Admin'c Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Hei Sitter og sliter med access, og har ett stort problem. Sitter med to databaser en kalt 123 og en kalt 234 i begge er det en liste over dato tid fornavn etternavn telefonnummer etc så langt så greit. Men problemet er når jeg skal lage en liste (type form inni form) og skal slå disse sammen (det er to ulike databaser av praktiske grunner) Så når jeg skal slå de sammen så må jeg få gjort det uten å kjøre en query som slår de sammen fordi dataene skal være redigerbare via form inni form. Og når det kommer nye data skal de autooppdateres inn i lista (noe som ikke skjer om jeg slår de sammen med en query før jeg lister dem). så jeg trenger en måte å kombinere de to dataene på og kunne sortere dem etter dato og tid. Mao de må oppføre seg litt som snarveier i windows (om det kan sammenlignes slik) Om noen kan hjelpe meg med dette hadde det vært supert tabell1(db1)\ ---------liste med dato tid navn som kan endres direkte tabell2(db2)/ i lista (form i form) Bruker nå union operatøren men da får jeg ikke redigert data i form i form boksene men den gjør jobben ellers ok Endret 28. juli 2006 av Admin'c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå