Spartan Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Her en artikkel jeg fant i Aftenposten. Synes bilde sier alt om redsel og desperasjon. Endret 28. juli 2006 av Spartan Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Det man må huske på er å få rett er størrelsen på steinene som skal kastes. Det er viktig at steinene er akkurat passe store. Er de for små gjør de for liten skade, er de for store gjør de for mye skade og steiningsprosessen vil bli for kort. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Jaaa Rettstat er jo dine ord, ut fra Norske omgivelser er dette vanvittig, syns selv også det. Men noen hundre mtr fra der jeg bor ble to søsken henrettet på 16hundretallet for å ha fått barn sammen. Så sent som ihvertfall på 60-tallet ble enslige unge mødre regelrett mobbet og trakassert grunnet løsunge/er. I dag er det helseløse som har/venter på trygd som er (bermen) enten de mangler ben eller armer eller er nervevrak. Endret 28. juli 2006 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Ah, det bildet var hjerteskjærende Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Jaaa Rettstat er jo dine ord, ut fra Norske omgivelser er dette vanvittig, syns selv også det. Men noen hundre mtr fra der jeg bor ble to søsken henrettet på 16hundretallet for å ha fått barn sammen. Så sent som ihvertfall på 60-tallet ble enslige unge mødre regelrett mobbet og trakassert grunnet løsunge/er. I dag er det helseløse som har/venter på trygd som er (bermen) enten de mangler ben eller armer eller er nervevrak. 6572117[/snapback] joda, men dette er 2006, og ting idag er meget forskjellig fra ting som hendte på 1600-tallet. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 joda, men dette er 2006, og ting idag er meget forskjellig fra ting som hendte på 1600-tallet. 6572375[/snapback] I Iran har de ikke kommet seg forbi middelalderen enda. Sånn rent etisk, kultur og samfunnsmessig. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 joda, men dette er 2006, og ting idag er meget forskjellig fra ting som hendte på 1600-tallet. 6572375[/snapback] I Iran har de ikke kommet seg forbi middelalderen enda. Sånn rent etisk, kultur og samfunnsmessig. 6572404[/snapback] Det har de faktisk på visse områder, Iran produserer diverse høyteknologiske ting som biler, våpen ol - i motsetning til araberne som har levd i mørket i 800 år. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) joda, men dette er 2006, og ting idag er meget forskjellig fra ting som hendte på 1600-tallet. 6572375[/snapback] I Iran har de ikke kommet seg forbi middelalderen enda. Sånn rent etisk, kultur og samfunnsmessig. 6572404[/snapback] Jeg synes det er religionens skyld i at hun må dø. edit: typo. edit2: større typo. Endret 28. juli 2006 av Ozelot Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 joda, men dette er 2006, og ting idag er meget forskjellig fra ting som hendte på 1600-tallet. 6572375[/snapback] I Iran har de ikke kommet seg forbi middelalderen enda. Sånn rent etisk, kultur og samfunnsmessig. 6572404[/snapback] Er det ikke religionens skyld i at hun må dø fordi hun vil skilles vel! 6572494[/snapback] Hva mener du? At det er religionens skyld eller ikke? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 joda, men dette er 2006, og ting idag er meget forskjellig fra ting som hendte på 1600-tallet. 6572375[/snapback] I Iran har de ikke kommet seg forbi middelalderen enda. Sånn rent etisk, kultur og samfunnsmessig. 6572404[/snapback] Det har de faktisk på visse områder, Iran produserer diverse høyteknologiske ting som biler, våpen ol - i motsetning til araberne som har levd i mørket i 800 år. 6572488[/snapback] Et mirakel? Jeg burde vel heller ha skrevet Islam, og ikke Iran. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Er vel ikke religionens skyld i at hun må dø fordi hun vil skilles vel! 6572494[/snapback] Hva mener du? At det er religionens skyld eller ikke? 6572506[/snapback] *fixed* (typo) Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Hvordan myndighetene kan få folk til å drepe noen som er forsvarsløse er også underlig. Virker som en slik handling krever et intrikat system med hjernevasking og rå maktbruk. Ofrene av slike systemer må vel i denne prosessen bli redusert fra mennesker til objekter som ikke fortjener sympati eller medlidenhet. Og hvem er det som "tjener" på at staten Iran foretar slike handlinger; mannen i gata eller Ayatola'en og hans presteskap ? Endret 28. juli 2006 av Spartan Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Den kulturen der består av barbarer. Rett og slett. Dette er ILLE! Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Er vel ikke religionens skyld i at hun må dø fordi hun vil skilles vel! 6572494[/snapback] Hva mener du? At det er religionens skyld eller ikke? 6572506[/snapback] *fixed* (typo) 6572525[/snapback] Så du mener at det ikke er religionens skyld? Hva er det som har skyld for at denne stakkars kvinnen skal stenes? Såvidt jeg vet er Iran et islamisktisk prestestyre med sharialover eller tilsvarende. Jeg vil legge skylden på den islamistiske kulturen og religionen for at denne kvinnen nå blir stenet. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Så du mener at det ikke er religionens skyld? Hva er det som har skyld for at denne stakkars kvinnen skal stenes? Såvidt jeg vet er Iran et islamisktisk prestestyre med sharialover eller tilsvarende. Jeg vil legge skylden på den islamistiske kulturen og religionen for at denne kvinnen nå blir stenet. 6572977[/snapback] *banke hodet i veggen* glemte å lese hele setningen på ny. sorry. Jeg mener det er religonens skyld for at hun skal dø. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Jaaa Rettstat er jo dine ord, ut fra Norske omgivelser er dette vanvittig, syns selv også det. Men noen hundre mtr fra der jeg bor ble to søsken henrettet på 16hundretallet for å ha fått barn sammen. Så sent som ihvertfall på 60-tallet ble enslige unge mødre regelrett mobbet og trakassert grunnet løsunge/er. I dag er det helseløse som har/venter på trygd som er (bermen) enten de mangler ben eller armer eller er nervevrak. 6572117[/snapback] joda, men dette er 2006, og ting idag er meget forskjellig fra ting som hendte på 1600-tallet. 6572375[/snapback] Helt enig forøvrig, det er ingen unskyldning for dette selv Iranere har kontakt med omverden og burde fått med seg noe. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Så du mener at det ikke er religionens skyld? Hva er det som har skyld for at denne stakkars kvinnen skal stenes? Såvidt jeg vet er Iran et islamisktisk prestestyre med sharialover eller tilsvarende. Jeg vil legge skylden på den islamistiske kulturen og religionen for at denne kvinnen nå blir stenet. 6572977[/snapback] *banke hodet i veggen* glemte å lese hele setningen på ny. sorry. Jeg mener det er religonens skyld for at hun skal dø. 6573017[/snapback] Daså Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Ja, det er hjerteskjærende å se et sånt drama utspeile seg for oss i velutviklede land nå i dagens samfunn, men faktum er at verden ikke er lik overalt. Det er ikke så altfor lenge siden at Kirken også drev med slike forferdeligheter. Religion ble og fremdeles blir brukt som et middel for å kontrollere massene. Folk trenger noe å tro på og dersom man kan handle i religionens makt, så står man med en gang mye sterkere dersom man er i et samfunn hvor religion er en viktig del av deres liv. Det som er viktig å huske på er at Iran og dets lovgivning er ment for å være avskrekkende på andre. Stjeler man noe, så mister man en arm, bruker man narkotika eller drikker alkohol så blir man hengt, er man utro så blir man steinet osv. Dette høres barbarisk ut for store deler av verden, mens i andre deler er det akkurat slik det skal være. Det som skjer i Iran er ikke verre enn det som skjer mange andre steder i verden også. Det kommer helt an på hvilket samfunn man ser det fra. Dette er noe de lærte tidlig i Irak da kidnappingene var som verst. Skulle man spre frykt så var det bare å legge ut halshuggingsvideoer på nettet og hele den vestlige verden skalv i buksene. Det er en ekstremt effektiv avskrekkelsesmetode og de bygger på de forskjellige samfunns oppfattelse av hva som er barbarisk og hva som er humant. Før noen klikker totalt i vinkel her så må jeg få si at jeg ikke er enig i de metodene som blir brukt, men jeg vil fremheve at dette igjen kun kommer an på hvilket samfunn man ser det fra. Dette ser man også når det kommer til slakt av dyr og hvor mange mennesker i Norge nå som ikke tåler å se en liten dråpe blod en gang. Debattene stormet som verst første gang da Farmen på TV2 for et par år siden skulle slakte et dyr. Kvinnelige deltakere begynte å gråte og media gikk helt av hengslene. Dette blir rett og slett for dumt etter min mening, men igjen, så henspeiler det seg hvordan samfunnet vårt er blitt og hvordan holdningene har forandret seg i løpet av årene. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 ..Det som er viktig å huske på er at Iran og dets lovgivning er ment for å være avskrekkende på andre. Stjeler man noe, så mister man en arm, bruker man narkotika eller drikker alkohol så blir man hengt, er man utro så blir man steinet osv. Dette høres barbarisk ut for store deler av verden, mens i andre deler er det akkurat slik det skal være. Det som skjer i Iran er ikke verre enn det som skjer mange andre steder i verden også. Det kommer helt an på hvilket samfunn man ser det fra. Dette er noe de lærte tidlig i Irak da kidnappingene var som verst. Skulle man spre frykt så var det bare å legge ut halshuggingsvideoer på nettet og hele den vestlige verden skalv i buksene. Det er en ekstremt effektiv avskrekkelsesmetode og de bygger på de forskjellige samfunns oppfattelse av hva som er barbarisk og hva som er humant. Før noen klikker totalt i vinkel her så må jeg få si at jeg ikke er enig i de metodene som blir brukt, men jeg vil fremheve at dette igjen kun kommer an på hvilket samfunn man ser det fra. .. Jeg har aldri helt skjønt poenget med "se det fra en annen synsvinkel". Jeg kunne aldri tenke meg å leve under slike forhold, og kan neppe se for meg noen som ønsker det heller. Jeg vil aldri godta eller akseptere noe så barbarisk som diktaturene i midtøsten og ei Islam rett og slett fordi jeg aldri kunne tenke meg å leve slik. Og jeg ønsker ikke at andre heller skal gjøre det. Jeg regner også med at jeg ikke er alene om disse tankene. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Takk og pris for at dagene med heksebrenning er forbi sier jeg, inkvisjonen var jo også grusom men denne ble nå helst utført av katolikker. Når man snakker om barbarisme så var det ikke mange månedene siden det sto noe om i VG om en drapsmann som ble henrettet av sønnen til den drepte med en svær kniv i Somalia. Jeh har også hørt at noen arabiske land fortsatt bruker halshogging som dødstraff, men om dette er sant vet jeg ikke skulle dog ikke overraske meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå