Gå til innhold

Tomrom mellom funksjoner


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg undrer da på om hvordan man fjerner mellomrom mellom to former..?

F.eks

 

<INPUT type="submit" class="knapp" value="Jukeboks" margin="1px">
</form>
<FORM onClick="window.open('http://www.www.com','mywindow3','width=525,height=424,scrollbars=no','resizeable=no')">
<INPUT type="submit" class="knapp" value="Radio"> 
</FORM>

 

Poenget er egentlig å få to knapper etterhverandre, som åpner et nytt vindu med en angitt størelse, ingen meny +++.

 

Jeg prøvde også å lage et javascript, men dette fungerte ikke overens med tekst, men med bilder:

 

<li><a onclick="openwin()" href="javascript:void(0)">Jukeboks</a></li>

 

Noen som har noen forslag til å få to slike knapper tettstående..? :whistle:

 

Og en annen sak:

Finnes det alternative funksjoner som fungerer likt som iframe..? Poenget er at det skal virke på den samme måten som et iframe, men også i opera, firefox ++

Enyone..? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for svar :)

 

Jeg ønsker formene under hverandre. Jeg mener å huske å ha prøvd margin i css, men jeg prøver igjen for å bekrefte..

 

P.s Finnes det alternative Iframes som virker i Firefox og Opera..?

 

Edit: Problemet med margin:0px er at det fortsatt er noe luft

 

Legger ved et lite printscreen:

post-98788-1154117519_thumb.jpg

 

Eneste som er angitt i css er margin:0px til form.. :hmm:

Endret av jfw69
Lenke til kommentar

Vedrørende iframes:

Når jeg åpner siden min i evt. Opera, er allt feil, siden jeg kun har lært meg koding som er komitabel med ie :(

 

Men om margin ideen:

Jeg kan nok ikke legge denne øverst i css fila tror jeg, siden det er noen flere ting i samme css fil som er spesifikk på margin og padding.

Men takk for tipset;)

Lenke til kommentar
Vedrørende iframes:

Når jeg åpner siden min i evt. Opera, er allt feil, siden jeg kun har lært meg koding som er komitabel med ie :(

 

Men om margin ideen:

Jeg kan nok ikke legge denne øverst i css fila tror jeg, siden det er noen flere ting i samme css fil som er spesifikk på margin og padding.

Men takk for tipset;)

6575984[/snapback]

Om kodesnutten plasseres øverst i dokumentet, vil de nederste stilreglene uansett prioriteres. Du risikerer ingenting ved å sette inn kodesnutten; du kvitter deg bare med standard margin og padding på de fleste elementene. :)

Lenke til kommentar
Vedrørende iframes:

Når jeg åpner siden min i evt. Opera, er allt feil, siden jeg kun har lært meg koding som er komitabel med ie :(

 

Men om margin ideen:

Jeg kan nok ikke legge denne øverst i css fila tror jeg, siden det er noen flere ting i samme css fil som er spesifikk på margin og padding.

Men takk for tipset;)

6575984[/snapback]

 

IE har sine egne rare standarder. IE støtter ting som ingen andre browsere støttes, samtidig som IE ikke støtter standarder som alle andre browsere støtter. Så mitt tips er: Kom deg vekk fra stien du har forvillet deg inn på, og lær deg istedenfor standard HTML / XTML ! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...