ppev Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Hei, jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med flg. spørsmål. Jeg har MSI K7T - pro (ms 6380) hovedkort og AMD Palomino xp 1600 prossesor. Ved oppstart av maskinen med standard Bios vises det 1050 Mhz. maskinen kan kjøres, men er veldig ustabil. Selger sier at jeg må inn i bios, sette opp hastiheten fra 100 til 133, vcore 10.5 og cpuvolt 2 hakk høyere en standard. Når dette er gjort, stiger temperaturen til ca. 59-69 grader og maskinen nekter å starte opp. Som dere sikkert forstår så kan jeg lite av dette med bios og klokking, men lærevillig er jeg. Hva kan jeg gjøre i bios for å få PC-en til å fungere som jeg ønsker, og er de små justeringene en form for overklokking av bios, slik at garanti etc bortfaller? Mvh Petter Lenke til kommentar
be321 Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 prøv og sette på 133 bus uten og sette mere volt... men det virker som du trenger bedre cpu kjøling Lenke til kommentar
wuw Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Ja sett på 133 UTEN og gjøre noe annet ,da alt annet blir automatisk satt riktig bare du får den på 133. det å sette den på 133 gjøres enten i bios eller med en jumper som må flyttes/tas av på hovedkortet . på mitt MSI turbo 2 så måtte jeg gjøre dette med en jumper som måtte taes av på hovekortet. så sjekk instruksjonsboken til ditt hovedkort om hvordan man setter fra 100 til 133 ! og IKKE rør noe annet ,da alt annet (Vcore og multiplier settes automatisk etter åssen cpu biosen registrerer . Lenke til kommentar
HAG Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Gå inn i "Hardware Monitor Setup" og sett CPU FSB Clock til 133, resten av punktene rundt i Bios med Bus hastighet ordner seg nå. Hvis det ikkje står xxx + 33 en annen plass, då prøver den å kjøre 133+33 mot Ram og PCI (166 er for "hardt"). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå