Gå til innhold

Overklokking av gf3

slakkis

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og overklokker mitt stakkars creative geforce3 ti/200 64MB kort nesten til døde ;P

Default er kortet på 175@400 men jeg har overklokket til 225@480. Jeg har da standard ribbe og vifte på kortet. Jeg vet jeg har nådd max på gpu'en fordi mange sorte flekker kom opp da jeg stilte opp til 230MHz. Men jeg tror jeg ikke har toppet rammen enda. Men jeg er ikke sikker om jeg tør å klokke opp mere.. Jeg må spørre. HVA kan skje hvis jeg stiller opp rammen litt for mye slik at tempen blir for høy?

Hva er sansynligheten for at slike grafiske feil oppstår FØR tempen blir for høy og at maskina henger seg og i verste fall at kortet dør?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme kortet. Klokket til 240/520MHz med stillegaaende 80mm vifte paa kj0leren. Den tiden jeg eksperimenterte med frekvensene skjedde det ikke annet enn at det fr0ys naar jeg klokket for h0yt. Det gaar nok bra hvis du klokker med 2-3MHz steg.

Naar man driver aa tester overklokkede komponenter sitter man selvf0lgelig ved PC'en naar man tester. Hvis det blir grafiske feil avbryter man testen, klokker nedover til de forsvinner. Klokk saa gradvis nedover til det ble helt stabilt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har et GF3-powerpack(Gainward) og jeg kjører 235/530.

Dette er med de orginale RAM-kjølerene, men med Magnum kjøleblokk til til GPUen.

Når jeg ser at dere overklokker enda mer på GPU lurer jeg på om jeg skal teste noen MHz til jeg og :grin:

Noen andre som har lik konfig, som kan gi meg et tips om hvor mye jeg burde klare?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-28 21:13, skrev Njaal[NOR]:

Jeg har et GF3-powerpack(Gainward) og jeg kjører 235/530.

Dette er med de orginale RAM-kjølerene, men med Magnum kjøleblokk til til GPUen.

Når jeg ser at dere overklokker enda mer på GPU lurer jeg på om jeg skal teste noen MHz til jeg og
:grin:
Noen andre som har lik konfig, som kan gi meg et tips om hvor mye jeg burde klare?

Har du et gf3 ti500xp/tv?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-28 21:25, skrev Njaal[NOR]:

Men "hurst" hva slags kjøling har du på den?

Sletta egentlig meldinga fordi jeg ikke bruker kortet mer. Det klarte standard 240/500 med standard kjøling. Slengte på en goldenorb-sak som snurrer på 5v og nådde 255/560 dønn stabilt.

Men merkelig nokk døde kortet på seg :sad:

Bare masse vertikale striper på skjermen under oppstart..

²°°² Z06 'vette

Don't you feel more like you do now than you did 5 seconds ago?

[ Denne Melding var redigert av: hurst på 2002-10-28 22:45 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...