aadnk Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 For de første: Det er umulig å reise bakover i tid, fortiden eksisterer ikke lenger. For det andre: HVIS det var mulig, kan det hende at det var noe som hindret deg i å drepe tipp-oldefaren din, hvis du ikke forstår hva jeg mener, se filmen "The Time Machine". 6572376[/snapback] Eller muligens noe som følger: La oss si alle mulige og umulige utfall i tid og rom eksisterer som seperate univers (i.e. kaster man en terningn, vil det forefinnes seks univers med de seks ulike utfallene). Da kan man utlede at en slik paradoksal handling kun ville føre til døden for tipp-oldefaren , og derav deg selv, i en begrenset andel av disse universene. Hvilket betyr at du likevel kunne reist tilbake i tid og drept dine forfedre. Selv ville jeg nok reist til flere tidsperioder for å se om ulike aksepterte vitenskapelige teorier er korrekte. Eksempelvis hadde det nok vært meget interessant å oppdage hva som egentlig var opphavet til livet. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Ville reist til da Jesus levde. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Nåja, det er vel ikke helt umulig å reise tilbake i tid, syntes jeg så en dokumentar på det for en stund siden, men , selvfølgelig, ikke enkelt Lenke til kommentar
Pazman Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Det er mulig å få tid til å gå saktere, det er til og med fysisk mulig for tid å stå stille, men man kan ikke reise tilbake i tid. Dette er fordi at å reise tilbake i tid innebærer å bevege seg fortere enn lyset. Forestill deg å prøve å forflytte deg i mer enn 300 000 km\s. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Tror teorien innebar noe med wormholes, dog usikker, blitt en stund siden jeg sist så dokumentaren Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Det er da ikke vits i å spekulere i hvordan/hvorvidt det er mulig å reise i tiden, trådstarter har jo en maskin som allerede virker. Tror jeg ville ha reist tilbake til alle de gangene jeg har gjort noe dumt i fylla og tatt fra meg drikken min... Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Jeg ville tatt en liten rundreise i verdenshistorien og ryddet opp i ting før skaden var gjort. Som et eksempel ville jeg reist tilbake til 1958, og tatt en liten kort stopp innom Riyadh i Saudi Arabia. Der ville jeg slengt en ArmaLite AR-10 med hollow point amunisjon på ryggen og slentret inn i en jordhytte litt utenfor selve byen. Der ville jeg skutt en viss mor, og en viss far i pannebrasken og satt fra meg geværet. Deretter ville jeg satt frem en bøtte med god tjukk oljeblandet Saudiarabisk bensin, og fyrt meg en god norsk rullings. Så hadde jeg plystret meg inn på barneværelset og hentet det lille nyfødte spedbarnet, som mor og far hadde døpt Usāmah bin Muhammad bin 'Awad bin Lādin. En liten altfor lang dukkert i bensinblandinga med det lille barnet, til sprelling ikke lenger forekom. Så hadde min gode norske rullings funnet veien ned til bøtta for å holde lille Usama med selskap, for deretter å slentre blid og fornøyd ut i tidsmaskinen - klar for neste reise. Hvis man tenker litt på det, så er mulighetene for MYE rart mulig med en tidsmaskin. Egentlig, med dagens stormakter, så håper jeg det aldri skjer at det blir en realitet. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 Ville reist til da Jesus levde. 6572914[/snapback] Ja, og jult han opp da mener du? Teste om han faktisk vender det andre kinnet til? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Jeg ville tatt en liten rundreise i verdenshistorien og ryddet opp i ting før skaden var gjort. Som et eksempel ville jeg reist tilbake til 1958, og tatt en liten kort stopp innom Riyadh i Saudi Arabia. Der ville jeg slengt en ArmaLite AR-10 med hollow point amunisjon på ryggen og slentret inn i en jordhytte litt utenfor selve byen. Der ville jeg skutt en viss mor, og en viss far i pannebrasken og satt fra meg geværet. Deretter ville jeg satt frem en bøtte med god tjukk oljeblandet Saudiarabisk bensin, og fyrt meg en god norsk rullings. Så hadde jeg plystret meg inn på barneværelset og hentet det lille nyfødte spedbarnet, som mor og far hadde døpt Usāmah bin Muhammad bin 'Awad bin Lādin. En liten altfor lang dukkert i bensinblandinga med det lille barnet, til sprelling ikke lenger forekom. Så hadde min gode norske rullings funnet veien ned til bøtta for å holde lille Usama med selskap, for deretter å slentre blid og fornøyd ut i tidsmaskinen - klar for neste reise. Hvis man tenker litt på det, så er mulighetene for MYE rart mulig med en tidsmaskin. Egentlig, med dagens stormakter, så håper jeg det aldri skjer at det blir en realitet. 6573010[/snapback] Haha så bra :!: Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 *snip snap snute* 6573010[/snapback] Søt historie , men faren hans var ganske velstående etter det jeg har lest, kanskje ta med denne: Selv ville jeg ha tatt turen tilbake til i dag tidlig, rakk ikke toget Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Tatt med en bunke lottotrekninger og reist et par måneder tilbake. 6572273[/snapback] Hva får deg til å tro at de samme tallene vil bli trukket på nytt? 6572326[/snapback] Det faktum at det allerede har skjedd. Jeg ville tatt en liten rundreise i verdenshistorien og ryddet opp i ting før skaden var gjort. Som et eksempel ville jeg reist tilbake til 1958, og tatt en liten kort stopp innom Riyadh i Saudi Arabia. Der ville jeg slengt en ArmaLite AR-10 med hollow point amunisjon på ryggen og slentret inn i en jordhytte litt utenfor selve byen. Der ville jeg skutt en viss mor, og en viss far i pannebrasken og satt fra meg geværet. Deretter ville jeg satt frem en bøtte med god tjukk oljeblandet Saudiarabisk bensin, og fyrt meg en god norsk rullings. Så hadde jeg plystret meg inn på barneværelset og hentet det lille nyfødte spedbarnet, som mor og far hadde døpt Usāmah bin Muhammad bin 'Awad bin Lādin. En liten altfor lang dukkert i bensinblandinga med det lille barnet, til sprelling ikke lenger forekom. Så hadde min gode norske rullings funnet veien ned til bøtta for å holde lille Usama med selskap, for deretter å slentre blid og fornøyd ut i tidsmaskinen - klar for neste reise. Hvis man tenker litt på det, så er mulighetene for MYE rart mulig med en tidsmaskin. Egentlig, med dagens stormakter, så håper jeg det aldri skjer at det blir en realitet. 6573010[/snapback] Gå heller tilbake til 1919. Så betaler du USD til lederne for Wiens kunstakkademi. Dette er penger som dedikeres til å holde en viss tyveåring med utdannelse på nevnte kunstakkademi. Da hadde du trolig klart å hindre Bin Laden i alle tilfeller. Uten WW2 hadde nok ikke dagens problemer i midt-østen eksistert. Forøvrig ville nok drap på Lenin, Mao, Sadam og en del andre være mer matnyttig. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 @ Simon Waldra: Å tro at hvis ikke WW2 hadde funnet sted hadde hindret dagens terrorimse, er som å tro at nissen kan knyte støvlene sine selv. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Tatt med en bunke lottotrekninger og reist et par måneder tilbake. 6572273[/snapback] Hva får deg til å tro at de samme tallene vil bli trukket på nytt? 6572326[/snapback] Det faktum at det allerede har skjedd. 6573236[/snapback] Men, vil det skje igjen? Vil historien gjenta seg selv 100% likt om du spiller den av som en film om og om og om igjen? Lenke til kommentar
Pazman Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Ja, om man ikke endrer noe som helst. Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Jeg ville reist tilbake til år null, og drept alle skjønnlitterære forfattere i midtøsten. 6572101[/snapback] I'm in. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 @ Simon Waldra: Å tro at hvis ikke WW2 hadde funnet sted hadde hindret dagens terrorimse, er som å tro at nissen kan knyte støvlene sine selv. 6573258[/snapback] kan han ikke det? Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 @ Simon Waldra: Å tro at hvis ikke WW2 hadde funnet sted hadde hindret dagens terrorimse, er som å tro at nissen kan knyte støvlene sine selv. 6573258[/snapback] kan han ikke det? 6573277[/snapback] Litt mye ribbe, og veldig off-topic! :!: Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) @ Simon Waldra: Å tro at hvis ikke WW2 hadde funnet sted hadde hindret dagens terrorimse, er som å tro at nissen kan knyte støvlene sine selv. 6573258[/snapback] Tja. WW2 førte til en god del konsekvenser i løpet av det tyvende århundre. Ikke umulig å påstå at en av disse til slutt var internasjonal terrorisme. Ikke glem at 9/11 begrunnes med amerikanske stasjoneringer på hellig land. Og jeg tviler på at tilfeldighetene enda en gang ville gjort USA til verdenspoliti, ville satt Saddam på Iraks presidentsete. Ikke minst gjøre ham så sterk at han tørr å angripe Kuwait. Tross alt, Iraks styrke er ble kraftig underbygd under krigen mellom Iran og Irak der USA hadde en litt sterk dragning mot Irak. Ikke prøv å nekt for det. LarsP: Meget godt spørsmål. Det vet ingen. Forøvrig ville jeg kverket alle religiøse profeter o.l. Endret 28. juli 2006 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Jeg ville reist tilbake til år null, og drept alle skjønnlitterære forfattere i midtøsten. 6572101[/snapback] I'm in. 6573274[/snapback] Nei. Etterpå bærer det avsted til ei viss kjerring for å sjekke om hun virkelig var gravid. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 @ Simon Waldra: Å tro at hvis ikke WW2 hadde funnet sted hadde hindret dagens terrorimse, er som å tro at nissen kan knyte støvlene sine selv. 6573258[/snapback] Tja. WW2 førte til en god del konsekvenser i løpet av det tyvende århundre. Ikke umulig å påstå at en av disse til slutt var internasjonal terrorisme. Ikke glem at 9/11 begrunnes med amerikanske stasjoneringer på hellig land. Og jeg tviler på at tilfeldighetene enda en gang ville gjort USA til verdenspoliti, ville satt Saddam på Iraks presidentsete. Ikke minst gjøre ham så sterk at han tørr å angripe Kuwait. Tross alt, Iraks styrke er ble kraftig underbygd under krigen mellom Iran og Irak der USA hadde en litt sterk dragning mot Irak. Ikke prøv å nekt for det. LarsP: Meget godt spørsmål. Det vet ingen. Forøvrig ville jeg kverket alle religiøse profeter o.l. 6573303[/snapback] Nei selvfølgelig. WW2 forandret da verden i ettertid på hundrevis av forskjellige måter. Men fanatikerne der nede har da tross alt holdt på med dette i tusenvis av år, en liten pause mens Hitler ryddet opp i bestandene vel og merke, men uansett - de har holdt på i evigheter, og religionskriger, jihad og fattigmannsaksjoner i form av terror vil alltid forekomme, inntil Midt-østen er "vestlig". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå