morten_s Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hmm.. Det syns jeg egentlig ikke du trenger. Synes det er stilig sånn den overskriften er nå, men du kan jo prøve å se hvordan det blir med litt større. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Knøttliten typo, det heter "license". Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Knøttliten? Bruker du over 1200x1024 px eller? Og ja, takk for det;) var vel under selve license du så det? Endret 29. juli 2006 av phun-ky Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 For guds skyld fjern det horrible innrykket på paragrafene. Makan til lesbarhets-dödare finnes ikke Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 For guds skyld fjern det horrible innrykket på paragrafene. Makan til lesbarhets-dödare finnes ikke 6578885[/snapback] Eh..... ikke hør på ham. Personlig synes jeg det er flott med innrykk på alle grafene. Ser bra ut. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Knøttliten? Bruker du over 1200x1024 px eller? Og ja, takk for det;) var vel under selve license du så det? 6577706[/snapback] Jepp, det var på den lisenssiden din. Og jeg har forresten 2704px i bredden jeg kan leke i. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Eh..... ikke hør på ham. Personlig synes jeg det er flott med innrykk på alle grafene. Ser bra ut. Så bra for deg da Tok et screenshot med de vertikale "linjene" i laouten for å illustrere hva jeg mener. Regelen er at jo flere linjer du har over en relativt liten bredde (f.eks 0-200px), jo vanskeligere er det for øyet å følge flyten, og lesbarheten reduseres. Som alle kan se, er dette totalt mislykket på et par steder: EDIT: Og så får vi, f.eks i paragrafen under "message of the day", en situasjon der siste ordet i setningen faktisk ligger foran første ord. Endret 29. juli 2006 av Loomy Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Der ja Loomy! Nå ser jeg det;) Takk! Skal fikse på dette så fort jeg kan. Men forsåvidt er det bare designet som er kommentert på. Noen tekniske kommentarer? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Tekniske kommentarer Det første som slår meg er at du ikke bruker h1-h6 i det hele tatt. En ganske kritisk feil hvis du har håp om å være synlig i søkemotorer. Om du kunne prøvd å få koden XHTML Strict-valid fremfor Transistional ville det også vært et pluss i min bok. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Html Strict? Hm. Skal ikke være noe galt å få til det, var bare 5 feil forskjell, og bare på formsa mine. H1-H6 sier du? Det visste jeg faktisk ikke. Har vel sikkert noe med hvordan spidersene crawler sidene på? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Er det nydligst designet jeg her sett på LENGE Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Bare en feil igjen så er den godkjent strict.. http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%....phun-ky.net%2F Men hvordan fikser jeg den? Endret 29. juli 2006 av phun-ky Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Og nå begynner css'en min og ikke validere.. hm http://jigsaw.w3.org/css-validator/validat...&usermedium=all EDIT: Validerer nå, skrivefeil ftw. Endret 30. juli 2006 av phun-ky Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Personlig likte jeg det bedre med alle innrykkene. Det var liksom noe med den stilen der. Var vel en grunn til at du gjorde det sånn i utgangspunktet også tenker jeg?.. du syntes det så stilig ut Man trenger vel ikke følge "reglene" hele tiden. På vidergående lærer man at man ikke skal banne i stiler. I hvor mange bøker ser man ikke banneord? Forfattere kan bruker det som et virkemiddel.. Jeg synes det så bra ut, og hadde ikke noe problem med å lese det. Ble ikke forvirret. Endret 30. juli 2006 av morten_s Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Mangler bare 1 strict feil + arkiv og feeds på kommentarer så er bloggen i boks tenker jeg. <form action="http://www.phun-ky.net/search.php" method="get"> <pre><input type="text" name="s" class="comText"/><input type="submit" value="search" class="knapp"/></pre> </form> Det er inputfeltene som validatoren slår ut på. Hvis jeg tar vek '<pre>' elementet så får jeg 2 feil til. EDIT: Vet feilen på formen nå. SessionID blir jo kastet med i forms ved hjelp av: <input type="hidden" name="PHPSESSID" value"{varchar,32}"/> Dette feltet blir lagt til automatisk, så den vil ikke komme inn under <pre> childen som jeg laget.. Hm. Lager denne posten som eget emne, litt lettere å få tilbakemeldinger da. Endret 30. juli 2006 av phun-ky Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Fant selvfølgelig feilen med en gang :S http://www.mtdev.com/2002/06/why-you-shoul...-use_trans_sid/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå