abene Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Over 95% av alle e-postmeldinger er søppel ifølge nye undersøkelser. Mesteparten av søppelet kommer fra PC-er som er blitt kidnappet. Les mer Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 er det ingen måter å kontrollere om man er Zombie, (hastigheten på nettet, hvor mye data som blir overført, eller email adresser registrert på din IP) noe annet en antivirus,antispyware program og brannmurer? Lenke til kommentar
knatten Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 ISP-ene kunne godt tatt seg bryet med å kontrollere mailsendings-mønsteret til folk. Dersom noen plutselig begynner å sende masse mail som ikke går via ISP-ens SMTP-server, send dem en mail og gjør dem oppmerksomme på det. Hvis ikke brukeren kan bekrefte at dette er bevisst, gi ham/henne en leksjon i antivirus. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Kidnappet? Er ikke "kapret" et bedre ord? Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Eller bare stenge av internett forbindelsen for de som spyr ut virus/spam. Dette klarte en arbeidskamerat av meg. Antivirus? Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 er utruli hvor mange personer som ikke kan oredentlig sikkerhet, og som ikke orker å oppdater windows. er vel egentli plagsomt for oss som får all denne søppelposten.. Lenke til kommentar
dioX Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 så er det jo bare og la være og åpne "mistenkelig" e-post også da. + at man skal la være regestrere seg overalt på internett! men de fleste har vel spam-filter og det tar det meste av spam. så jeg er ikke så plaget av det.. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 så grunnen til at jeg får masse spam fra "swiss watches" og pharmacy greier er fordi en bunch amatører ikke klarer å bruke litt antivirus og windows update... Æsj Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 så grunnen til at jeg får masse spam fra "swiss watches" og pharmacy greier er fordi en bunch amatører ikke klarer å bruke litt antivirus og windows update... Æsj 6572979[/snapback] det finnes forskjell på spam post, Swiss wathces (hvis det er selskapet det er snakk om) så er det nokk neppe noen zombie maskiner som sender de ut.. men det er nokk du som har registrert eposten din en plass der de har tilgang til den, og dermed kan sende deg reklame.. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Pøh. dette er pure spam. masse klokke drit, mye swiss w relatert... Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 hvis dette stemmer, hvorfor lager ikke MS (eller noen andre) et "virus" som fjerner andre virus? da vil man ihverfall bli kvitt zombiene. Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) det var en god tanke ivertfall speedster eller at de lager et virus som spammer dem tilbake.. Endret 28. juli 2006 av SiRious Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 det var en god tanke ivertfall speedster eller at de lager et virus som spammer dem tilbake.. 6573449[/snapback] Mener at det ble forsøkt en gang å lage programvare som spamet tilbake. Tror det var en skjermbeskytter med navnet "Make love, not spam" faktisk. Den ble uansett trukket tilbake fordi at det var... spam, å spamme tilbake. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 95% er veldig mye kan man si. Mange kunne nok trengt en leksjon i vurdering av hva som er seriøs e-post og ikke. Samt et godt antivirus og spam-filter. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 ISP-ene kunne godt tatt seg bryet med å kontrollere mailsendings-mønsteret til folk. Dersom noen plutselig begynner å sende masse mail som ikke går via ISP-ens SMTP-server, send dem en mail og gjør dem oppmerksomme på det. Hvis ikke brukeren kan bekrefte at dette er bevisst, gi ham/henne en leksjon i antivirus. 6572350[/snapback] Må man ikke bruke ISPens server for all utgående mail hos de fleste ISPer allerede? Ellers er min erfaring at manglende oppdateringer er en større årsak til slikt enn manglende AV. AtW Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) AV duger sjelden til noe som helst, så lenge man ikke har oppdatert maskina, så funker det lite. samme gjelder brannmur.. kjører selv NOD32 AV og Outpost Firewall, de funker veldig bra ilag, hvis man er redd for hackere og spyware har man altids TrueCrypt for å sikre sine personlige filer.. edit: leif Endret 28. juli 2006 av SiRious Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Må man ikke bruke ISPens server for all utgående mail hos de fleste ISPer allerede? Ellers er min erfaring at manglende oppdateringer er en større årsak til slikt enn manglende AV. Det er jo lett å få virus på en Windos-boks selv om den er oppdatert. Oppdatering hjelper først og fremst mot exploits i serverprogrammer, nettleser o.l. Mens virus f.eks kan spres ved at folk laster ned ukritiske ting fra internett, kjører .exe-filer fra Kazaa ++ Oppdatert system hjelper vel egentlig lite mot slike scenarioer, fordi den gjengse Windos-bruker (hvertfall hjemmebrukere) kjører med fulle admin-rettigheter hele tiden, og da såklart systemet veldig sårbart for virus Endret 28. juli 2006 av Langbein Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Må man ikke bruke ISPens server for all utgående mail hos de fleste ISPer allerede? Ellers er min erfaring at manglende oppdateringer er en større årsak til slikt enn manglende AV. Det er jo lett å få virus på en Windos-boks selv om den er oppdatert. Oppdatering hjelper først og fremst mot exploits i serverprogrammer, nettleser o.l. Mens virus f.eks kan spres ved at folk laster ned ukritiske ting fra internett, kjører .exe-filer fra Kazaa ++ Oppdatert system hjelper vel egentlig lite mot slike scenarioer, fordi den gjengse Windos-bruker (hvertfall hjemmebrukere) kjører med fulle admin-rettigheter hele tiden, og da såklart systemet veldig sårbart for virus 6574441[/snapback] På et åpent nett får du en en orm etter kort tid med uoppdatert windows, uten å gjøre noe som helst. Mange gjør dumme ting, men det er enda værre med ting du får uten å gjøre noe som helst. AtW Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Når noen sender ut spam via en ISP sin server, vil dette som regel resultere i at mailserveren blir blacklistet på div block lister. Noe som igjen fører til at kunder får problemer med å motta mail. Hos oss har vi rate control på SMTP serveren vår, så ingen får uansett sende mer enn 20 mail i minuttet. Om vi burde hatt spam filtrering i tillegg, er enkelt og greit et kostnadsspørsmål. Jeg har ihvertfall ikke fått gehør fra ledelsen til å kjøpe inn en ekstra boks til 450 000,- til dette... Derimot har vi inngående spamfiltrering. Denne boksen tar vel i mot mellom 60-70% spam, resten er legitim mail for det meste. Det som filteret er usikker på om mail er spam eller ikke, blir sendt igjennom. Vi har ikke lyst å blokke mail som er legitimt, så filteret er ganske lavt stillt inn. Allikevel tar det unna 60-70 % av alle mailer som kommer inn..... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Når noen sender ut spam via en ISP sin server, vil dette som regel resultere i at mailserveren blir blacklistet på div block lister. Noe som igjen fører til at kunder får problemer med å motta mail. Hos oss har vi rate control på SMTP serveren vår, så ingen får uansett sende mer enn 20 mail i minuttet. Om vi burde hatt spam filtrering i tillegg, er enkelt og greit et kostnadsspørsmål. Jeg har ihvertfall ikke fått gehør fra ledelsen til å kjøpe inn en ekstra boks til 450 000,- til dette... Derimot har vi inngående spamfiltrering. Denne boksen tar vel i mot mellom 60-70% spam, resten er legitim mail for det meste. Det som filteret er usikker på om mail er spam eller ikke, blir sendt igjennom. Vi har ikke lyst å blokke mail som er legitimt, så filteret er ganske lavt stillt inn. Allikevel tar det unna 60-70 % av alle mailer som kommer inn..... 6574561[/snapback] Personlig foretrekker jeg at ISPer merker mailen som spam, og lar brukeren selv avgjør om man vil kaste den. Er ikke så fornøyd med at mail kastes tenfor min kontroll. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå