AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Det er 6 overskrifter i html. Der standard er <h1> den største og <h6> den minste. en overskrift skriven slik: <h1>OVER SKRIVFT</h1> en paragraf skrives slik: <p>text</p> det er p du skal bruke for å få vanlig tekst Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Det er 6 overskrifter i html.Der standard er <h1> den største og <h6> den minste. en overskrift skriven slik: <h1>OVER SKRIVFT</h1> en paragraf skrives slik: <p>text</p> det er p du skal bruke for å få vanlig tekst 6580954[/snapback] Ja, det var det jeg trodde Du? Er det mulig å gjøre slik at man kan legge til en ekstra side i menyen, og slette dem man vil? Eller blir det for mye jobb? Du må lage et reklamebanner til siden din også Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) da må man vell mer inn i databaser, jeg bruker noe som heter flatfil. flat fil er også en type database men i f.eks. en mySQL database så kan jeg gjøre mere. Jeg kan ikke noe sånt språk. Beklager det må du nok gjøre manuelt i meny.php reklamebanner? Ska se ka æ får laga. nå funker gjesteboka Endret 29. juli 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 da må man vell mer inn i databaser, jeg bruker noe som heter flatfil.flat fil er også en type database men i f.eks. en mySQL database så kan jeg gjøre mere. Jeg kan ikke noe sånt språk. Beklager det må du nok gjøre manuelt i meny.php reklamebanner? Ska se ka æ får laga. nå funker gjesteboka 6580976[/snapback] Aha.. Så hvis jeg legger en til en side i meny.php, så kan jeg endre på den også Akkuratt som de andre filene? Jeg skulle hatt en side som ikke var i menyen også. En side som jeg kunne linket til Òg foressten; Du skal ikke beklage deg for du har vært kjempesnill! Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 hvis du legger en ny side i menyen så er det litt jobb å gjøre. Førest lager du selve knappen i menyen så linker du den til: ?id=forkartetsidenavn så går du i text.php ig legger til en til sån elseif setning der det står: elseif ($id == "forkartetsidenavn"){ include "forkartetsidenavn/index.php"; } deretter må du lage mappen og filen som heter index.php i den skriver du: <?php if (empty($uid)){ include "editor/forkortetsidenavn/front.php"; }else{ include "sider/feil.php"; } i den mappen i editoren der den nye siden skal ligge i kopierer du bare innholdet fra en annen mappe. Så går du inn på index.php i editoren og legger til en ny link til forkortetsidenavn/endre.php så skal alt være ordna. bare spør og send koden du lurer på til meg så skal jeg forklare den Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Tja.. Jeg får det visst ikke helt til... Du kan jo se hva jeg har gjort :!: Tjihi.. EDIT: Hvis du forklarer det en gang til, og kanskje hjelper meg litt så får jeg det nok inn Men den siden skal ikke være i menyen. side_rediger.zip Endret 29. juli 2006 av Iris_L Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 stemmer jo den. men du skulle jo ikke endre endre.php og write.php. men funker det? Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) stemmer jo den.men du skulle jo ikke endre endre.php og write.php. men funker det? 6581118[/snapback] Jeg gjorde noe annet nå, og jeg tror det fungerer nå, men jeg greide plutselig ikke å logge inn :!: Jaja.. får skjekke over passordet igjen EDIT: Det var passordet ja.. Måtte visst skrive inn på ny. Endret 29. juli 2006 av Iris_L Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Ok Jeg fikk det til nå.. Vertfall å redigere den, men siden finner ikke linken: http://www.leadyshjemmeside.com/tinka/?id=rediger Hehe.. Er vel noe jeg har gjort feil nå også :!: Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Seriøst, til AlecTBM!! Makan til god forumånd, hjelplighet, innstilling og lærdom har jeg aldri sett hos en bruker, super creeds til deg!! Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Seriøst, til AlecTBM!! Makan til god forumånd, hjelplighet, innstilling og lærdom har jeg aldri sett hos en bruker, super creeds til deg!! 6581213[/snapback] Ja, den signerer jeg! Du har ikke peilig på hvor mye du faktisk har lært meg i løpet av det siste døgnet. Jeg vet at jeg kan være litt umulig, og at kunnskapen liksom må bankes inn i hodet mitt, men når jeg først forstår det så går det strålende Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Seriøst, til AlecTBM!! Makan til god forumånd, hjelplighet, innstilling og lærdom har jeg aldri sett hos en bruker, super creeds til deg!! 6581213[/snapback] Takker for creedsen Endra du selve indexfila til sia? der ligger problemet Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 sånn bare for å si det: På grunn av dette forumet så har jeg lært alt jeg vet om php på under en måned. Og alt jeg vet om php er det grunnleggende og kansje litt mer Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg satte inn: <a href="rediger/endre.php">Rediger</a><br> I editor-index fila. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 ja det stemmer, men jeg mente indexen i rooten altså den jeg kommer til først når jeg skriver inn adressen Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 6 sider... MSN Messenger anyone? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 lettere her kan skrive mere Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 ja det stemmer, men jeg mente indexen i rooten altså den jeg kommer til først når jeg skriver inn adressen 6581252[/snapback] Denne: <?php$id = $_GET["id"]; $uid = $_GET["uid"]; include "head.php"; include "text.php"; include "foot.php"; ?> Den har jeg ikke endret på Jeg vet at jeg er litt treg i oppfattelsen når det gjelder php og det beklager jeg. Uansett du har lært meg masse og jeg setter så utrolig stor pris på det Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 nei så dum jeg var, jeg mente text.php Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 nei så dum jeg var, jeg mente text.php 6581274[/snapback] Dum er du vertfall ikke Her er koden til text.php: <div id="main"><div style="width: 700px;"> <h2><br> </h2> <?php if (empty($id)){ include "index/index.php"; }elseif ($id == "agility"){ include "agility/index.php"; }elseif ($id == "hverdag"){ include "hverdag/index.php"; }elseif ($id == "familien"){ include "familien/index.php"; }elseif ($id == "epilepsi"){ include "epilepsi/index.php"; }elseif ($id == "gjestebok"){ include "gjestebok/index.php"; }elseif ($id == "linker"){ include "linker/index.php"; elseif ($id == "rediger"){ include "rediger/index.php"; }else{ include "sider/feil.php"; } ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå