Gå til innhold

Kakekaster kan få 15 år bak murene

Anbefalte innlegg

Nå sklir vel debatten litt ut i mot straffelover. Men om du leser den straffeparagrafen som kommer inn her så er den rimelig vid. Å hindre regjering og storting er en ganske alvorlig ting som slår ut mot landets sikkerhet og demokratiet. Så detså.

6571857[/snapback]

Vel, jeg synes det faller under betegnelsen "fornærmelse" og ikke noe mer enn det. At hun er en del av regjeringen bryr jeg meg egentlig ikke så mye om. Landet går ikke til helvete om Kristin må hjemom å dusje en gang til før hun drar på jobb.

6571886[/snapback]

Vel nå er det vel finansministeren vi snakker om her. Og la oss si hun var på vei til et viktig møte? Da kan vi snakke om uønskede bieffekter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis en vanlig bløtkake skal betegnes som våpen og man kan få 15år for dette, da vil noe være veldig veldig galt med rettsystemet. (Det er det jo allerede, men som oftest i motsatt retning!).

Vel nå er det vel finansministeren vi snakker om her. Og la oss si hun var på vei til et viktig møte? Da kan vi snakke om uønskede bieffekter.

Og hva slags bieffekter fikk det faktisk i dette tilfellet?

Endret av Vice
Lenke til kommentar

6571922[/snapback]

Hadde det møtet vært så himla viktig så kunne vår kjære minister møtt opp med kremflekker på blazeren sin. :)

Forresten, hvor mange ganger har Blitz og andre ulumskheter kastet egg på Carl Ivar Hagen og sluppet unna med det? ;)

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Dette er ALTFOR gale og overdrevent. Har vært såpass mange egg/kake kastere i fortiden at å først begynne å straffe NÅ, blir tull. Samfunsstjeneste 2 uker eller en saftig bot, er for meg det eneste som er proporsjonert med å få en kake på seg.

Å herre min hatt... "Hun ønsket etterpå ikke å politianmelde angrepet."

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Forresten, hvor mange ganger har Blitz og andre ulumskheter kastet egg på Carl Ivar Hagen og sluppet unna med det?  ;)

6571954[/snapback]

lumsk -t; farlig (uten å bære preg av det): gjørmehull kan være lumske / en lumsk person, hund ; som er farlig og som kommer ( el. merkes) brått; skummel: et lumskt overfall / en lumsk felle / kreft er en lumsk sykdom; en lumsk (ɔ: ubestemt, hemmelig) mistanke

Ulumskhet skulle saaledes vaere det motsatte av lumskhet, dvs noe som er ufarlig. Det er vel imidlertid ikke noe etablert ord. Uhumskhet derimot ;)

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Folk som kaster Egg på Carl I. Hagen, Erna Solberg osv slipper unna... Mulla Krekar slipper unna... En fyr som i sin frustrasjon over at Kristin Halvorsen og SV kommer inn i regjeringa, og således serverer Kristin Halvorsen lunsj, han trues med 15 års fengsel.

Det ble påpekt tidligere her at Blitz og gutta slipper unna eggkasting osv, men de tilhører jo venstresida da, og man må jo vokte over sine egne...

Må få påpeke at jeg ikke er tilhenger av å kaste ting på folk da...

Lenke til kommentar

Blir litt på samme måte som de amerikanske lovene mot hatkriminalitet. Hvis du gjør noe mot en med samme hudfarge, er det et lovbrudd. Gjør du det AKKURAT samme mot en med annen hudfarge (les: en hvit gjør noe mot en svart) er det et hat-lovbrudd, og dermed er straffen automatisk mye verre.

Idiotisk hvis dette faktisk blir gjennomført, at noen kan bli straffet tyngre for å kaste en kake enn å voldta en hel skoleklasse med små barn.

Lenke til kommentar
mange av de som voldtar barn osv. får kanskje bare 4-5 år.

mens en som kaster ei kake i bakhodet på noen får 15??

6572118[/snapback]

Kan du kanskje forklare nærmere hva du mener strafferammer på barnevoldtekt og kakekasting har med kommunisme å gjøre??

Edit: Ok, er enig i at bildet kunne være humoristisk, men det passet jo overhodet ikke inn her i tråden!

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Altså - å si at en paragraf har en strafferamme på 15 år betyr på INGEN måte at det er noe i nærheten av hva han kan få. Dere faller blott for VG sin tabloidisering.

En strafferamme vil si hva lovens MAKSIMALstraff vil si. Du kan si om du prøver å skyte Kongen eller lignende så begynner vi å snakke. Eventuelt hele Stortinget.

Lenke til kommentar

Det virker ikke som alle er klar over at det kun er strafferammen som er 15 år. Det er helt utenkelig at denne kakekasteren dømmes til 15 års fengsel.

Hvis folk hadde giddet å lese den aktuelle paragrafen, straffelovens § 99, så hadde flere sikkert sett at det kan være nødvendig med en strafferamme på 15 år for de tilfelle bestemmelsen regulerer.

Lenke til kommentar

Poenget er ikke at vi tror at han kan få 15 år i et fengsel, bare at det er latterlig at en slik "forbrytelse" faktisk kan få en strafferamme på 15 år!

I Norge er vi jo latterlig snill mot nærmest alt av kriminelle, mens når eg kjent person og politiker får en kake i ansiktet er det snakk om å ta ut den strengeste mulige straffen den skyldige kan få!

Lenke til kommentar
Poenget er ikke at vi tror at han kan få 15 år i et fengsel, bare at det er latterlig at en slik "forbrytelse" faktisk kan få en strafferamme på 15 år!

I Norge er vi jo latterlig snill mot nærmest alt av kriminelle, mens når eg kjent person og politiker får en kake i ansiktet er det snakk om å ta ut den strengeste mulige straffen den skyldige kan få!

6572323[/snapback]

Så du mener man burde ha en egen paragraf for bløtkakekasting?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...