Trynemjoel Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Jeg har aldri helt skjønt poenget med "se det fra en annen synsvinkel". Jeg kunne aldri tenke meg å leve under slike forhold, og kan neppe se for meg noen som ønsker det heller. Jeg vil aldri godta eller akseptere noe så barbarisk som diktaturene i midtøsten og ei Islam rett og slett fordi jeg aldri kunne tenke meg å leve slik. Og jeg ønsker ikke at andre heller skal gjøre det. Jeg regner også med at jeg ikke er alene om disse tankene. 6579663[/snapback] Det er en fin måte å bli tatt seriøst på, ved å vise kjennskap til andres ståsted og grunnlaget for det i en diskusjon, selv om en ikke er enig med dem. Det motvirker en del "Du vet ikke hva du uttaler deg om", "du skjønner ikke" argumenter i hva som burde være en sakelig debatt, selv om en forståelse av grunnlaget ikke er av like stor betydning i dette tilfellet, da utfallet av dem er forkastelig. Det er for det meste en kulturell skikk i de områdene, ikke bare relegiøst. Æresdrap, steining, tvangsekteskap, alle eldre skikker fra regionen, og som en ville trodd og håpet på at de hadde beveget seg bort ifra etter så lang tid. Men så lenge radikale fundamentalister er i kontroll i polikken og i lukkede samfunn, så vill slike ting oppstå, noe som er beklagelig for alle der nede. Endret 31. juli 2006 av Trynemjoel Lenke til kommentar
salah Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Jeg er glad jeg har sett lyset og kommet meg fra Islam. Som tidligere muslim må jeg bare si at jeg føler jeg er fri, jeg kan pule dagen lang, spise svinekjøtt, kose med bikkja og haugevis av andre ting uten å bekymre meg om at eventyrfiguren Allah kommer til å straffe meg eller at jeg mister mine 40 jomfruer når jeg kommer til "himmelen". Religion er tragisk, men dessverre kan ikke alle få skjønt det. Ble så utrolig provosert av det bildet i Aftenposten. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Kunne du ikke kose med bikkja før? Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Dr nede er det tydeligt at staten eiger folket,ikke folket som eiger staten.... Synes det er sykt at religion kan styre folk så mye som det gjør... Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Kunne du ikke kose med bikkja før? 6597026[/snapback] Er jo noen muslimer som mener man ikke skal klappe hunder, men har ikke inntrykk av at dette er særlig omfattende. Derimot er det jo noen steder i verden (f.eks. Saudi-Arabia) hvor man ikke kan spille musikk/danse hvis det ikke handler om tilnærming til Gud, ellers trekker det visstnok oppmerksomheten bort fra Gud. Det siste tror jeg er et effektivt tiltak for å hindre "vestlige" tilstander. All meteriell og kulturell overflod i vesten har jo gjort oss til mindre religiøse. Og bra er det. Lenke til kommentar
salah Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Kunne du ikke kose med bikkja før? 6597026[/snapback] Er jo noen muslimer som mener man ikke skal klappe hunder, men har ikke inntrykk av at dette er særlig omfattende. Derimot er det jo noen steder i verden (f.eks. Saudi-Arabia) hvor man ikke kan spille musikk/danse hvis det ikke handler om tilnærming til Gud, ellers trekker det visstnok oppmerksomheten bort fra Gud. Det siste tror jeg er et effektivt tiltak for å hindre "vestlige" tilstander. All meteriell og kulturell overflod i vesten har jo gjort oss til mindre religiøse. Og bra er det. 6598125[/snapback] Jeg trodde det sto i koranen (beklager, fortjener ikke stor forbokstav) at bikkjer ikke var lovlig og at det var skittent akkurat svin). Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Jeg trodde det sto i koranen (beklager, fortjener ikke stor forbokstav) at bikkjer ikke var lovlig og at det var skittent akkurat svin). 6598869[/snapback] Beklager litt off-topic, men det er jo ganske synd. Svin er kjempegodt og hunder er jo menneskets beste venn! Tror ikke de vet hva de går glipp av. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Kunne du ikke kose med bikkja før? 6597026[/snapback] Er jo noen muslimer som mener man ikke skal klappe hunder, men har ikke inntrykk av at dette er særlig omfattende. "Stadig flere drosjesjåfører nekter å ta med førerhunder. Blindeforbundet krever at drosjenæringen ordner opp. Generalsekretær Gunnar Haugsveen tror det skyldes at noen drosjesjåfører kommer fra land der folk har et negativt syn på hunder. Synshemmede Grethe Olsen og førerhunden Isak opplevde at 21 sjåfører sa nei. " (..) "Hun godtar at allergiske sjåfører sier nei til hunden, men hun nekter å tro at alle de 21 som sa nei, er allergikere. De sa nei av religiøse grunner, tror hun. En del muslimer mener hunder er urene dyr. " http://www.klartale.no/nyhet.asp?id=1144 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå