jlw Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Beställde mig en mellanlagringsenhet för två veckor sedan och fick den bara efter ett par dagar (beställde ifrån dustinhome.se). Läst en hel del lysande Reviews av enheten på internet. Hyperdrive kan köpas antingen med hårdisk förmonterat eller så monterar man en hårdisk i Hyperdriven själv. Jag valde det senare alternativet. Köpte en Seagate Momento 60GB på 5400 rpm. Är ju rekomenderat att de ska ha så mycket cache som möjligt när man hanterar små filer. Seagaten har 8MB. Hyperdriven är gjord av Aluminium och känns otroligt stryktålig. Dock känns luckorna där man för in minneskortet och batterier plastiga. Men dom fungerar mycket bra! Man kan beställa reserv luckor billigt ifrån deras hemsida http://www.hyperdrive.com Tar cirka 3,5-4 minuter och tömma ett 2GB minneskort med RAW format filer på 8-10MB styck. Med "checksum check" där enheten kontrollerar att alla filer fungerar tar det längre tid, upp till 11 minuter för 2 GB minneskort. Man kan använda Hyperdriven som Extern hårdisk, Mellanlagringsenhet, Minneskortläsare och Batteriladdare. Att ladda AA batterier tar lång tid! Någon timma eller två. Praktiskt att kunna använda den som Extern hårdisk utan att ha med sig strömkabel! Räcker alltså med en USB kabel! Har varit på Öland och fotograferat en massa och fyllt Hyperdriven med 20GB bilder, och den har fungerat perfekt! Det jag saknar är en Ljudsignal när överföringen är klar, och belyst display. Batteriet ska räcka till överföring av 80GB bilder, vilket borde räcka ett tag. Jag fyllde min med 20GB bilder och batterimätaren rörde sig inte. :-) Hyperdriven gick på 1250 svenska kronor och hårdisken kostade 775 svenska kronor. Och finner det klart prisvärt! Gillar speciellt att man kan byta hårdisk, vilket man inte kan med många mellanlagringsenheter. Nu behöver jag inte ens tänka på att bli utan utrumme när jag är ute och fotograferar, utan får tänka mera på batteriet i kameran som tar slut. ;-) Tog lite bilder på den. :-) Endret 28. juli 2006 av jlw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå