Rinox Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Hei! Jeg har noen spørmål til alle de som har drevet med betalte programmeringsjobber. Hvordan arbeider dere? Da mener jeg... Lager dere hele sider? Eller må eieren av siden ha laget headeren og logo i forkant? Skal dere bare bestemme hvordan siden skal se ut eller må eieren av siden allerede ha noe i hode om hvordan han vil at det skal se ut? Vet dette er litt tidlig for meg ennå, men tenkte det er kjekt å vite Takk for svar Endret 27. juli 2006 av Rinox Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Skal du programmere eller designe den (to vidt forskjellige ting)? Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Begge deler hver for seg En side med designing og en side med programmering Takk for svar Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Programmering + design. Ikke (alltid del dem) slå dem sammen. Typisk 1+1 (der mange 'brenner seg'). Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Ok, men hva gjør dere folk da? Er det ofte at kundene deres har headere og logoer? Og en ting til... Når dere er ferdige med alt... Hvordan pleier dere å motta betalingen? Lenke til kommentar
gather Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Hvis kunden har et ferdig design fra før som vedkommende ønsker å bruke bygger man utifra det. Dog kanskje med noen endringer hvis det ikke er helt egnet til det kunden ønsker programmert. Kunder har ofte en viss formening om hvordan de vil det se ut. Hva de ønsker gjort er veldig individuellt for kundene er min erfaring. Har hatt svært varierte oppdrag alt fra overføring av statiske sider til et publiseringsystem til komplett side med script og layout. I det tilfellene hvor kunden ikke har en formening lages det ofte et utkast eller skissse (omså på papir). eller kunden sitte ved deg når du gjør grov opptegningen i f-eks photoshop. Dette er dog kanskje ikke å anbefale fordi det kan bli en del pirking som kan være kjedelig for kunden å se på. Når det gjelder rene programmeringsjobber kan du nesten regne med at kunden vet hva han ønsker. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Ikke for å virke frekk, men føler du selv at du har så god kontroll over HTML og CSS at du kan ta på deg et betalt oppdrag, Rinox? Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Takk gather Men du... Hvor er det du skaffer deg design og programmeringsjobber? Lenke til kommentar
Avean Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Sjelden jeg aksepterer jobber hvor kunden har designet klart. Jeg er veldig kresen på hva jeg gjør og jeg setter ikke mitt navn på noe dårlig. Så jeg står for både programmeringen og designet. Hvordan få jobber ? Vel hele verdenen er jo ditt marked omtrent. Kontakt firmaer som allerede har en webside og presenter en bedre en er en fin ide Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Takk avean Og... Bush... Jeg sa i første posten at dette var litt for tidlig for meg. Jeg har ikke planer om å begynne med noe betalt arbeid ennå Lenke til kommentar
gather Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Takk gather Men du... Hvor er det du skaffer deg design og programmeringsjobber? 6570311[/snapback] De fleste jobbene jeg har hatt har jeg fått igjennom kontakter. Folk som vet hva jeg kan spør om jeg kan gjøre ting. En del har også vært oppdrag på frivilligbasis. Sjelden jeg aksepterer jobber hvor kunden har designet klart. Jeg er veldig kresen på hva jeg gjør og jeg setter ikke mitt navn på noe dårlig. Så jeg står for både programmeringen og designet. 6570388[/snapback] I slike tilefeller ville jeg gjort det klart i krediteringen at jeg kun har utført programmeringen ekst. Layout: Webdesigneren AS Programmering: Øyvind Malin Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 men hvordan mottar dere lønnen da? Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Vil ikke virke krenkende jeg heller. Men har lest noen av postene dine rinox og du spør om helt grunnleggende ting. Tror nok du må arbeide litt til får du kan skaffe deg jobb innen dette desverre Men lykke til videre, går du inn for det, greier du det Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 Takk erixz, men jeg tror ikke du leste hele posten min heller Jeg sa der at dette er for tidlig for meg og at det bare er kjekt og vite foreløpig Lenke til kommentar
hpfarstad Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Ja vent for all del et år eller to... Har hørt mange historier om firmaer som har latt uerfarne lage websider for dem, gjerne fordi pappaen til svogeren til sjefen er bestefaren til guttungen som har lært å lage hjemmesider på skolen i IT-timen... det funker dårlig... Endret 28. juli 2006 av hpfarstad Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 Hehe Men hvordan tar dere betalt da? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Helst i penger Viktig å sette opp hva jobben går ut på(spesifikt) og bestemme en pris på fohånd. Så overføres pengene til deg bare når jobben er ferdig. Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 Via kort? Vel... I så fall må jeg vente 5 år før jeg kan prgrammere ordentlig med lønn Hvis ikke jeg bruker paypal... Da må man vel være 15 år tror jeg... Men det går vel også ann å overføre via bankkort Det får man når man er 13! Da kan jeg få det nå Lenke til kommentar
hpfarstad Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Altså, hør nå her... Har du en bankkonto, kan du også motta penger. Du trenger ikke ha bankkort for å MOTTA penger... Man skriver en faktura, leverer til kunden, kunden overfører pengene... Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 Åja... Takk Da skal jeg bare pugge og pugge, og øve og øve i webprogrammering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå