de annonserer at salget starter for så å få beskjed om at de er utsolgt… Når jeg så spør hvordan de klarer det bare drar de på skuldrene.

6632483[/snapback]

 

Ja jeg vet Lidl pleier å bygge selv, men de har nå plassert seg i stadionbygget til Viking. Det er et lite kjøpesenter i stadionbygget, og det er veldig ulikt Lidl.

Lenke til kommentar
Har ikke handlet hos Lidl, da som mange har nevnt, de ikke akkurat ligger på lett tilgjengelige steder. Hadde det vært noen i nærheten skulle jeg med glede ha tatt noen handleturer dit. Ting kan umulig være verre der enn i de usigelige triste norske kjedebutikkene med den vestlige sivilisasjons dårligste vareutvalg.

6627464[/snapback]

 

 

hahaha, tydelig at du ikke har handla på lidl!!

6638470[/snapback]

Nei, men jeg har både smakt og sett deler av utvalget og det har på ingen måte vært dårligere enn noe annet. Kanskje det var skummelt for mange her i tråden fordi det var ikke de trauste "Ola Dunk" produktene som mange hjernevaskede her tror er de beste, men for en som har vært litt utenfor fødestedet var det som sagt helt vanlige produkter.

Edit: Og i tillegg skal det nevnes at de produktene jeg har smakt/sett i tillegg faktisk var rimelig billige. Ikke "billig" som de norske kjedene forsøker å få folk til å tro med sine priser, men faktisk virkelig billig!

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Albert Hein(Nederlandsk)=nice butikk. Litt dyrt da (billigere enn norske priser), men dægern så mye godt. Omtrent bare topp produkter. Forøvrig koster en kilo med digg Gauda ost 24 kr. Er noe annet enn den fæle norske hvitosten til tre ganger prisen.

6639714[/snapback]

Nei, det kan da umulig være godt (eller billig), siden det er en skummel utenlandsk butikk med skumle utenlandsk produkter!! Nei Ola Dunk er og blir det beste!

Lenke til kommentar
Nei, det kan da umulig være godt (eller billig), siden det er en skummel utenlandsk butikk med skumle utenlandsk produkter!! Nei Ola Dunk er og blir det beste!

6639743[/snapback]

Nederlenderne har nok endel og lære nordmenn når det gjelder markedsføring, butikkonsepter osv. I tillegg til at de er kjempeflinke på interiør og arkitektur. Alt i alt er butikkene mere innbydende her. På den andre siden kan man få tak i svært mange gode matvarer i Norge også, problemet er gjerne pris og tilgjengelighet. Noe som mange norske butikker er flinke på, er frukt og grønt. Noe annet som savnes er Farris Bris. Er ikke så mye nytt for meg her, men det de kan best er nok ølet, kakene og osten. På den andre siden spiser de endel ufyselig frityrmat, da er nok til og med norske pølser bedre... ehhh, sunnere mener jeg :)

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Har ikke handlet hos Lidl, da som mange har nevnt, de ikke akkurat ligger på lett tilgjengelige steder. Hadde det vært noen i nærheten skulle jeg med glede ha tatt noen handleturer dit. Ting kan umulig være verre der enn i de usigelige triste norske kjedebutikkene med den vestlige sivilisasjons dårligste vareutvalg.

6627464[/snapback]

 

 

hahaha, tydelig at du ikke har handla på lidl!!

6638470[/snapback]

Nei, men jeg har både smakt og sett deler av utvalget og det har på ingen måte vært dårligere enn noe annet. Kanskje det var skummelt for mange her i tråden fordi det var ikke de trauste "Ola Dunk" produktene som mange hjernevaskede her tror er de beste, men for en som har vært litt utenfor fødestedet var det som sagt helt vanlige produkter.

Edit: Og i tillegg skal det nevnes at de produktene jeg har smakt/sett i tillegg faktisk var rimelig billige. Ikke "billig" som de norske kjedene forsøker å få folk til å tro med sine priser, men faktisk virkelig billig!

6639659[/snapback]

 

 

vel, du nevnte trauste butikker, og man trenger ikke å være hjernevaska av rimi for å se at lidl er noe av det kjedeligste og "sterile" som finnes. og mange av produktene smaker spy, som diverse billige syltetøy og pålegg. så nei, jeg er ikke hjernevaska, jeg liker ikke rimi og ica og alt det der som jeg ga utrykk for i forrige innlegg.

men ta deg en tur i en lidl-butikk og nyt hvor mye bedre de er du. den teite slusa, det sterile miljøet, tidenes verste kasseløsning (hvis du klarer å få noe positivt ut av den så er det DU som er hjernevaska), mangelen på handlekurver osv. så kan du kjøpe med deg en handlevogn RÆVA matvarer! sier ikke at man ikke finner samme type ræva matvarer i norske butikker, men man finner ihvertfall normale ting også. ta deg en tur før du kritiserer folk som har vært der. du kommer sikkert tilbake med masse postiv omtale av lidl, men innerst inne så tror jeg du kommer til å skjønne hva jeg mener...

 

EDIT: det er ingen her som påstår at varer på rimi er kremen av hva som finnes, heller omvendt, men på lidl har de altså ting som smaker enda verre. men hva vet jeg, jeg er jo tydeligvis bare inngrodd her. folk som har reist til alle verdenshjørner vet med sin gourmetgane at det EGENTLIG er lidl som har kvaliteten, man må bare venne seg til "utvanna" matvarer som smaker plastikk. (snakker om syltetøyet)

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar
Albert Hein(Nederlandsk)=nice butikk. Litt dyrt da (billigere enn norske priser), men dægern så mye godt. Omtrent bare topp produkter. Forøvrig koster en kilo med digg Gauda ost 24 kr. Er noe annet enn den fæle norske hvitosten til tre ganger prisen.

6639714[/snapback]

 

Albert Heijn er jo en slags butikk/kiosk da. Veldig mange gode ferdigprodukter der, men jeg syns egentlig at de mangler råvareutvalget der. Det er jo den kjeden i Nederland som kommer nærmest norske butikker i hvordan varer presenteres. Men kakene og de ferdigpakkede sandwichene er utrolige :D

Men frikandeller og kroketter..... hehe

 

Liker egentlig Konmar og Super de boer også i Nederland. Der har de som regel veldig bra utvalg.

Lenke til kommentar

 

Albert Heijn er jo en slags butikk/kiosk da. Veldig mange gode ferdigprodukter der, men jeg syns egentlig at de mangler råvareutvalget der. Det er jo den kjeden i Nederland som kommer nærmest norske butikker i hvordan varer presenteres. Men kakene og de ferdigpakkede sandwichene er utrolige :D

Men frikandeller og kroketter..... hehe

 

Liker egentlig Konmar og Super de boer også i Nederland. Der har de som regel veldig bra utvalg.

6640891[/snapback]

Jepp digg kaker, men må ligge unna om dagen. Mye ferdigprodukter, stemmer det, synes det er fine greier, men skjønner hva du mener. Kiosk på 1000 kvadrat er jo en grei beskrivelse. :D

Lenke til kommentar
vel, du nevnte trauste butikker, og man trenger ikke å være hjernevaska av rimi for å se at lidl er noe av det kjedeligste og "sterile" som finnes. og mange av produktene smaker spy, som diverse billige syltetøy og pålegg. så nei, jeg er ikke hjernevaska, jeg liker ikke rimi og ica og alt det der som jeg ga utrykk for i forrige innlegg.

Synes argumentasjonen din faller rimelig på seg selv når du påstår at de faktisk selger ting som smaker spy. Dersom du har fått produkter som smaker spy så skyldes det enten at du har en smakssans som trolig avviker ganske sterkt fra det som kan betegnes om normalt, eller du har rett og slett fått et produkt med en feil på.

men ta deg en tur i en lidl-butikk og nyt hvor mye bedre de er du. den teite slusa, det sterile miljøet, tidenes verste kasseløsning (hvis du klarer å få noe positivt ut av den så er det DU som er hjernevaska), mangelen på handlekurver osv. så kan du kjøpe med deg en handlevogn RÆVA matvarer! sier ikke at man ikke finner samme type ræva matvarer i norske butikker, men man finner ihvertfall normale ting også. ta deg en tur før du kritiserer folk som har vært der. du kommer sikkert tilbake med masse postiv omtale av lidl, men innerst inne så tror jeg du kommer til å skjønne hva jeg mener...

Har aldri skrevet at Lidl nødvendigvis er mye bedre enn andre butikker, det jeg har skrevet er at det kan neppe være verre en det vi er vant med her på berget. Hva gjør en sluse på Lidl verre enn en tilsvare sluse på resten av norges kjedebutikker?

Og et sterilt miljø høres jo flott ut i matsammenheng. Jeg er overhodet ikke overbegeistret for uryddige norske butikker med kasser stablet overalt. Jeg tar mye heller et sterilt ryddig matmiljø, fremfor å måtte trenge meg fram mellom trange hyllerader og kasser som står i veien og hvor en barnevogn vil utgjøre en katastrofe for flyten. Men er det like rotete og trange hyllerader hos Lidl er det selvsagt like negativt.

Kan dessverre ikke si så mye mer nå siden jeg ikke personlig har handlet på Lidl, men utifra det jeg har lest har jeg ennå ikke sett et troverdig innlegg som faktisk har gode argumenter for hvorfor ting liksom er så ille hos Lidl.

EDIT: det er ingen her som påstår at varer på rimi er kremen av hva som finnes, heller omvendt, men på lidl har de altså ting som smaker enda verre. men hva vet jeg, jeg er jo tydeligvis bare inngrodd her. folk som har reist til alle verdenshjørner vet med sin gourmetgane at det EGENTLIG er lidl som har kvaliteten, man må bare venne seg til "utvanna" matvarer som smaker plastikk. (snakker om syltetøyet)

Men du må være enig i at det blir litt rart å diskutere gode matprodukter på et sted hvor feks. den mestselgende Pizza'en heter "Pizza Grandiosa". Man trenger vel ikke ha særlig "gourmetgane",som du sier, for å skjønne det?

Lenke til kommentar

Hehe Jo de har noen store butikker men det er som regel mye ferdigmat der også. Når jeg kalte Albert hein for kiosk så var det tatt i betrakning at de har veldig mange kiosker under sitt navn på så å si alle togstasjoner med litt størrelse.

 

Flytter til NL selv snart i sammen med kjæresten min.

 

Å diskutere mat med et land der frossen pizzaen Grandiosa foretrekkes ? Grandiosa variantene er faktisk ganske greie til å være frossen pizza, så det er jo veldig ok studentmat for studenter som kanskje ikke har råd til å bestille fra Dolly Dimple eller Pizzabakeren hver gang de har lyst på en pizza. Dette betyr jo ikke at Grandiosa er noe som blir betegnet som en kuliminarisk opplevelse og en fryd for ganen blant nordmenn flest. Slutt å heng deg opp i hva andre spiser og tenk mer på deg selv, uansett er ikke utvalget på Lidl noe særlig gourmetaktig heller.

 

Norge har veldig mange gode kokker, og hevder seg langt oppe i mesterskap. F.eks var Charles Tjessem kokk i Statiol når han vant den greia i Frankrike (som jeg alltid glemmer navnet på).

Lenke til kommentar
Slutt å heng deg opp i hva andre spiser og tenk mer på deg selv, uansett er ikke utvalget på Lidl noe særlig gourmetaktig heller.

6641355[/snapback]

Hehe, jeg tenker kun på meg selv når det går i mat, men dessverre, hva alle andre spiser er også grunnen til at jeg får et dårlig utvalg i butikken.. :(

 

At enkeltindivider gjør det bra innenfor sitt fag er jo hyggelig, men det forandrer ikke det faktum at Norge aldri har vært (og sikkert ikke kommer til å bli) noe forbilde hva mat angår.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Hehe, jeg tenker kun på meg selv når det går i mat, men dessverre, hva alle andre spiser er også grunnen til at jeg får et dårlig utvalg i butikken.. :(

 

At enkeltindivider gjør det bra innenfor sitt fag er jo hyggelig, men det forandrer ikke det faktum at Norge aldri har vært (og sikkert ikke kommer til å bli) noe forbilde hva mat angår.

6641586[/snapback]

Tja, man kan da få tak i masse fin gourmetmat i de største byene. Disse har for eksempel kjempemasse godt. Ellers er det bare og drive litt research det, sikker på at det meste kan skaffes.

Lenke til kommentar
Tja, man kan da få tak i masse fin gourmetmat i de største byene. Disse har for eksempel kjempemasse godt. Ellers er det bare og drive litt research det, sikker på at det meste kan skaffes.

6641758[/snapback]

Joda, bevares det er fullt mulig å skaffe det aller meste vha. spesialbutikker og egenimport, det jeg synes er trist er det dårlige utvalget i de "vanlige" storkjedene som håver in milliarder hvert år. Det blir liksom slik at med en gang man ønsker noe utover "Grandis & Makrell i Tomat" så må man gjøre spesialtiltak. :(

Riktignok har jeg handlet mye der de har klodens beste supermarkeder (USA) og kanskje jeg har et litt annet syn på utvalg og service etter det, men jeg tror faktisk de fleste her hadde fått åpnet øynene ganske kraftig dersom de fikk oppleve virkelig bra kjedebutikker.

Lenke til kommentar

Lidl er en skitbutikk med usympatiske eiere, som jeg tror nordmen prinsippielt er imot. Ting som at de ansetter bare unge folk, og at de ansatte må oppgi hvor mye lån osv. de har appelerer ikke til oss. Deres behandling av sine ansatte er så vidt jeg vet dårlig på flere områder også. Jeg har en del personlige synsvinkler innenfor Lidl også, så jeg tror jeg vet hva jeg snakker om. Mange jeg kjenner boikotter Lidl av prinsipp. Jeg også, og det skal jeg fortsette med!

Dessuten skjønner mange at når man handler der, er det mye penger som går ut av landet, siden det ikke er norske produkter. Jeg synes man skal prøve å handle mest mulig norske varer, så vi holdet norsk økonomi god og igang.

Endret av metallique
Lenke til kommentar
Lidl er en skitbutikk med usympatiske eiere, som jeg tror nordmen prinsippielt er imot.

6642005[/snapback]

Og der fikk vi nok et flott eksempel som illusterer mitt tidligere utsagn :lol:

Som forøvrig var:

...men utifra det jeg har lest har jeg ennå ikke sett et troverdig innlegg som faktisk har gode argumenter for hvorfor ting liksom er så ille hos Lidl.

 

Av ting som har kommet frem kan man ganske enkelt dra den konklusjonen at frykten mot en firma som Lidl er rett og slett bygget på rene fordommer som har liten eller ingen faktisk rot i fakta. Bevares, hvis noen faktisk kunne dokumentere alle de ville påstandene de kommer med om Lidl så hadde det vært én ting, men av en eller annen grunn er dette alltid fullstendig udokumenterte påstander. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...