Ola92 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Hei! Jeg har sett på to 2GB minnekort : Hvilken Anbefaler dere av disse to : TwinMOS Secure Digital 2048MB, 150X, Ultra-X, 17/22.5MB Write/read speed Crucial Secure Digital 2048MB, SD-Card, 6/7MB Write/read Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 TwinMOS-kortet er 3 ganger så raskt, så jeg ville valgt det Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Jeg anbefaler heller Sandisk Ultra II skikkelig kvalitetsmerke. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Jeg anbefaler heller Sandisk Ultra II skikkelig kvalitetsmerke. 6570171[/snapback] Ja, Sandisk og Lexar leverer varene bedre enn de fleste andre. Koster ofte noen kroner ekstra, men de er hvertfall mye mer stabile enn andre. Tror vi selger 5-10 minnebrikker hver dag på jobben og har solgt Lexar i over 2 år nå, vi har fått 1 brikke tilbake. Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Crucial Secure Digital 2048MB har fått Gold Award hos techniz.co.uk, men spesifikasjonsmessig er den dårlig (ser det ut som). Takker for raske svar! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Jeg anbefaler heller Sandisk Ultra II skikkelig kvalitetsmerke. 6570171[/snapback] Ja, Sandisk og Lexar leverer varene bedre enn de fleste andre. Koster ofte noen kroner ekstra, men de er hvertfall mye mer stabile enn andre. Tror vi selger 5-10 minnebrikker hver dag på jobben og har solgt Lexar i over 2 år nå, vi har fått 1 brikke tilbake. 6570177[/snapback] jepp, og spesiellt sandisk sine kort har blitt kraftig redusert i pris i det siste. Lenke til kommentar
dioX Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 men sandisk har en del dårlige hastigheter på sine kort... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Hastighet er mindre viktig i 99% av tilfellene imho. Og det virkelig intressante er egentlig pålitelighet. Og der er Sandisk og Lexar f.eks. overlegene de andre merkene. Lenke til kommentar
dioX Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Hastighet er mindre viktig i 99% av tilfellene imho. Og det virkelig intressante er egentlig pålitelighet. Og der er Sandisk og Lexar f.eks. overlegene de andre merkene. 6571602[/snapback] det er jo ikke det.. morsomt og legge over en fil på 1.5 Gb(tar 2 timer med trekt kort) og jeg legger også over mp4 filmer*selfølgelig kjøpt* og det krever litt hastighet på kortet skal mobilen lese uten og lagge... EDIT: selfølgelig har pålitelighet noe og si! selv bruker jeg twinmos nå og er førnøyd med påliteligheten. Endret 28. juli 2006 av dioX Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 Takk for alle svarene! Jeg tror jeg kommer til å kjøpe et SanDisk eller TwinMos minnekortet. Lenke til kommentar
dioX Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 hva skal du bruk det til? mobil/psp? Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) hva skal du bruk det til?mobil/psp? 6572729[/snapback] Til PDA (Dell Axim X51v) Kommer til å bruke til å se på video og høre på mp3 Endret 28. juli 2006 av Arjun Sivapalan Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Hastighet er mindre viktig i 99% av tilfellene imho. Og det virkelig intressante er egentlig pålitelighet. Og der er Sandisk og Lexar f.eks. overlegene de andre merkene. 6571602[/snapback] det er jo ikke det.. morsomt og legge over en fil på 1.5 Gb(tar 2 timer med trekt kort) og jeg legger også over mp4 filmer*selfølgelig kjøpt* og det krever litt hastighet på kortet skal mobilen lese uten og lagge... EDIT: selfølgelig har pålitelighet noe og si! selv bruker jeg twinmos nå og er førnøyd med påliteligheten. 6571885[/snapback] jeg tenker utifra ett fotografisk utgangspunkt, men ja, til mp3 og slikt er det kanskje ikke vits. Men så må man også huske på at aventert hastighet ikke alltid er det samme som reell. og der er de to merkene bedre på å ikke lyve enn mange andre Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Enig med Mr Lee i at det ikke er så viktig med pålitelighet til slik bruk, så jeg ville heller valgt et ekstra hurtig Twinmos-kort. Selv har jeg bare gode erfaringer med det merket, men jeg har merket at andre hevder at det er mye feil på dem. Selv bruker jeg Sandisk vanlig blå/rød i min 20D. Det er mer enn raskt nok til min bruk, dvs korte serier i raw. Overføringen til pc går kjapt nok med 1gb. Til videotitting kan det nok bli for treigt, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå