M_Mickey Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Er det noen som kjører Athlon XP på dette kortet? Noen som har prøvd? XP 1600 burde gå greit vel? Kjører nå en duron 700 @ 1000 (133*7.5) Så en ny duron er det liten vits i. Nytt hovedkort er uaktuelt. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Noen mener at jeg kan bruke duron 1.3 bare jeg spesifiserer multiplyer osv manuelt. Noen som vet? Jeg vil ikke prøve hvis det ikke går, slik at jeg ikke kan benytte angrefrist... Lenke til kommentar
normal Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 http://www.hardware.no/tester/cpu/duron_12...1200/index.html det funker som sagt Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 Hmm.. virker jo lovende, men Abit virker også veldig sikker :smile: Som svar på deres første svar: Quote: Hi,I have ordered an Duron 1.3 Ghz. Does this mean that I cannot use it?Regards,Stian Til svar fikk jeg: Quote: Dear Sir,That''s correct.Ohm, you can either cancel the order or buy a new board to support Duron 1.3 GHz CPU.Regards,ABIT/FAE Snakte nettopp med en kundebehandler i Komplett (tlf), og han sa jeg kunne prøve, og så sende inn (angrefrist) hvis det ikke fungerte. Da forsøker jeg :wink: Lenke til kommentar
normal Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 det gjør det skjønner du, sikkert bare en kontordame med like mye peil som muttern som støtter seg til dokumentasjon som er hevet inn på mailsvareren til abit :smile: men si om det funker da Lenke til kommentar
Bjarne Banan Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Hei Jeg har dette HK og 1.2ghz T-Bird i 3 år nå til jul Den har vært klokka til 1,4 og går dønn stabilt. Denne maskinen har funger 100% heletiden. Kjøp deg en brukt 1.2 ghz T-Bird :smile: Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 Vel, det fungerte ikke. :wink: Det første jeg gjorde var å tegne L1-bruene på prosessoren, kanskje litt dumt ettersom jeg senere fant ut at denne hadde 5 og min gamle hadde 4. Uansett, systemet startet ikke opp (vel, noen ganger, men det var etter å ha latt strøm være ute en stund osv. Tror grunnen til at den startet var at prosessorhastigheten ble satt ned til default (500Mhz?) eller noe sånt). Hvertfall, jeg fikk ikke bilde når jeg startet de aller fleste gangene :sad: Benytter meg av angrefrist og sender inn prosessoren. Endel av systemet mitt ser slik ut nå: Hovedkort: Abit KT7-RAID Prosessor: AMD Duron 600 Minne: (128+256)MB SDRam (133Mhz) Harddisker: 2xIBM (120+45)GB (begge er sendt inn til retur, regner med å få WD tilbake) Skjermkort: Asus V8420 GeForce4 Ti4200 64MB DDR Altså, jeg hadde vel hatt godt av hovedkort/minne/cpu oppgradering :/ Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 Forresten, det var en Duron 1.3 GHz jeg bestilte, IKKE Athlon. Lenke til kommentar
John Doe Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Hei Cecolon. Jeg har Abit KT7a v1.3 og skal ved ny bios kunne bruke XP2100+ Biosen fant jeg her: http://www.sudhian.com/faqs.cfm/fid/2/fcid/17.sud Det ligger bioser til kortet ditt der også. Er selv helt fersk på området, så hvis noen har erfaring med dette kortet og bios versjon 9r med XP cpu vil jeg gjerne høre fra dere. Hva kan jeg evnt. gjøre for å tyne det siste ut av den? Ny cpu og skjermkort blir vel det siste jeg gjør med denne maskinen. Neste blir ny fra bunnen av. Hovedkort: Abit KT7a v1.3 Prosessor: AMD T-bird 900 Minne: 1GB SDRAM 133 Mhz Harddisk: WD 27GB Skjermkort: Creative GeForce2 MX 32MB ddr ram Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 Jeg har ikke KT7A :sad: Bruker siste BIOS. Tror jeg velger å tro på Abit, sender inn prosessoren igjen :/ Lenke til kommentar
normal Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 kjøp en athlon da, koster jo knapt 500kr for tiden, og den har godt med kraft. ellers var det svært merkelig. har du nyeste bios? Lenke til kommentar
normal Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 " " Fra testen til hw.no " Først ønsket vi å teste ut om prosessoren ville fungere i vårt noe aldrende ABIT KT7 hovedkort. Vi resatte BIOSen (v.h.a. jumper på hovedkortet) og startet opp. På forhånd hadde vi husket på å oppdatere BIOSen på hovedkortet til nyeste versjon, slik at såpass høye multipliere som 12x skulle bli tilgjengelig. Ved første oppstart la vi merke til at prosessoren ble gjenkjent som AMD Duron 1248 MHz, og var dermed kjappe med å ta turen innom BIOS. Der la vi merke til at CPUen var innstilt på "12x or higher", så vi satte denne til 1200 MHz og restartet. Denne gangen ble prosessoren korrekt gjenkjent som Duron 1200 MHz, systemet bootet helt uten problemer inn i Windows og fullførte alle tester uten noen som helst problemer. " " " gjorde du dette i denne rekkefølgen? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 20:44, skrev cecolon:Vel,det fungerte ikke. :wink:Det første jeg gjorde var å tegne L1-bruene på prosessoren, kanskje litt dumt ettersom jeg senere fant ut at denne hadde 5 og min gamle hadde 4. Hvorfor i alle dager begynte du å klusse med dette når du ikke hadde planer om å overklokke?? Mye kan gå galt med blyantklussing, og booteproblemene dine vil jeg tro 99% sikkert skyldes dette. Grunnen til at Abit-dokumentet oppgir 950 som makshastighet er nok at på tidspunktet det ble skrevet, fantes det ikke raskere Duron-prosessorer. I andre enden av supportmailen sitter nok en 17-åring i Taipei uten praktisk erfaring - han leser bare det som står i dokumentasjonen. Kt7-korta kan du manuelt stille inn multiplier opp til 13 på. Dette er ikke noe problem. Har du allerede sent inn prosessorene har du nok bæsja på leggen... Jeg vil anbefale athlon-varianten, det er litt mer *puff* i den enn Duron-en. Dog bør du bare kjøpe 133 mhz-versjon hvis L1-broene er hele fra fabrikkens side. Hvis ikke, må du kjøre på 1000 mhz, eller begynne med blyant - og det er vanskelig å få til, i alle fall å få det stabilt over tid. mvh Are-Harald. [ Denne Melding var redigert av: arehb på 2002-10-27 01:06 ] Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 normal: jeg resatte ikke bios. jeg tegnet først på cpu'en (tåpelig), tok ut den gamle, satte inn den nye, byttet vifte/ribbe og slo på maskinen. etter dette prøvde jeg endel med å stille på multyplier osv. Quote: Hvorfor i alle dager begynte du å klusse med dette når du ikke hadde planer om å overklokke?? Vel, tenkte at jeg kanskje var nødt til å stille multiply for å kunne bruke prosessoren i det hele tatt. Quote: Grunnen til at Abit-dokumentet oppgir 950 som makshastighet er nok at på tidspunktet det ble skrevet, fantes det ikke raskere Duron-prosessorer. Duron over 950 bruker visstnok en annen stepping metode (sier meg lite), dette kan jo være grunnen? Quote: I andre enden av supportmailen sitter nok en 17-åring i Taipei uten praktisk erfaring - han leser bare det som står i dokumentasjonen. Det står jo både på websidene og jeg fikk det i mail.. jaja Quote: Kt7-korta kan du manuelt stille inn multiplier opp til 13 på. Dette er ikke noe problem. Har du allerede sent inn prosessorene har du nok bæsja på leggen... Hmm.. har ikke sendt inn ennå. Quote: Jeg vil anbefale athlon-varianten, det er litt mer *puff* i den enn Duron-en. Dog bør du bare kjøpe 133 mhz-versjon hvis L1-broene er hele fra fabrikkens side. Hvis ikke, må du kjøre på 1000 mhz, eller begynne med blyant - og det er vanskelig å få til, i alle fall å få det stabilt over tid. Komplett hadde bare Duron :wink: Hvis noen kan komme med en fremgangsmåte til hva jeg skal gjøre (jeg har Duron 600 nå) så kan jeg forsøke. Ellers sender jeg nok prosessoren inn snart.. takk for hjelpen alle sammen uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå