Iris_L Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Ok, er alt som det skal da? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 så du fikk opp alle testene ja så da funka det? Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 så du fikk opp alle testene jaså da funka det? 6577825[/snapback] Ja, fikk opp en del tester Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 da er gjeste boka ferdig 6577850[/snapback] Så flott! Jeg setter veldig stor pris på at du hjelper meg. Det skal du virkelig vite Er bra å få litt (mye ) hjelp når man prøver å lære slik at det blir lettere. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 jeg legger opp noen linker og så er sia ferdig. jeg forklarer hvordan du endrer den etter på. Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 jeg legger opp noen linker og så er sia ferdig. jeg forklarer hvordan du endrer den etter på. 6577859[/snapback] Tusen hjertelig takk Hva kan jeg gjøre i gjengjeld? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Skulle du ha den vote greia? Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Skulle du ha den vote greia? 6577878[/snapback] Hvis det ikke blir for mye jobb.. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 vel den må redigerers mye og i starten så kan det være et HERK. og jeg kan ikke gjøre det for deg siden den må tilpasses servern. Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 vel den må redigerers mye og i starten så kan det være et HERK. og jeg kan ikke gjøre det for deg siden den må tilpasses servern. 6577893[/snapback] Da trenger vi ikke den... Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 ok nå ligger alle sidene i sin egen mappe og ved hjelp av text.php (som er selve innholdet på sia) så blir det adresser som: index.php?id=gjestebok. sånn er linkene også satt opp. skal du endre innholdet på en side så går du inn på mappen til siden og endrer enten front som er hoved innholdet eller andre hvis det er det. som i gjeste bok så er det en side som heter skriv. går du inn på den så kan du endre innholdet til siden der du skriver i gjesteboka. logg.txt er loggen til gjesteboka, der ligger ale komentarene og sånt. i text.php så ligger det bare php. i head.php ligger altfra<html> taggen til menyen. i foot.php så ligger slutten pluss den design teksten. i index.php så kobles de tre sammen. text.php består av en php kode som bestemmer hvilken side som skal vises. eks: if (empty($id)){ include "index.index.php"; }elseif ($id == "gjestebok"){ include "gjestebok/index.php"; } er det noe du ikke forstår så bare si fra Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Tusen takk Skal spørre hvis det er noe Men jeg har ikke låv til å vise siden: You don't have permission to access /tinka/ on this server. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 du må nok bruke grunn fila, altså bytte ut den gamle med den nye. eller legge den gamle i en annen mappe og legge den ny der den gamle lå Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Dette ble veldig bra AlecTBM Du er kjempeflink! Hva vil du ha for jobben? Foressten, du vet ikke hvordan man lager en "oppdater" på nett funksjon? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 hva mener, en sånn som oppdaterer siden hver x sekund? eller noe anna? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Har du lagt ut sia nå eller? Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg mener at admin kan logge inn, og i kontrollpanelet er det en funksjon som gjør at hun kan oppdatere sidene sine på nett. Nesten som i en hjemmeside editor. Man må vel opprette tabeller i databasen for det tenker jeg? Jeg har en slik funksjon på min hjemmeside, men det er ikke jeg som har laget den, og jeg kan ikke ta utgangspungtet i koden heller for den trenger både hovedfil.php som igjen trenger konfigurasjon.php. Jeg har ikke lagt siden ut enda, holder på å fikse litt Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Til denne siden da ja. men jeg holder selv på med et sånt loginskript med cookie, men får det ikke til å funke enda. Men sånn editor kan jeg lage, kanskje. trur det skal gå bra, men jeg kan ikke database språk. så går det bra med flatfil i såfall? Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Til denne siden da ja.men jeg holder selv på med et sånt loginskript med cookie, men får det ikke til å funke enda. Men sånn editor kan jeg lage, kanskje. trur det skal gå bra, men jeg kan ikke database språk. så går det bra med flatfil i såfall? 6578162[/snapback] Det går vel sikkert med flatfil Er ikke så dreven i php jeg.. Men holder på å lære Det hadde vært veldig fint om vi kunne fått til noe slikt Og ved å se over på kodene dine så lærer jeg også en del og det er flott! Har du en hjemmeside? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå