Gå til innhold

Estetikk og funksjonalitet, trenger kritikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eh..... ikke hør på ham.  :nei: Personlig synes jeg det er flott med innrykk på alle grafene. Ser bra ut. :)

Så bra for deg da :)

Tok et screenshot med de vertikale "linjene" i laouten for å illustrere hva jeg mener. Regelen er at jo flere linjer du har over en relativt liten bredde (f.eks 0-200px), jo vanskeligere er det for øyet å følge flyten, og lesbarheten reduseres.

Som alle kan se, er dette totalt mislykket på et par steder:

post-15117-1154188475_thumb.png

EDIT: Og så får vi, f.eks i paragrafen under "message of the day", en situasjon der siste ordet i setningen faktisk ligger foran første ord.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Tekniske kommentarer :w00t:

Det første som slår meg er at du ikke bruker h1-h6 i det hele tatt. En ganske kritisk feil hvis du har håp om å være synlig i søkemotorer.

Om du kunne prøvd å få koden XHTML Strict-valid fremfor Transistional ville det også vært et pluss i min bok.

Lenke til kommentar

Personlig likte jeg det bedre med alle innrykkene. Det var liksom noe med den stilen der. Var vel en grunn til at du gjorde det sånn i utgangspunktet også tenker jeg?.. du syntes det så stilig ut ;)

Man trenger vel ikke følge "reglene" hele tiden. På vidergående lærer man at man ikke skal banne i stiler. I hvor mange bøker ser man ikke banneord? Forfattere kan bruker det som et virkemiddel..

Jeg synes det så bra ut, og hadde ikke noe problem med å lese det. Ble ikke forvirret.

Endret av morten_s
Lenke til kommentar

Mangler bare 1 strict feil + arkiv og feeds på kommentarer så er bloggen i boks tenker jeg.

<form action="http://www.phun-ky.net/search.php" method="get">
 <pre><input type="text" name="s" class="comText"/><input type="submit" value="search" class="knapp"/></pre>
</form>

Det er inputfeltene som validatoren slår ut på. Hvis jeg tar vek '<pre>' elementet så får jeg 2 feil til.

EDIT: Vet feilen på formen nå.

SessionID blir jo kastet med i forms ved hjelp av:

<input type="hidden" name="PHPSESSID" value"{varchar,32}"/>

Dette feltet blir lagt til automatisk, så den vil ikke komme inn under <pre> childen som jeg laget.. Hm.

Lager denne posten som eget emne, litt lettere å få tilbakemeldinger da.

Endret av phun-ky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...