Gå til innhold

Dell 4150 problemer?


kindings

Anbefalte innlegg

Jeg har en ca 5 uker gammel Dell 4150 som jeg har hatt med meg frem og tilbake til skolen i ryggsekken jeg kjøpte av Dell. FOr en tid tilbake oppdaget jeg en "bue" på selve skjermen, men kunne ikk helt forstå hva det var for noe, så jeg antok at jeg hadde vært borti skjermen med fingerene. Jeg tørket denne bort, men neste gang jeg hadde hatt den i sekken med lokket igjen oppdaget jeg samme stripen. Dell leverer sine bærbare med 2 typer mus og rundt knappene til den øverste er det en gummilist(som ender opp i en har plastkant). Det som skjer når jeg lukker lokket er at skjermen kommer borti både gummilisten og den harde plastkanten, dette fører selvfølgelig til at skjermen får gjennomgå. I går oppdaget jeg at det var kommet en stripe på skjermen som jeg ikke kunne tørke vekk i dette området.

 

Spørsmålet er om dette er en generell "konstruksjonssvakhet" fra Dell eller om jeg har vært uheldig? Noen som har opplevd noe lignende og løst problemet på en enklere måte enn å sende den inn til Dell(regner med at det tar tid, noe jeg ikke har mye av akkurat nå).

 

Ja, jeg skal ringe til Dell på mandag(regner med at de ikke svarer i helgen) og spørre hva jeg skal gjøre. Litt irriterende at noe til 20k ikke fungerer slik det skal, hvertfall når jeg sa til selgeren på tlf hvordan jeg skulle bruke den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme problemet som man har på Apple sine iBooks og WS PowerBooks. Bare at der skrubber hele tastaturet inni skjermen og man kan få mange stygge merker på skjermen som ikke går bort. Det som er bra er vel at de bare er synlig når det er mye lys som skinner på skjermen.

 

Sikkert smart å ha en liten filt mellom tastaturet og skjermen ja!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke merket problemet heller, men tror nok jeg må skaffe noe å ha mellom skjermen og tastaturet / "klitten" / pekeplaten. Legg i hvertfall ikke papir eller noe lignende som kan miste fiber og grise til alt sammen.

 

_________________

BeH-lap:

Dell Inspiron 4150

 

[ Denne Melding var redigert av: beh på 2002-10-20 12:34 ]

Lenke til kommentar

Det er mulig at hele rammen er skeiv, dersom jeg legge lokket inntil er den eneste plassen det treffer resten av rammen der festet er. Det er "gummiknotter" i hjørnene, skal disse treffe resten av rammen må jeg trykke på sidene. Ser ut som om hele saken "buer" oppover mot der festet for lokket er, og når utenom denne overgangen mellom tastatur/pekebrett utenom er enda høyere sier det seg selv at det går galt. Synd at jeg ikke studerte dette mer nøye når jeg fikk den, da hadde den gått i retur neste dag :smile: Jeg så at rammen ikke var helt "rett", men regnet med at dette var akseptabelt. Når jeg ser på den nå ser jeg helt klart at det ikke er akseptabelt.

 

Velvel, dere som får nye 4150 får hvertfall ta min erfaring til dere og se etter denne type ting. Så mye for kvalitetskontrollen Dell sier at de gjør før de sender tingene sine ut til kunden.

 

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-10-20 17:30 ]

Lenke til kommentar

Hmm..

 

Fortsatt ikke hatt noen problemer på min 4150 og jeg er også ganske sikker på at det IKKE lå noen ting mellom skjerm og tastatur da jeg fikk den (hele maskinen lå i en tynn plast da..)

 

Jeg merker også at lokket ikke går helt i sammen med resten når det lukkes, men ser ikke på dette som noe problem.. tror DinSide bemerket dette i en test av en eldre 4100 maskin, så det er nok slik det skal være

Lenke til kommentar

Mente det var et slikt folie med en klisterlapp helt øverst, men det kan godt være at jeg husker feil. Var mer opptatt med å få den utav esken den dagen enn å ta vare på emballasjen.

 

Trikset med brillepussekluten ser ut til å fungere, det har hvertfall ikke kommet flere riper eller liknende. Dette burde det vært informert en eller annen plass, eller de kunne sendt med en "skjermbeskytter".

 

Sendte en mail til Dell i dag og spurte om dette var meningen og om de ville bytte ut "kabinettet" mitt med ett som ikke er vindskeivt, fremdeles ingen svar. Får vel gi dem sjansen til i morgen med å svare, hvis ikke får jeg ringe til dem. Jeg hater support-telefoner generelt, jeg er skråsikker på at de får provisjoner fra Telenor for å holde oss på tråden så lenge som mulig.

 

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-10-21 21:46 ]

Lenke til kommentar

Noen andre som har merket dette:

 

Når jeg fikk maskinen min la jeg merke til at de to bryterne som brukes for å løsne/låse PC-kort var litt skjeve, løse og rare... vikrer ikke som om noe er ødelagt, men likte ikke det. Noen som har kommentar til dette?

 

Kanskje jeg er litt vel pirkete men jeg la merke til dette også:

 

Den blanke "rammen" rundt PÅ-knappen var ripete og hadde litt plastikk-aktige tråder på seg.

 

Synes også det var litt merkelig at skjermen ikke var dekket med noe når jeg fikk den

 

Jeg har nok litt 'noia' , men vil gjerne ha innspill! :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-22 22:05, skrev cyberpet:

Noen andre som har merket dette:


Når jeg fikk maskinen min la jeg merke til at de to bryterne som brukes for å løsne/låse PC-kort var litt skjeve, løse og rare... vikrer ikke som om noe er ødelagt, men likte ikke det. Noen som har kommentar til dette?


 

Jepp, har også irritert meg over dette :smile: Særlig etter at jeg merket det med skjermen, men tviler dette er god nok grunn til reklamasjon.

 

Quote:


Kanskje jeg er litt vel pirkete men jeg la merke til dette også:


Den blanke "rammen" rundt PÅ-knappen var ripete og hadde litt plastikk-aktige tråder på seg.


Synes også det var litt merkelig at skjermen ikke var dekket med noe når jeg fikk den


Jeg har nok litt 'noia' , men vil gjerne ha innspill! :wink:


 

Det er faktisk et klistermerke på av/på knappen som du river av. Rammen rundt knappen er laget av stål eller noe slikt fint og blank.

 

Ellers har responsen jeg fått fra Dell vært veldig bra. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte vente til i morgen(fredag) før de kunne fikse dette opp :smile: De måtte få inn delene fra Dell. Kunne selv velge om de skulle fikse det "on-site" eller om de skulle ta med seg og fikse den. Dell har visstnok en avtale med et firma i Trondheim som fikser dette.

 

Ellers hadde det ikke skadet dersom Dell hadde slengt med en beskytter(gjentar med selv nå) eller sagt noen ord om det i manualen.

Lenke til kommentar

Vel akkurat på selve "den blanke" flaten rundt av/på knappen er det en tynn gjennomsiktig plastfilm/klisterlapp. Tar du f.eks med en negle eller noe slikt og føler i overgangen mellom rammen rundt av/på knappen vil du oppdage at den klistrelappen løsner dersom du river litt. Du skal sef ikke rive hardt, bruke kniv eller andre ting som kan skade PCen. Vet ikke hvordan jeg kan forklare dette nærmere.

Lenke til kommentar

Jeg elsker maskinen min, dell, compaq/hp og IBM lager noen av de beste bærbare etter min mening.

 

Mange her på forumet klager på Dell sine maskiner, jeg har en så jeg er jo litt påvirket men i det store hele synes jeg ikke at en billig compaq har noe mere kvalitets følelse enn en billig dell. Noe annet med disse metall-ramme maskinene som er syltynne og koster flesk ganger to.

 

De verste maskinene detalj messig synes jeg er Best og winpad som ofte har røffe kanter og plastik som får riper bare av at du trekker sånden over den (neglene lager merker). Noen av disse maskinene har igså lakkert plastik som er fy-fy på en bærbar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...