n0nick Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 En Web Form består av en Web user control, der jeg ønsker å få disse til å kommunisere. Dvs. jeg ønsker å kalle på en metode som ligger i Web Form fra Web User Control. Hvordan få dette til? Begge bruker kodebehind filer, og er kodet under .net 2.0 teknologien. Default.aspx.cs fila ser slik ut: using System; using System.Data; using System.Configuration; using System.Collections; using System.Web; using System.Web.Security; using System.Web.UI; using System.Web.UI.WebControls; using System.Web.UI.WebControls.WebParts; using System.Web.UI.HtmlControls; public partial class _Default : System.Web.UI.Page { protected void Default_Load(object sender, EventArgs e) { ......... } public void minMetode() { .......... } } Default.aspx fila ser slikt ut: <%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="_Default" %> <%@ Register Src="controls/PageEditor.ascx" TagName="PageEditor" TagPrefix="uc1" %> <html> ..... <uc1:PageEditor ID="PageEditor" runat="server" /> </html> Jeg vet at jeg kan skrive Page.Parent i Web User control codebehind fila, og få hvilke Page som er forelder ( parent ) til denne controllen, men jeg må typekonvertere denne til "_Default" for å kalle metoden minMetode(). Problemet er at "_Default" er ikke en klasse som web user control gjenkjenner.. Noen som har en ide om hvordan løse dette? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 I .Net 1.1 kan du gjøre dette ved å la Page classen din implementere et interface og kallle funksjonen derfra. Tror ikke dette er mulig med .Net 2.0. Da kan du evt. bruke reflection for å finne funksjonen og kjøre denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå