danfuruvarp Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Hei er til igjen å spørre litt om min volvo. Er det mulig å ettermontere traction controll system på bilen? noen som hvet hva dette koster. Hvis noen lurer så ja har problemer med å komme meg fram på vinteren selv med de spesifiserte dekkstørrelsen som står i instruksjonsboka. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Traction-kontroll forverrer fremkommeligheten i mange tilfeller da Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 Ja men jeg hvet at en tilsvarende bil med tracs systemet ikek har de samme problemene opp bakken der jeg bor som min har som ikke har det, forresten så er det jo mulig å slå det av daah... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg vil tro dette er bare å glemme, det er masse sensorer rundt omkring samt hydraulikkpumper som styrer dette her. Kjøp deg heller noen gode dekk samt lær deg hvordan du kjører bilen for å få best mulig fremkommelighet Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Eller kjøp kjettinger. Tar 1 min å sette på dersom du har hodelykt + hansker tilgjengelig og at du har tørrtrent på forhånd. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Eller knipetak! Kjempeenkelt å sette på.. hehe.. Men passer nok bare gamle biler med stor vandring mellom hjul og skjerm.. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Å velge rett type dekk med rett dimmensjon er avgjørende for fremkommeligheten. Jeg har til dags dato ikke hatt behov for kjettinger, det er takket være smale dekk med grovt mønster og pigger (bruker 175/70/14 om vinteren) selv 15% stigninger tas på strak arm. Lavprofildekk er noe skrot på vinteren siden mønsterdybden er er dårlig og dekket er lite elastisk og slipper vedlig brått. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Å velge rett type dekk med rett dimmensjon er avgjørende forfremkommeligheten. Jeg har til dags dato ikke hatt behov for kjettinger, det er takket være smale dekk med grovt mønster og pigger (bruker 175/70/14 om vinteren) selv 15% stigninger tas på strak arm. Lavprofildekk er noe skrot på vinteren siden mønsterdybden er er dårlig og dekket er lite elastisk og slipper vedlig brått. 6589615[/snapback] Så sant så sant. Smale dekk er tingen på vinterføre. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Så sant så sant. Smale dekk er tingen på vinterføre. 6590226[/snapback] Også på grunn av marktrykk er smale dekk tingen Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Har kjørt med 195/70/14 i alle år på vintern med min murstein, og det går fint det.. men det er vel fremdeles ganske smalt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå