PMnormal Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) På oppfordring har jeg lekt litt med refleksen i et av bildene min av Gullhuset, en tråd i serien "Le Grand Bleu". Originalen finnes i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=606479 Det eneste jeg har gjort er å croppe bort selve sjøboden, og snudd bildet opp ned. Jeg tok det også en runde innom Highlights and Shadows, så det må nok en ny runde gjennom rawshooter når jeg får tid. Ellers er det samme bildet, så exif gidder jeg ikke gjenta. Jeg syntes det var et godt tips jeg fikk. Takk, scorpionen Endret 28. juli 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Morsomt spill i vannet der ja. Nå har jeg altid vært fascinert av vann da... Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Se der ja, fra et veldig flott bilde til et kunstnerisk bilde. Og uten at det blir for pretensiøst. Godt jobbet! Lenke til kommentar
Tore Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 På oppfordring har jeg lekt litt med refleksen i et av bildene min av Gullhuset, en tråd i serien "Le Grande Bleu". Det eneste jeg har gjort er å croppe bort selve sjøboden, og snudd bildet opp ned. Jeg tok det også en runde innom Highlights and Shadows, så det må nok en ny runde gjennom rawshooter når jeg får tid. Ellers er det samme bildet, så exif gidder jeg ikke gjenta. Jeg syntes det var et godt tips jeg fikk. Takk, scorpionen 6570597[/snapback] Hei PM, dette ble jo tøft jo.! Vises litt at det er et litt kraftig crop kanskje, men rawshooter som du sier kan vel fixe litt på den biffen.. Takk for at du tok utfordringen. Lenke til kommentar
MetteHHH Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Nå ja - jeg kan godt se at jeg genopliver en to år gammel tråd - men dette billede kan sagtens tåle at blive hevet frem igen! Det er det sjoveste og fineste billede jeg har set her på billedkritiken i det hele taget, PMnormal. Det kunne jeg sagten forestille mig at have hængende på væggen. Virkelig en fin effekt som vandet laver. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Flott og kreativt, får meg til å tenke på et slags fata morgana i Gobi-ørkenen eller deromkring.. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Virkelig tøft å se på. Man kan få mye morsomt ut av reflekser, tydeligvis. Langt mindre dystert enn mange av dine nyere bilder, forresten. Endret 30. juni 2008 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Litium Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Veldig bra og stemningsfullt bilde! Det fikk et lett mystisk preg over seg. Jeg får følelsen av at det er et spøkelseshus som er i ferd med å ta form. Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Husker den bildeserien ja, det var mye bra der i mine øyne. Dette er vel et eksempel på at man med tiden ser på ting med nye øyne og ny innfallsvinkel. Det ble meget dekorativt, og jeg konsentrerer meg faktisk mer om dette enn orginalversjonen. Liker det rett og slett! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Og innehaver av rekorden for eldste bump i Akam-historien er: MEG 2 år! Stikk den, dere. Følger dere linken i tråden, så finner dere linker til hele serien til slutt. "Le grand bleu" er en serie jeg ser tilbake på med glede i disse deilige sommertider. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 jøsses.. dette syntes jeg var skikkelig stilig pm.. Aldri sett noe sånt før jeg.. så helt nytt for meg Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 I etterkant har jeg blitt skikkelig glad i bildet "Sovende hval". Jeg tror i alle fall det var det jeg kalte bildet. Ellers er det fremdeles det bildet av den uskarpe båtføreren mot en skarp bakgrunn som er den store favoritten fra den turen. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Det kunne jeg hengt opp på veggen Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 I etterkant har jeg blitt skikkelig glad i bildet "Sovende hval". Jeg tror i alle fall det var det jeg kalte bildet. Ellers er det fremdeles det bildet av den uskarpe båtføreren mot en skarp bakgrunn som er den store favoritten fra den turen. Så igjennom serien nå, jeg. Sovende hval var flott. Jeg likte også Blue Velvet godt. Uten tvil en veldig bra serie med bilder. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Blått hav og trebåt er grunnlaget for mange flotte opplevelser, både der og da, og på bilder senere. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Et flott bilde av refleksjoner i vannet. Liker tonene og linjene i vannet, refleksjonen med dens farger lager en fin kontrast i vannet. Får en drømmeaktig følelse av å se på dette bildet, minner meg litt om maleriene til Dali. Lenke til kommentar
andersj Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Ai, virkelig lekker! Det svarte og gylde, sammen med de naturlige unaturlige linjene, gjør at dette bildet hadde fått plass på veggen min. Det blir litt trangt på toppen, over huset, men det var vel ikke mer å gå på. Har jaktet på skygger i det siste, men må visst til å jakte på reflekser også. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Det morsomme er at denne tråden kun fikk 3 svar da den var ny for to år siden. Det er altså kommet langt flere svar på den i denne runden. Morsomt at bildet endelig fikk den oppmerksomheten jeg synes det fortjente. Bring it on, as they say. Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Min første assosiasjon til bildet var "Dali". Hva med denne varianten: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå