MBrandt Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Jeg satte inn en ny harddisk, formaterte den, og koblet til begge to men da fikk jeg ikke til å starte opp. Det sto noe sånt som "feil i partisjonstabell". Den nye harddisken fungerer, men det var etter at jeg hadde formatert den gamle harddisken at maskinen ikke ville starte. For å gjøre det klart: Jeg kjører nå den gamle harddisken, ikke den nye siden det da klikker. Håper dette var forståelig. Hvis det er noe mer dere må vite, så er det bare å spørre. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 sjekka at dei er satt rett på master og slave på diskane kan være at den er dårlig formater du kan prøve og formatere i frå windows cd i oppstarten og sjekke om det hjelper Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Hei! Hvilken står først i boot-rekkefølgen? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Master er først so kjem resten i slave Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Master er først so kjem resten i slave 6570825[/snapback] Det er som regel to IDE-kabler og eventuellt SATA i tillegg. Det er en master og en slave på hver IDE-kabel. Det er også mulig at i BIOS står SATA sett som primary. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
MBrandt Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 Tusen takk for alle svar. Etter å ha formatert på nytt, og installert Xp Pro så gikk det helt greit. Men nå har jeg oppdaget et annet problem; når jeg skulle hvem som bootet først, så kom jeg ikke inn på bios. Det er en stund siden jeg har vært på bios, så jeg kan ikke si om det har skjedd nå. Jeg kan uansett ikke se noen grunn for det siden jeg bare hadde satt inn en harddisk, og formatert. Eller hva? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Har du forsøkt å trykke flere ganger? (til du kommer inn) Lenke til kommentar
MBrandt Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 Ja, det har jeg gjort. Den er på en måte på vei inn, men så stopper den.. Det eneste som står på skjermen er: "_" som blinker øverst i venstre hjørnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå