834HF42F242 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Jeg har en textarea som jeg vil legge inn et panel ovenfor med knapper. Har prøvd ut med et javascript jeg hadde tilgjengelig i forumet, men fikk det ikke til å virke. På nettet finner jeg bare wysiwyg-editorer, men det er ikke en triviell løsning. Målet med dette panelet er at skribentene på siden skal slippe å skrive inn html-tags manuelt. Men tagsa skal fortsatt vise i editor-vinduet. En kort skisse over hvordan jeg tenker det skal se ut: Knapper: [P] [/P] [H1] [/H1] [H2] [/H2] Textarea: ______________________________________ <h1>Overskrift</h2> <p>Bla bla bla bla</p> ______________________________________ Det skal altså være så enkelt at når skribenten trykker på knappen [P] så sendes <p> dit hvor markøren er i tekstfeltet. Finnes det et enkelt javascript til dette? F.eks: at koden for knappene er slik: <a href="JavaScript:AddMessageCode('P')">KNAPP</a> <a href="JavaScript:AddMessageCode('URL','Skriv inn adresse for lenke', '')">KNAPP</a> Trenger et script som gjør slike URL-er funksjonelle. Kan ikke javascript selv, så står litt fast nå. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Løst: Jeg kom tilfeldigvis over en som kan modifiseres til mitt ønske: http://hotscripts.com/Detailed/35114.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå