Gå til innhold

Har tidsmaskin, Når skal jeg reise?

Killer_DT

Anbefalte innlegg

Ja, om man ikke endrer noe som helst.

6573270[/snapback]

Man trenger ikke å endre noe som helst. Nesten alt som skjer er tilfeldig. Ta f.eks lotto-tallene. Når personen som tømmer kurven ned i den roterende baljen er det helt tilfeldig hvordan ballene vil ligge forut for trekningen. Det er ikke sikkert at de samme tallene vil bli trukket den gangen du har reist tilbake i tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mjo. Men videre tror jeg at mangel på WW2 ikke ville skapt Israel.

Det er ikke fordi Muslimer og arabere er spesielt mye mer reaksjonære enn kristne og kaukasiske folk, men på grunn av de spesielle forutsetningene som faktisk er til stede i midt-østen tror jeg nok islamistisk terrorisme og ekstremisme utviklet seg tidlig, ikke minst etter 1948.

Forøvrig frykter jeg at kristen ekstremisme vil fortsette å utvikle seg. Og ikke minst, bli mer ekstrem og millitant.

Og til forskjell fra muslimske ekstremister, så har faktisk kristne ekstremister tilgang til atomvåpen.

Skål!

Lenke til kommentar
Forestill deg å prøve å forflytte deg i mer enn 300 000 km\s.

6572933[/snapback]

Å reise i slik fart er da ikke noe problem for mennesket så fremt man har de nødvendige mengder energi, og at akselerasjonen skjer langsomt.

Tror jeg :p

Lenke til kommentar
Forestill deg å prøve å forflytte deg i mer enn 300 000 km\s.

6572933[/snapback]

Å reise i slik fart er da ikke noe problem for mennesket så fremt man har de nødvendige mengder energi, og at akselerasjonen skjer langsomt.

Tror jeg :p

6573350[/snapback]

Tre hundre tusen kilometer i sekundet.

Om man skal akselerere sakte opp i den farta vil jo akselerasjonen ta flere år.

Lenke til kommentar
Det er mulig å få tid til å gå saktere, det er til og med fysisk mulig for tid å stå stille, men man kan ikke reise tilbake i tid. Dette er fordi at å reise tilbake i tid innebærer å bevege seg fortere enn lyset. Forestill deg å prøve å forflytte deg i mer enn 300 000 km\s.

6572933[/snapback]

Du blir en liten våt og ubetydelig flekk.
Lenke til kommentar
aw for fekks sake! Til hvilken TID vil du reise, ikke hvordan og eventuelle konsekvenser av dette...

6573480[/snapback]

Cosign. Om dere vil diskutere hvor lett det er å reise 300 000 km/s kan dere vell lage en topic i vitenskapsdelen.

Ontopic så kunne jeg godt tenkt meg å reist tilbake til da Johnny Cash var i Stavanger og ikke fikk komme inn på Atlantic hotell fordi han hadde jeans.

Lenke til kommentar

ville tatt med meg alt nødvendig utstyr og reist rundt 100000 år tilbake til en viss diamant gruve i Afrika, hogget ut alt spennende jeg fant der og plassert dette ett eller annet sted på jord hvor ingen menneske har beveget seg i tiden etterpå (er jo fortsatt ett og annet sted hvor vi ikke har trampet inn), så dratt tilbake til "nå" og hentet ut alt derfra...

ville nok også fått med meg WoodStock, sjekket grunnen til eksistensen av pyramider, stonehenge, statuene på Påskeøya...

Lenke til kommentar
sjekket grunnen til eksistensen av pyramider, stonehenge, statuene på Påskeøya...

Og andre fenomen vi ikke veit hva er...

Og dratt tillbake til 1800 og satt inn 90mill på høyrentekonto :p

Samt, ...Reist tilbake ca 7 år i tid, og sagt til den stygge drittlegen at mamma hadde kreft i ryggen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...