Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc døde, slår seg ikke på igjen.

Anbefalte innlegg

Min bærbare pc døde plutselig mens jeg var på ferie. Slo seg av, som lyn fra klar himmel og slår seg ikke på igjen. Det er en 1 år og 3 måneder gammel Acer bærbar pc, Pentium 4 2,93Ghz, 1280mb RAM, ATI Mobility Radeon X600 det er snakk om. Hadde den til reparasjon i fjor høst da hovedkortet var gåent, den slo seg på men kom ikke lengre enn til en svart sjkerm i forkant av BIOS greiene. Denne gangen skjer absålutt ingenting når jeg prøver å slå den på. Strømadapteret på strømledningen lyser og har strøm men maskinen får ikke strøm, det lyser ikke at den har strøm eller om batteriet er fullt/lades. Da maskinen slo seg av skjedde dette som sagt helt plutselig, den gikk ikke på batteriet i forkant da den ville gått i dvalemodus med rundt 15% av batteriet igjen. Jeg prøver selv å tenke hva dette kan være, men har forsåvidt ingen anelse siden ingenting skjer. Det eneste jeg kan tenke meg er noe dårlig kontakt/kortslutning på strømkretsen inni selve pcen, på hovedkortet. Blir vel til at jeg sender den inn til reparasjon der jeg kjøpte den, men er dette mulig å fikse? Får jeg det evt. på garantien, den er vel 1 år men er det fra kjøpsdato eller siste reparasjon?

På forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti at en bærbar kan låse seg i dvalemodus eller når den stenger ned automatisk ved lite batteri.

Dette er jo et skudd i mørket men; prøv å ta ut batteriet og start opp kun med nettspenning.

Hvis du ikke allerede har prøvd da :)

Lenke til kommentar

Har nok prøvd dette ;)

Hvis det skulle vært strømforsyningen (som forøvrig lyser om at edn har strøm) så skulle maskinen gått på batteri for så å gi beskjed om at den går i dvalemodus - noe som ikke skjedde. Da tenker jeg at bruddet evt. må være 'forbi' batteriet :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...