Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermbilde veksler mellom "vanlig" og skurrete!

Anbefalte innlegg

Har et finurlig problem med pc'en som jeg tror passer inn i denne kategorien av forumet. Anyways, saken er at skjermbilde mitt ved surfing på nett og vanlig windowsmodus er uklart og til tider ulesbart. Men i spill eller andre grafikkapplikasjoner er bilde krystallklart. Om jeg for eksempel spiller WoW eller noe, og deretter alt+tabber ut i windows er alt klart i en stund, for så å starte med skurring igjen...

Har formatert maskin, samt sjekket temperaturer etc. Og jeg har benyttet skjermen knirkefritt på en annen maskin. Skjønner ærlig talt ikke bæra av hva som kan feile her....

Pc: Amd 939 3200+ på et msi nforce3 kort (må sjekke etter om mer info trengs)

4 gb GHeil 3200 minne

Sapphire x800xl 512 skjermkort (pci)

500w NorthQ pwrsupply

Skjermen er en 19" crt Huyndai q995 eller noe der omkring..

Håper virkelig noen har noen form for ide eller forslag til hva som evt kan gjøres her! Spør om mer info trengs...

*sliten i øynene av å lese på dårlig skjerm*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes merkelig ut. Må stille noen "n00b"-spørsmål;

- Har du satt samme grafikk-oppløsning i spillene som du har i Windows? Hvis du f.eks. har 1280x1024 i et spill og alt+tabb'er til Windows (hvor du kanskje har 1024x768) - kan du jo oppleve noe slikt.

Noen tanker til hva det KAN være:

En defekt i monitoren som gir ustabilt bilde ved enkelte signalfrekvenser/enkelte oppløsninger/refresh-rates. Prøv å benytte en annen skjerm.

Samme som forrige, men at defekten ligger i skjermkortet istedet. Prøv å kryssbytte med et annet skjermkort.

Du bruker ikke noen egen software for å tweake refresh-rates eller noe slikt?

Lenke til kommentar

Har samme oppløsning ja, og har testet skjermen med annen maskin.

Dersom feilen ligger i skjermkort evt hovedkort, skulle man ikke da anta at det ble full stopp? ikke bare litt uklart på skjermbildet under vanlig bruk

bruker ingen form for tweaks og har heller ikke clocket noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...