Inaktiv bruker 2 Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Mener det burde gå litt på holdningene hans jeg. Var det ment som et harmløst stunt burde han få en lærepenge i form av bot eller i verste fall litt samfunnstjeneste. Har han derimot sterke politiske motsetninger mot Halvorsen og SV og bruker dette for å angripe henne burde litt sterkere ting taes i bruk for at verken han eller andre ikke skal bli fristet til å gjøre det igjen. Han var tross alt 24 år gammel og har en fremtid foran seg. Dette var sannsynligvis gjort som en "ungdommelig" spøk og stunt, gjerne et veddemål. Å putte han i fengsel og ødelegge deler av livet hans for noe så uskyldig mener jeg hadde vært alt for strengt. En bot i størrelsen 10000-20000kr for en normal kar ville vært mer passende, jeg hadde i alle fall angret kraftig med en slik bot. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Ulumskhet skulle saaledes vaere det motsatte av lumskhet, dvs noe som er ufarlig. Det er vel imidlertid ikke noe etablert ord. Uhumskhet derimot 6572033[/snapback] ahh, språkonanist. 6572047[/snapback] Nunu spraaget er ingen vits, men et serioest og alvorligt tema, min gode mann Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Kan vel også legge til at 15år vil være mer enn hva mange av de som var med i NOKAS-ranet fikk som straff. Der ble det tilogmed drept en person. På tiden at vi slutter med den gamle sovjettenkningne om at politikere er så fordømt viktige for samfunnet. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Hvis han fyren får en straff på mer enn 5 år, så skjems(?) jeg som normann! Herregud... Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Lattis, det var en kake. Hadde han tatt et karatespark på henne og prøvd å kvele henne kunnet vi snakket 5-15år. Lenke til kommentar
zilch Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 snakk om en korrupt regjering. det var ikke annet enn en kake. Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 snakk om en korrupt regjering. det var ikke annet enn en kake. 6572881[/snapback] Når ble regjeringen dommer og politi? Når og hvordan er den korrupt? Dette gir ikke mening. Dine påstander bes begrunnet. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 "ja, jævla korrupt venstreside ass, fy faen. helvetes rødgrønne idioter" Lenke til kommentar
reverto Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Heh. Viker ikke fra standarden et sekund ser jeg. Venstresida !%¤#, politikerne &?%¤@, høyresida !#¤%&£€ - Men fra spøk til alvor. Jeg ville vært forsiktig med å sammenligne dette med andre straffesaker. Et angrep mot Kristin Halvorsen er et angrep mot Norge. Slik sett har jeg ikke noen betenkeligheter med å støtte strafferammen. Men på den annen side så har jeg mine tvil om at denne saken vil oppnå strafferammens potensiale. Og det skulle vel bare mangle. Ingen fare var ment. Og en eller annen reprimande kommer til å holde i lenge. Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Så du mener man burde ha en egen paragraf for bløtkakekasting? 6572352[/snapback] Ikke egentlig, jeg synes at han burde bli dømt til å rense klærene til KH og be om unnskyldning, men ikke stort annet. Er direkte latterlig å bruke tusenvis av skattepenger på å dra en slik fillesak gjennom rettssystemet! Det er vel nok av mer relevante saker å bruke våre resursser på. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Fyda ødelegge kaker slik og Kristin som var en slik Kakeelsker. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 LarsP: Hva med å gjøre et forsøk på en seriøs debatt..? ALTSÅ - Selvfølgelig er dette en alvorlig sak. Selv om gjerningen i seg selv kan være både humoristisk og "harmløs" så må slike ting bli slått hardt ned på. Så lenge man ikke vil tilbake til et samfunn hvor man kastet råtne tomater på upoppulære talere så er kakekasting og denslags ting man bør holde seg for god til. Problemet for Halvorsen (og hennes sikkerhetsansvarlige..) er at dersom dette ikke får følger så kan man gjerne spørre seg hva det neste blir? Og hvor man setter grenser på fysisk angrep og politisk satire. Selv om denne paragrafen har en straffeRAMME på 15 år så slipper nok vedkommende unna med en bot og kanskje litt samfunnsstraff... Til dere som heier på norge, så skulle jeg likte å se hvordan en slik handling hadde blitt behandlet i , la oss si.. USA? Eller, Tyskland eller Frankrike? 6571743[/snapback] Jeg driter i hva de hadde gjort med fyren i Frankrike eller tyskland. Jeg bor i Norge og vil ha et land der du ikke for 15 års fengsel for å kaste kake og 8 år for å brutalt voldta en 17 år gammel jente. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Det var da noe inn i hampen vanskelig det skulle være for folk å forstå at denne kakekasteren ikke får 15 år i fengsel! Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Nå må dere huske at ingen har blitt dømt til 15år enda.. Og saken er vel ikke akkurat at det ble kastet en kake på hvem som helst.. men det ble kastet en ukjent gjenstand mot et regjeringsmedlem det er en trussel mot en representant for den norske stat og regjering. Og det vil jeg si er litt mere alvorlig. Men 15år er latterlig. Personlig syntes jeg han skulle fått penger for det han har gjort.. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) LarsP: Hva med å gjøre et forsøk på en seriøs debatt..? 6571743[/snapback] Tjo-bing, jeg ironiserer pga dette er i mine øyne en fillesak. Hver dag blir utrolig mange grove lovbrudd henlagt. Om de først blir lagt til en rettssal så får gjerningsmannen en minimal straff. At §99 har en strafferamme på 15 år og alminnelig voldtekt har en strafferamme på 10 år blir for meg helt latterlig. § 192. Den som a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv, straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. 6571797[/snapback] A: 15 år for å kaste kaker på folk i stortinget! B: 10 år for å dra med ei kjerring og voldta henne. Jeg tror jeg velger B. Tviler på at denne kakekastinga kommer til å gå under denna paragraf 99 elns... Hadde han kastet stein eller noe slikt hadde det vert noe annet, Men en kake? Herregud Edit: Hadde noen kastet stein på meg, og jeg hadde anmeldt det hadde det mest sansynlig blitt hennlagt elns. Hadde noen kastet kake på meg, hadde politiet bare ledd! En KAKE! Hallo? Endret 29. juli 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hadde noen kastet kake på meg, hadde politiet bare ledd! En KAKE! Hallo? 6577008[/snapback] Det var jo ganske klart ett _attentatforsøk_, så det er klart at 15 år i buret er minimum her ja. Lenke til kommentar
Filosofi Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) . Endret 25. desember 2007 av Lolled Lenke til kommentar
reverto Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg trodd enkelte her inne bevisst gikk inn for å torpedere tråden. Du får ikke femten år i fengsel for å kaste kake på noen. Denne saken er spesiell fordi Kristin Halvorsen er en statsråd. Derfor strafferammen. Det går ikke an å sammenligne det med andre kriminalsaker slik som NOKAS, en tilfeldig voldtekt eller det siste drapet du leste om i avisa under frokosten i gårmorrest. Et angrep på en statsråd, er et angrep på Norge. Dessuten. Han har ikke blitt dømt ennå. Sannsynligvis slipper relativt billig unna. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Denne ikke-saken beviser bare hvordan folk sluker alt media sier rått. Han får aldri 15 år for dette og HVIS det mot alle odds skulle skje vanker det flybillett til meg og andre som gir opp galskapens land. Inntil det skjer, og helvete fryser, har vedkommede fint lite å bekymre seg for. Det mest sannsynlige er vel en bot, i velkjent stats-ånd. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 bk... lol Norge, landet der en kakekaster kan risikere 15år i fengsel mens en drapsmann risikerer 9år... Ellers så risikerer drapsmannen 21år, men ved visse omstendigheter kommern ut etter 9... Ellers så kan landet skimte med naturperler som Geirangerfjorden... Ha en fin dag... 6577413[/snapback] Drap har ei strafferamme på 21 år. med andre ord risikerer en drapsmann 21 år bak murene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå