Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble til VPN igjennom VPN-tilkobling. (Skisse)

Anbefalte innlegg

Hepp,

På skissen nedenfor så har jeg 2 brannmurer, disse har som dere kan se VPN mellom hverandre.

visio1.PNG

Utfordringen her er å få det slik at begge brannmurene kan pinge WANet 193.212.21.220, slik det er nå så er det kun brannmur nr 2 som kan det. Grunnen til dette er at brannmur nr 2 har VPN mot brannmuren bak 193.212.21.220.

Brannmuren bak 193.212.21.220 har ikke jeg noen administrasjon over. Så det jeg prøver på her er å få brannmuren bak 193.212.21.220 til å identifisere brannmur nr 1 som den samme som nr 2, altså slik at bramnmur nr 1 kobler til brannmur 193.212.21.220 via. VPN-tilkoblingen til brannmur nr 2.

Har dere noen tips?

Beklager hvis det ble litt rotete :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste måten du kan klare dette på er å NAT'e på 2) og sette at 1) skal rute 193-WAN'ets IP range via 2). Grunnen til det er at siden du ikke kan gjøre noen endring på 193-WAN'et så kan du ikke få routet noe tilbake via 2) som ikke 193-WAN-GW'n allerede er satt opp med. Ergo må du NAT'e

Lenke til kommentar

Ja jeg tenkte meg at dette var løsningen, og hadde prøvd det i forkant uten å få det til. Men det som har vært feilen er at jeg hadde satt opp nat policyen feil, ganske avansert OS på brannmuren. Nå funker det :)

Takk for at du fikk meg inn på rett spor igjen mann! Hadde gravd meg helt ned her ettersom jeg ikke fikk det til istad.

Hot dang! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...