grungewhore Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Er det noen som vet om d er mulig å unngå at maskinen skrur ned ytelsen når du kjører den uten strømm tilkobling? går jo ikke ann å spille uten å ha kabeln i jo:S Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Er det noen som vet om d er mulig å unngå at maskinen skrur ned ytelsen når du kjører den uten strømm tilkobling? går jo ikke ann å spille uten å ha kabeln i jo:S 7316622[/snapback] Hvis du går i kontrol panel og strøm så kan du se om den står på bærbar eller ikke. Står den på bærbar så kan du prøve å skifte til alltid på. Mulig det hjelper. Lenke til kommentar
thomasw Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Er det noen som vet om d er mulig å unngå at maskinen skrur ned ytelsen når du kjører den uten strømm tilkobling? går jo ikke ann å spille uten å ha kabeln i jo:S 7316622[/snapback] Gå på avansert instillinger for skjermkortet (høyreklikk på skrivebordet -> nvidia display -> skjerm for bærbar pc (e.l.) deretter trykker du PowerMizer og stiller opp på ytelse når du kun brukerbatteristrømen) Lenke til kommentar
Rune_ Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Kan jeg bare skrive litt her for å vise at det fortsatt er folk som eier denne pc'en? Har hatt min meget lenge nå og har vel egentlig ikke hatt noen som helst problemer med den. Det er ÉN gang den plutselig bare restartet seg. Etter å ha stått på i 5 døgn. Ellers er det noen ganger skjermen ikke skrur seg på når jeg starter den på strøm. Men da kommer den med en gang den får strøm. Uvisst hva dette er men mulig det er en bitteliten bug. Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 har hatt en del issues med min maskin, blandt annet får jeg med jevne mellomrom en blåskjerm om at et eller annet er galt med minnet når jeg gamer hardt over lengre tid, kan ikke huske om dette har forekommet etter at jeg flasha bios, men tidligere skjedde det med jevne mellomrom. Er også litt plaget med at skjermbildet "låser" seg når jeg enten prøver å taske ut av spill, eller avslutte dem, må da slå maskinen i dvalemodus for å få den opp å gå igjen, men dette er bare minor issues, ikke noe uvanlig på en windowsmaskin:P Lenke til kommentar
Razormail Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Vurderer å kjøpe denne med; T7200 - 2GHz 2GB 667 Ram 100GB 7200rpm HD TV kort +++ Prisen havna på 15800,- Men venter litt på flere tilbakemeldinger/problem om maskinen. Vurdere eventuelt en ASUS F3Jp med; T5600 - 1,63Ghz ATI X1700 Ellers lignende spec Noen anbefalinger? Har også sett på Compal HEL80 med samme spec som Zeptoen.. Gi gjerne noen råd Lenke til kommentar
Razormail Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Anyone? Noen feedback på dette? Lenke til kommentar
Thomas___ Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Razormail, Jeg skal kjøpe Znote 6615WD, men med disse specs: Kingston 1GB 667 MHz Hitatchi 100 GB 7200 rpm Intel Core 2 Duo T7200 2 GHz Sony DVD+-R/RW Pris: 13 031,- (Uten OS) Har brukt en drøy uke på å lese anbefalinger, tester og andre skriverier om bærbare, og kommet fram til at dette ble det beste alternativet for mine behov. Holdt på å bestille Multinote Compal HEL80, men jeg likte designet på Znote bedre, pluss at jeg ikke har all verdens behov for fingeravtrykkscanner. Spesifikasjonene er jo relativt like på disse to PCene, men valget mitt falt altså på Zepto. Den har jo også mer RAM på grafikkkortet. Eneste negative jeg fant med 6615WD er batteritiden, men jeg skal sende en mail til Netshop og høre om jeg kan betale litt mer og få et 12 cellers batteri istedet for 9. Jeg kommer til å oppgradere til 2 GB 667 RAM om ikke så lenge, jeg synes ennå at prisene er nokså høye. Jeg håper på en nedjustering når DDR3-minnet kommer. Satser på å spare noen slanter på det. Endret 8. januar 2007 av Thomas___ Lenke til kommentar
Razormail Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg gikk for en ASUS A8Js - har fått den og den ruler fullstendig Lenke til kommentar
Thomas___ Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Gratulerer! For mine behov har den for liten skjerm, ellers hadde jeg nok vurdert den. Lenke til kommentar
LoKe2k Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg gikk for en ASUS A8Js - har fått den og den ruler fullstendig 7668939[/snapback] Hvor bestilte du den fra? Og mye gav du? Lenke til kommentar
Razormail Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Fra komplett, ed ekstra ram og frakt etc kom det på 16300 Lenke til kommentar
Thomas___ Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Fikk svar nå fra Netshop om at de kunne ordne et 12-cellers batteri istedetfor 9-cellers. Jeg får ikke kjøpt PC'en før om en måneds tid grunnet uforusette utgifter på bilen, så lurer på om det er noen som vet hvordan PC'en blir med det batteriet? Tenkte på størrelse og tyngde. Hadde vært strålende hvis noen hadde et bilde av PC'en med påmontert 12-cellers batteri. Og passer laptopen da i en standard 15,4" bæreveske? Og er det noen som vet når DDR2-brikkene med 800 MHz kommer til Zepto Norge? Lenke til kommentar
LoKe2k Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Fikk svar nå fra Netshop om at de kunne ordne et 12-cellers batteri istedetfor 9-cellers. Jeg får ikke kjøpt PC'en før om en måneds tid grunnet uforusette utgifter på bilen, så lurer på om det er noen som vet hvordan PC'en blir med det batteriet? Tenkte på størrelse og tyngde. Hadde vært strålende hvis noen hadde et bilde av PC'en med påmontert 12-cellers batteri. Og passer laptopen da i en standard 15,4" bæreveske? Og er det noen som vet når DDR2-brikkene med 800 MHz kommer til Zepto Norge? 7688391[/snapback] Jøss. Konge. Hvor mye ble prisforskjellen da? Da sier de vel at det er greit om jeg vil gjøre det samme på en 6214W da. Lenke til kommentar
Thomas___ Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Det tviler jeg ikke på. Det er ikke snakk om mer enn et par hundrelapper Har ikke fått eksapt pris ennå, men maks 200 kr vet jeg det blir. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 www.ftp.zepto.dk Ny Bios til 6615WD Changelog: v1.09v - Nvidia VGA BIOS updated - Fixed BT setting (on/off) was not remembered when coming on from power off !DIREKTE LINK: ftp://ftp.zepto.dk/Znote6615WD/BIOS Til dere som har bestilt 12-cell. så har jeg venta på det siden oktober... SÅ vi håper vel til høsten ? hehe Anngående DDR2-800 så var jeg på utkikk etter det når jeg bestilte pcen min i oktober å da fikk hvis ikke netshop.no inn det da helt utenvidre. Men nå har det jo gått en stund så jeg vil tro det er rett rundt hjørnet. Med tanke på at Zepto sin egen hjemme side reklamerte for det når ejg kjøpte pcen min. Ellers så får dere alle ha en god helg. Lenke til kommentar
Rune_ Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Har fortsatt masse kos med min. Ene ram brikka mi døde. Jeg leverte den på Netshoposlo å fikk en ny en. Selv bruker jeg OCZ brikkene istedefor kingston. Har 2x1024mb. Har ikke problemer med noe som helst generelt. Har nyeste Bios, drivere haxa fra nvidia og ikke de som zepto selv leverer, osvosv. Maskina funker som fjell! *elske* Og oppløsningen er helt hærlig. 1650x1080 er KOS! hehe. Vil anbefale maskina på det sterkeste. og til tross for dårlig batteri kapasitet kan jeg overleve med glede. En liten 12v-230v omformer i bilen så har jeg alltid strøm Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hei folkens! Siden rune_ har hatt trøbbel med noen rambrikker så må jeg si at jeg har fått en del minnefeil her hos meg selv. Et par blåskjermen i ny å ne. Har kingston minnebrikker 667mhz. (2x1024) og jeg tror at den ene ikke er helt frisk. Får se når jeg har tid til å levere den inn. Ellers så funker Windows Vista helt perfekt. Har kjørt det siden april i fjor, å det er ikke noe å si noe stykt om på denne maskinen. Lenke til kommentar
franckie Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Da har Zepto komme med en Bios-oppdatering v1.10 for VISTA! v1.10 - Updated to SMBIOS 2.4 - Support for Vista ftp://zepto.dk/Znote6615WD/BIOS/ Håper dette får bort noen av de små problemene jeg har hatt med VISTA premium. (Hengt seg når den skal i hvilemodus f.eks) Også problemer med BF 1942 med DesertCombat final, der grafikken ikke har vært opptimal. Men det kan være video driveren sin skyld har nå 97.54. ----------------------------------------------------------------------------------------- Tok en oppdatering til v1.10 men overaskende nok så kunne jeg ikke stille Vista i Biosen der det står hvilke OS du benytter. Kan ikke merke noe forskjell, med BF eller scoren jeg får fra programmet. Endret 7. februar 2007 av franckie Lenke til kommentar
Rune_ Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Åsmund: Jeg har ikke hatt noen problemer med blåskjerm, eller slik, bare hatt problem med at maskina plutselig ikke vil boote osv uten strøm koblet til, eller når den er "kald". Dette er HELT borte etter jeg fikk ny ram brikke. Nå er det absolut ingen feil å finne med maskina. Og med en 3dmark 2001 score på over 20k så kan man ikke klage på ytelsen. Maskina er god som gull utenom batteri. (kanskje jeg har vært av de få heldige bare?) men er veldig fornøyd ihvertfal. Eneste jeg til tider savner er blank skjermoverflate, men på en annen side syns jeg det er greit med vanlig "gammeldags" matt overflate også. Skrev feil ser jeg på oppløsning oppe her. 1680x1050px skal det seff være. Maskina er GULL! å spille wow med, eller surfe på nettet osv. Tastaturet er tight og godt, og touch padden funker veldig bra. (den må bli vandt med før du "skjønner" den helt ) Skal dytte inn nyeste Bios nå, har v1.9 og alle nyeste driverene fra zepto nå og det funker veldig bra. Lurer på å dytte inn Vista å prøve det på maskina, men tror jeg skal ha det inn på stasjonære for å se om jeg liker det elller ikke først. Greit å la være "fucke" med maskina jeg bruker mest. Laptopen er kraftigere enn stasjonære, så stasjonære står bare å leecher, og spiller musikk stort sett (greit med 1.1tb lagringsplass ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå