Gå til innhold

Bør Per Mathias Høgmo få bli i RBK?

hean

Anbefalte innlegg

Per Mathias Høgmo tok over i et Rosenborg som var på full fart ned i 1. divisjon. Høgmo fikk RBK på beina igjen når han kom inn i klubben.

Påstår du virkelig at Rosenborg var et topplag for ett år siden?

6576454[/snapback]

Ja, og det er det fortsatt men man har ikke topptrenere til å få vist det skikkelig!!

PS. Høgmo har IKKE fått RBK på beina igjen når de ofte presterer på 2. og 3. divisjonsnivå.

Bare for å si det er også spillerne usikre på om Høgmo er rett mann til jobben og de vet vel litt mer enn de som diskuterer her.... ikke sant?

6584683[/snapback]

Først sier du at de er et topplag, og så sier du at de presterer på 3.divisjonsnivå? Du kan ikke mene at en trener, en enkelt person, utgjør den forskjellen? I så fall har du misforstått noe ganske vesentlig. Selv om man bytter ut en trener, så er det fortsatt de samme spillerne som er der ute på banen og presterer (eller ikke presterer). Rosenborg vil ikke umiddelbart heve seg flere nivåer bare fordi de skifter ut treneren. Her trengs det tid. Det gjelder i alle klubber.

Og hvor har du det fra at spillerne er usikre på Høgmo? Referer gjerne til kilder.

6584716[/snapback]

Ja, de er ett topplag men som spiller dritt for tiden... tror ikke det er jeg som har misforstått noe her, er rett at det er samme spillerne.

Treneren sin jobbe er like mye som psykolog som fotballtrener, han skal også rose, motiver og få spillerne til å yte sitt beste noe de ikke gjør for tiden.

Ja det er spillerne som spiller men det er trenerne som får de til å spille bra og de beste trenerne får spillerne til å dra ut det lille ekstra.

Du ser for eksempel effekten ut i fra en scoring, hele laget hver seg ofte og presterer på ett helt annet nivå men det er likevel de samme spillerne. Rart det der du at de samme spillerne kan prestere på heeeeelt forskjellige nivåer, til å med i samme kamp.

Trenerens jobb er å få spillerne til å prestere på sitt beste jevnt over lang tid, ikke 10-15 minutter eller en halv omgang som Rosenborg gjør for tiden.

Når man ser Rosenborg glimte til på sitt beste forstår vi hva som ligger i de spillerne av potensiale som treneren ikke klarer å få skikkelig ut.

Også er det jeg som har misforstått, sett deg litt inn i en treners jobb du før du sier vi andre har misforstått. Det ligger mer i en trenerjobb enn å stå på sidelinja å skrike :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Også er det jeg som har misforstått, sett deg litt inn i en treners jobb du før du sier vi andre har misforstått. Det ligger mer i en trenerjobb enn å stå på sidelinja å skrike  :!:

6584808[/snapback]

Nei sier du det? Det visste jeg virkelig ikke :roll:

Selvsagt innebærer den jobben mye mer enn det, men det forandrer fortsatt ikke det faktum at Høgmo som alle andre trenere trenger tid på å få ting på plass.

Det som er feil, er at folk ser ut til å tro at Rosenborg bare ved et knips skal bli supergode igjen sånn som de var for flere år tilbake. Det vil ikkje skje. For første gang på leneg må Rosenborg som andre lag kjempe for å beholde plassen. En tippeligakamp er ikke noen tur i parken lenger.

Lenke til kommentar

Tid ja... men når RBK har hatt enkeltkamper de ikke har prestert så dårlig på over 15 år sier jo det litt.

Under Høgmo har ikke RBK prestert på bra nivå en eneste hel kamp, før snakket vi om Rosenborgmaskineriet mens nå er det knapt noe som driver de fremover.

PS. Tid gir vi til de som forbedrer ting...

Endret av Kameragutten
Lenke til kommentar
Og hvor har du det fra at spillerne er usikre på Høgmo? Referer gjerne til kilder.

6584716[/snapback]

Rart du ikke har sett det selv:

- Vanskelig å si om Høgmo er rett mann

6584907[/snapback]

Greit, jeg hadde ikke sett det. Kanskje ikke så rart siden nyheten bare er 4 timer gammel.

Nå er jeg på ingen måte RBK-supporter, og har heller ikke noe fasitsvar på om Høgmo er "rett mann". Men jeg mener uansett han fortjener mer tid, og at det blir for enkelt å bare sparke treneren. Dessverre har dette blitt en trend i norsk fotball.'

I rest my case.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Dessverre har dette blitt en trend i norsk fotball.'

I rest my case.

6584926[/snapback]

Trender er ofte positive og i dette tifellet er det ihvertfall det...

Vi blir vel uansett ikke enige og kanskje ikke alle trenersparkinger er rett og det er kanskje ikke rett i RBK`s tilfelle heller, om det skulle bli.

Vi får følge med videre å uansett ønske Høgmo god bedring.... håper han kommer sterkt tilbake, det hadde jo klart vært det beste :w00t:

I rest my Case too :!:

Lenke til kommentar

Bratseth bør ofres FØR Høgmo ihvertfall. At Høgmo har tilført RBK noe, er vel ikke noe å diskutere. De ligger per dato på 2. plass på tabell (dog med noen kamper mer spilt enn LSK). Nei, gi mannen tid!

Lenke til kommentar
En ting jeg er fryktelig lei er at det er ALLTID trenern som er dårlig. Hva om det er spillerne som er udugelige?

Høgmo må få bli. ( eller komme tilbake ). Tror han har mye på lager enda.

6602212[/snapback]

Når enkeltspillere svikter så byttes spillerne ut men når det er HELE lag som svikter kollektivt da har treneren en finger med i spillet i 90% av tilfellene, minst..... da er det naturlig at en trener avløses fra sin kontrakt når han ikke innfrir, akkurat som med enkeltspillere. Desverre!! :hrm:

Lenke til kommentar
Det terngs tid ja. Men en ting er sikkert Rosenborg var på topp under Hareide, kun pga Hareide!

6602819[/snapback]

Rosenborg hadde en litt bedre periode under Hareide som var bedre enn all fiaskoen men som stakk seg litt ut. Å kalle det en topp blir en meget sterk overdrivelse.... litt morsom den, ironisk i grunn :!:

Edit: Topp eller ikke topp så har Rosenborg blitt dårligere siden den gang og man gir ikke en trener med nedatgående kurve mer tid.... :no:

Endret av Kameragutten
Lenke til kommentar
Det terngs tid ja. Men en ting er sikkert Rosenborg var på topp under Hareide, kun pga Hareide!

6602819[/snapback]

Rosenborg hadde en litt bedre periode under Hareide som var bedre enn all fiaskoen men som stakk seg litt ut. Å kalle det en topp blir en meget sterk overdrivelse.... litt morsom den, ironisk i grunn :!:

Edit: Topp eller ikke topp så har Rosenborg blitt dårligere siden den gang og man gir ikke en trener med nedatgående kurve mer tid.... :no:

6603412[/snapback]

I saw that one coming.

De var på topp i Norge i så mange år pga deriblant Hareide, det var det jeg mente!

Lenke til kommentar

6602819[/snapback]

6603412[/snapback]

I saw that one coming.

De var på topp i Norge i så mange år pga deriblant Hareide, det var det jeg mente!

6603492[/snapback]

Ops, tror jeg blingser nå.... Når du sa Hareide tenkte jeg på Høgmo. Husker ikke helt hvordan laget spilte under Hareide for da var vel mest fokus på landslagsjobben, uansett mener jeg at Høgmo ikke er rett man til å lede RBK videre

Lenke til kommentar
Eller så har du rett og slett hørt litt for mye på mini. Kanskje du kan liste opp de som har vært før Høgmo og nevne om hvorfor de er bedre enn Høgmo. Var forgjengeren til Høgmo bedre enn Høgmo? Jeg tror ikke det.

6575721[/snapback]

Høgmo tok på de 14 første kampene i år 3 poeng mer enn det Perry klarte på sine første 14. Høgmo bør ikke sparkes, men flyttes oppover i systemet.

Lenke til kommentar
Eller så har du rett og slett hørt litt for mye på mini. Kanskje du kan liste opp de som har vært før Høgmo og nevne om hvorfor de er bedre enn Høgmo. Var forgjengeren til Høgmo bedre enn Høgmo? Jeg tror ikke det.

6575721[/snapback]

Høgmo tok på de 14 første kampene i år 3 poeng mer enn det Perry klarte på sine første 14. Høgmo bør ikke sparkes, men flyttes oppover i systemet.

6616988[/snapback]

Hvem er Perry?

Uansett sier jo det at han har startet bedre enn han har drevet laget i det siste og da har han hatt en synkende kurve. Man gir bare ikke personer med synkende kurver mer tid for forsetter det på samme måte vil alt bare gå til hel.... til slutt.

Lenke til kommentar

6575721[/snapback]

6616988[/snapback]

Hvem er Perry?

Uansett sier jo det at han har startet bedre enn han har drevet laget i det siste og da har han hatt en synkende kurve. Man gir bare ikke personer med synkende kurver mer tid for forsetter det på samme måte vil alt bare gå til hel.... til slutt.

6617229[/snapback]

Har du i det heletatt fulgt med på hva RBK har drevet med de siste sesongene?

Lenke til kommentar

6575721[/snapback]

6616988[/snapback]

Hvem er Perry?

6617229[/snapback]

Har du i det heletatt fulgt med på hva RBK har drevet med de siste sesongene?

6617433[/snapback]

Eneste trener jeg kan tenke på er Per Joar Hansen, sikkert han man mener når man sier Perry.

Lenke til kommentar

Det er nesten ett år siden Høgmo fikk sjansen og man kan ikke gi en trener mer tid enn det uten store risikoer.

Det Høgmo har gjort i sin tid i Rosenborg er å gjøre ett heloffensivt lag til ett lag som ligger bakpå å satser på contringer. Hadde Rosenborg spilt i PL i England hadde nok det vært en Ok løsning men i Norge der Rosenborg skal være best og er best (men sliter med å vise det) er ikke Høgmo`s fotballfilosofi (med hensyn på Rosenborg) i nærheten av bra nok. I tillegge har han flyttet, byttet ut og satt inn så mange spillere at hele laget har blitt usikker på om de skulle spille og eventuelt hvor. Greit å teste ut men ikke hele tiden.

Noen sier at en ny trener ikke kan snu ett lag på femøringen, det tror jeg faktisk Tørum er i ferd med å gjøre akkurat nå. Han vet hva som bor i Rosenborg, vet hva laget kan prestere fremover og tør samtidig å la spillerne få sjansen til å vise det.

Sier ikke Tørum isolert sett er en bedre trener enn Høgmo (noe han sikkert ikke er) men han har ihvertfall innsett hvilket lag Rosenborg er og det er tippeligaens desidert beste.

Så lenge Tørum vinner med Rosenborg bør han fortsette å lede laget...

:w00t:

Lenke til kommentar

Det jeg liker med Tørum er at han allerede har begynt å sette sammen en nogenlunde fast mannskap. Det var alt for mange utskiftninger med Høgmo. Det blir som det var med Ranieri da han ledet Chelsea - et fantastisk lag som overhodet ikke var samspilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...