Diabloto Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Hei Jeg skal nå iløpet av kort tid bygge om en 89modell Transpoter Syncro Doka med en 1.9tdk blokk fra en passat. Det jeg lurer mest på er hva jeg burde bytte på motoren mens jeg har den ute? Etterhvert vil jeg skru opp turbo/diesel trykk og montere intercooler, men hva burde jeg bytte/fikse på for å få motoren holdbar når jeg først har den framme? Det er en 1.9tdk motor fra en 94` passat. Motoren har gått 200 000. Skal bruke blokka fra 1.9tdk og stort sett resten fra 1.6 td (jx) motoren som sitter orginalt. Mvh. Hans Chr Gulsvik Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Bytte stempelringer og diverse pakninger samt ny kamakselrem hadde vel ikke vært så dumt Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Forkammeret kan løsne/skru seg ut på disse motorene. Sjekk dette. Fører til totalhavari. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Forkammeret kan løsne/skru seg ut på disse motorene. Sjekk dette. Fører til totalhavari. 6579189[/snapback] Du mener at det kan sprekke mellom ventiler og forkammer ja? I noen tilfeller fører dette til kjølevæskeforbruk, mens i andre tilfeller fører det til ingenting, man merker det ikke engang Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Han mener at forkammeret løsner og knuser toppen og stempel mm.Kjent problem. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Best å ikke ha forkammer da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå