Sinten Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Hei Eg har ein packard bell med 512MB RAM som eg har tenkt å oppgradere. På hovedkortet er det uttak til 2 minnekort. I det eine uttaket står det eit kort på 512MB ram av typen DIMM 512MB PC3200 CL3 (DDR400) det andre uttaket er tomt . Eg har sett litt på forskjellige minnekort på komplett.no men det virkar som dei fleste har CL2 og 2,5 og yterst få har CL3. Går det ann å blande 3 og 2,5 for eg vil helst ikkje bytte ut det eg har. Ein anna ting eg lurer på er om det nye minnekortet kan vere på 1GB sjølv om det gamle er på 512MB? Kjem sikkert på meir etter kvart... Lenke til kommentar
Mit Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) ja du kan blande forskjellige cl-tider. du kan også blande forskjellige ram-størrelser. men husk at hk har en maksgrense for hvor mye ram du kan ha, hvis det er veldig gammelt er det ikke sikkert at du kan ha mer enn feks. 1GB, jeg vet ikke hva som vil skje eller om den vil fungere om du overgår den grensa. så du bør sjekke hvor mye du kan ha hos produsenten Endret 28. juli 2006 av MItjmannen Lenke til kommentar
Sinten Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Har kontrollert dette, hovudkortet "tåler" 2 GB Lenke til kommentar
Sinten Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 Nokon som veit kor eg kan få tak i billige minnekort av god kvalitet på 1GB? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 her er det noen forslag 1. https://prisguiden.no/product.php?productId=20131 2. https://prisguiden.no/product.php?productId=26743 3. https://prisguiden.no/product.php?productId=24759 Lenke til kommentar
Sinten Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 Har allerede bestilt alternativ 1 . Håper eg får kortet i løpet av neste veke. Lenke til kommentar
Sinten Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Har no fått kortet og lurer på om det er noko spesielt eg må passe på eller gjere for å montere det. Har fått meskje om å ta ut av straumforsyninga ellers kan eg øydelegge prossesoren. Men ellers, er det noko å passe på, eller er dette enkel "plugg and play" patent? Dette hastar litt, eg tenkte eg skulle montere i kveld og teste om det er noko forbedringar i bf-vietnam. Så viss de ikkje høyre i frå meg har det anten gått veldig bra :!: eller veldig dårlig . Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Skal være plug and play det ja. Ta ut strømkontaken ja, det er smart Lenke til kommentar
Sinten Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 OK, tilbake om 10 minutter med rapport. Lenke til kommentar
Sinten Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Gjekk bra dette, ser ut som daten har funne det nye kortet. Bevis nr 1 Bevis nr 2 1_5GBRAM.bmp 1_5gb_RAM.bmp Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Ser ut som om det gikk smertefritt ja! Gratulerer med vel utført operasjon av PC'n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå