Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Douments and Settings - access denied.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg håper noen kan hjelpe meg med et problem jeg har hatt i godt over 1 måned nå.

Det hele begynte med at jeg en dag fikk bluescreen halvveis inn i bootup'en til XP. Jeg prøvde å starte maskinen på nytt noen ganger, men samme bluescreen dukket opp igjen og igjen. Jeg ville ikke reinstallere XP, fordi jeg har noen viktige filer på desktopen på denne XP installen. Derfor kjøpte jeg heller en ny harddisk hvor jeg nettopp har installert XP på nytt. Etter install av ny XP fikk jeg imidlertidig en nytt problem: Jeg får ikke tilgang til desktop folderen (som ligger i Documents and Settings/brukernavn mappa) fordi jeg hadde passord på den gamle XP profilen min!

Jeg har googlet en hel del i noen uker nå, men finner bare følgende (ubrukelig) informasjon som ikke gjelder mitt tilfelle, bare nesten:

http://support.microsoft.com/?kbid=308421

- Hva gjør jeg nå? Jeg nekter å gå slipp på filene jeg har liggende på desktopen på den gamle XP installen min. Jeg får heller ikke startet PC'en med den gamle XP installen pga. bluescreen'en. Jeg tør ikke å kjøre fixdisk osv. på den ødelagte XP installen, fordi jeg er redd for at greia går til helvete og at jeg da mister filene mine som er så viktige.

Jeg vet at noen sitter med løsningen på problemet mitt der ute, så skrik ut hvis dere tør!

Mvh.

Thomas

Endret av JollyMolly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, du har jo selvsagt prøvd å boote i safe-mode (?) antar jeg. Men man har jo også andre boot-muligheter via f.eks. Hirens Boot-CD (bruk google). Der har du mange verktøy for nettopp slike problemer.

Denne boot-CD'en inneholder mange verktøy som du bør prøve. Da vi ikke vet årsaken til at du ikke får bootet, så kan man jo ikke si med sikkerhet hva som vil fungere heller. Last ned CD'en og prøv deg litt frem :)

Lenke til kommentar

Har ikke sjekket det selv, men kanskje dette kan fungere:

1. Kopier profilmappen fra den gamle disken inn på den nye

2. Restart PC-en

3. Når du kommer inn igjen, se om den gamle profilmappen er kommet opp som en ny profil

4. Logg på med denne, hvis den er der...

btw. Derfor gjør vi ikke filene våre private når vi setter passord på profilen vår. Bare en plage ved PC krasj :p

Lenke til kommentar
Har ikke sjekket det selv, men kanskje dette kan fungere:

1. Kopier profilmappen fra den gamle disken inn på den nye

2. Restart PC-en

3. Når du kommer inn igjen, se om den gamle profilmappen er kommet opp som en ny profil

4. Logg på med denne, hvis den er der...

btw. Derfor gjør vi ikke filene våre private når vi setter passord på profilen vår. Bare en plage ved PC krasj  :p

6571878[/snapback]

Hei og takk for svar!

Har prøvd det du sier før, men prøvde det igjen. Da fikk jeg følgende feilmelding:

"Cannot create or replace Brukernavn: Access is denied. Make sure the disk is not full or write-protected and that the file is not currently in use."

:\

Jeg har ikke gjort filene mine private. Alt jeg gjorde var å lage et passord på den gamle profilen min. Nå får jeg altså ikke gjort noe som helst med den profilen/de mappene som har med profilen å gjøre. Hjelp!!

Endret av JollyMolly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...