lysbryter Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Jeg har installert Windows på en ny harddisk. Jeg har tatt vare på innholdet på den gamle for å kopiere over nyttig data etc. CuteFTP lagrer "kontoer" i registry, hvis jeg ikke tar feil. Finnes det en måte å editere registreret fra den nye installasjonen? Håper jeg forklarte meg godt nok. :smile: Lenke til kommentar
Laka Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Skriv regedit i kjør kommandoen. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-19 15:16, skrev LasseAndreK:Skriv regedit i kjør kommandoen. Altså: Det er registeret til den GAMLE windows-installasjonen jeg trenger tilgang til. Jeg har filene på disk... Lenke til kommentar
Laka Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 :???: Booter du med to OS? Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Jeg forklarte nok for dårlig ja. :razz: Jeg booter kun med ett OS. Det jeg mener: Filene etter den gamle windows-installasjonen ligger fortsatt på harddisken. Finnes det noen måte jeg hente ut informasjon fra registeret i den gamle installasjonen på, fra min nåværende windows-installasjon? Er vel ikke bare å åpne .dat-filene i notepad... :wink: Lenke til kommentar
plex- Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Du hadde gjort det en del enklere for deg om du hadde brukt export i registry på den gamle versionen. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-19 15:30, skrev plex-:Du hadde gjort det en del enklere for deg om du hadde brukt export i registry på den gamle versionen. Jeg vet.... Det er selvsagt det jeg skulle gjort, men det er lett å ikke huske ALT når en skal installere på nytt.... Er jo derfor jeg spør nå også, sant... :wink: Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Er det virkelig ingen som vet om det går an å få slik "ekstern" tilgang til registry-filene? Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 cuteftp lager en fil med alle kotaktene. bruk søk og søk etter filer som inneholder... ett ellerannet du veit fila har f.ex ftp.dvdripoff.com så legger du bare fila inn i cuteftp katalogen. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-31 09:13, skrev PIIIpower:cuteftp lager en fil med alle kotaktene. bruk søk og søk etter filer som inneholder... ett ellerannet du veit fila har f.ex ftp.dvdripoff.com så legger du bare fila inn i cuteftp katalogen. Det stemmer ikke med 5.0 XP versjonen av CuteFTP iallfall..... tror nok informasjonen er lagret i registeret. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 ok,, wild guess fra min side.. bruke cute ftp pro 1.0 Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-31 12:34, skrev PIIIpower:ok,, wild guess fra min side.. bruke cute ftp pro 1.0 Det løser jo ikke akkurat problemet mitt da - nemlig å få ut de gamle adressene/kontoene fra det gamle windows-registeret... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Foreslår du går inn på NoNags eller en shareware-side og prøver noen av de registry-verktøyene som ligger der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå