lobster Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Arg, jeg klarer ikke se hva jeg gjør feil i denne koden: Jeg har to verdier, $show og $id. Disse variablene åpner mappe og så fil på server. Jeg sjekker om $id er satt for og så kjøre $id som en include fil. (dette fungerer flott) Nå ønsker jeg å skrive en kommentar hvis en bestemt mappe ($show) blir åpnet. if (!empty($id) || ($show !="hemmelig")) { $include ="".$show."/".$id.".php"; include $include; } if ($show=="hemmelig") { echo "Dessverre har du ikke rettighet for å lese denne mappen..."; } Lenke til kommentar
Canute Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Du har glemt en ( foran den første, og en etter $id. Slik skal det være: if ((!empty($id)) || ($show != "hemmelig")) { ... } Endret 28. juli 2006 av Canute Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Du har glemt en ( foran den første, og en etter $id.Slik skal det være: if ((!empty($id)) || ($show != "hemmelig")) { ... } 6571360[/snapback] Nope, funker til og med fint å skrive if (!empty($id) || $show != "hemmelig") Presidens-tabell er en fin ting Forøvrig ikke helt sikker på hva trådstarter er ute etter. Endret 28. juli 2006 av Ernie Lenke til kommentar
lobster Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 php.net var nede når jeg satt og jobbet med siden Jeg lager meg bare et lite script for å liste opp filer fra en mappe. Jeg skal nemmli lage meg ett sånn dære CMS system vettu :):):) Lenke til kommentar
tussiesel Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Bør du ikke bruke AND? Du vil inkludere ei fil hvis $id ikke er tom OG $show er ulik hemmelig. if (!empty($id) && $show != "hemmelig") -Simen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå